Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Hur ser era racing platser(databord) ut?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (87744 totalt)
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Snyggt P.P thumbs up

Själv sitter jag och halkar omkring i en kontorsstol på hjul.


nauwa skrev:
Mer information om våra simulatorer, bilder och en del film finner ni på vår hemsida www.novelair.com


Ursäkta om det är lite offtopic med flygsim i denna tråd men jag bryr mig inte.

Vill-ha-faktor är stoooor på den 37-simulatorn. thumbs up

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Richard T
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 153



Är imponerad av era seats.. antingen får de bli en såndär som kostar 699 dollar eller så får farsan snikkra ihop en

_________________
Richard Trange
www.richardtrange.se

#27, JTCC 2009.
Citera
Easy_Mike
Eslöv
Här sen Dec 2006
Inlägg: 12



Tja..jag uppdaterar min Bild med en på den nya riggen.
lite halvenkel lösning pga dålig ekonomi.
står Triplehead2go + 3x19" lcd på väntelistan


_________________
Mikael Dalin SRS>>Easy_Mike
SteamID: easymike0
Kör: LFS,Rfactor,Race07
Citera
killemannen
Piteå
Här sen Aug 2006
Inlägg: 22



Har själv uppdaterat riggen.



LG 37" fullhd.
Logitech G25, kör alltid med riktig växling o koppling.
Playseat

_________________
Fredrik Larsson, Piteå
Mitsubishi Lancer EVOlution 8 '04
Volvo V70 T5 '97

Sponsorer: http://www.advan.se/app , http://www.piteabilvardscenter.se
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

killemannen skrev:
Har själv uppdaterat riggen.



LG 37" fullhd.
Logitech G25, kör alltid med riktig växling o koppling.
Playseat


Det där stödet du har till ratt mm. Är det något man kan köpa?

EDIT: Såg ju själv om jag bara tittade: http://www.playseats.nl/

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Ha r själv funderat på att skaffa en 37-40" TV som monitor till PC:n i racingriggen.

Hur tycker du funkar med 37-tummaren? Vilken LG modell är det?

_________________
Koit Reispass
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



har kört med 32" förut men har nu uppgraderat till en 24" istället... Skärpan är viktigare än storleken för simracing helt klart. Det är den stora skillnaden mot min 32" are. Då den är så stor vill man ju inte sitta med näsan framför den tappar all fartkänsla och du får ju inte in hela bilden ändå då. Dock ska sägas att det känns verkligare men det blir svårare att se bromspunkter med stor skärm etc. Min är visserligen bara HD ready blir garanterat bättre med Full HD.

Kör 1900x1200 på min 24" blir ju ännu skarpare då då den är bra mycket mindre än en 40" ex och har lite högre upplösning till och med. Så nära som jag sitter den så är den inte så oerhört mycket mindre än 32" som man ville sitta 180-200 cm ifrån för bästa fartkänsla. En del vill sitta 5 cm från deras 100" projektor duk dock .

Men tja ska inte låta för missnöjd med den jag tyckte det var ett stort lyft jämfört med 21"aren jag körde med innan (CRT alltså inte widescreen). Inte i fråga om bildkvalitet men större skärm och widescreen formatet kändes bekvämare. Är nog bättre för konsol då tv apparater kör filter som tar bort störningar. Skaffat PS3 nu och även om Benq G2400W 24"arn jag har stödjer 1:1 pixel mapping så är det något som inte blir bra med grafiken... Hade iof 360 innan som ju har lite bättre grafik än PS 3 överlag men misstänker jag lär få bättre resultat med tvn när jag testar den.

Men tja det jag kommit fram till. CRT överlägsen bildkvalitet totalt sett, 32" LCD TV. Bra förutom kopiöst med input lag. De flesta tv apparater har dels S-PVA panel dels en massa filter som slöar ner skärmen. Finns bättre och sämre givetvis men viktigt att kolla upp hur responsiv den är. Snackar inte om ghostning det fungerar som motion blur .

Plasmor ska också ha en del input lag har man hört men mindre överlag??

Dator monitorn har mindre filter men döljer då inte allt skräp som skickas ut kan man sammanfatta det. Fungerar bättre för PC än för konsol således. Har dock ingen input lag vilket gör styrningen allt mer responsiv och jag uppfattar fortare när jag får sladd och får till timingen bättre in i kurvorna.

Här är lite bilder från min raceplats för övrigt

http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=327108

fler bilder på forum.swedishsimracers.com om ni orkar registrera er.

Finns i cockpit tråden under hårdvara.

_________________
Pär Öqvist
Citera
killemannen
Piteå
Här sen Aug 2006
Inlägg: 22



Koit skrev:
Ha r själv funderat på att skaffa en 37-40" TV som monitor till PC:n i racingriggen.

Hur tycker du funkar med 37-tummaren? Vilken LG modell är det?


Det är en LG 37LF65 som jag kör i 1920*1080.
Jag upplever inte några skuggningar, lagg eller på något sätt suddig bild.
Jag tycker personligen att fartupplevelsen blir bättre då skärmen fyller upp hela mitt synområde.
Det är svårare att träffa bromspunkter och liknande då du är mer "inne" i spelet men de är mest en vanesak.

Jag kan starkt rekomendera dig att köpa en fullhd tv som ersättare för en vanlig skärm, det är så pass bra bild och upplösning. jag jobbar med datorer och använder datorn väldigt mycket hemma.

Jag skulle dock inte rekomendera dig att köpa större än 37" för i så fall så är risken stor att du måste börja röra på skallen för att se allt då de blir nog så stort.


Dignell: Jag köpte mitt playseat hos www.datorfixarna.com

oqvist
Jag är en van FPS spelare och har satt ned 1000tals timmar framför CS (Counter Strike) och motsvarande spel. enda gången som jag upplevt att man märkt av imputlag är då jag spelat CS vart reaktionstiderna blir så otroligt korta men då krävs ju nästan en gammal CRT skärm.

Mer eller mindre alla nya TFT widescreen skärmar lider ju av imput lag så jag har svårt att se relevansen av det, först och främst så tvivlar jag på att du någonsin skulle märka det i ett bilspel och numera sitter vi ju snart alla i samma båt då folk köper dessa nya skärmar.

_________________
Fredrik Larsson, Piteå
Mitsubishi Lancer EVOlution 8 '04
Volvo V70 T5 '97

Sponsorer: http://www.advan.se/app , http://www.piteabilvardscenter.se
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Tro mig du skulle märka direkt om du satte dig vid min tv och gick direkt från CRT eller annan input lagg free skärm.

Jag kollade tror lagget låg på runt 50-60 ms jämfört med CRTn. G2400W som jag har nu är 16-20 ms efter vilket jag inte märker av direkt. Jag kan se det när jag drar musen fram och tillbaks med båda skärmarna intill varann dock.

Så racing och fps där märker du det definitivt om du är en van gamer. Nu kan det ju mycket väl tänkas du har tur och din tv har väsentligt mindre med input lag. Du skulle bli förvånad hur mycket det skiljer mellan olika LCD paneler och även mellan lcd apparater med samma panel.

kan kolla här men det är främst datormonitorer:

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=48&mo1=304& . . . .

har G2400W som sagt men har mer input lag än vad det här testet visar

_________________
Pär Öqvist
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



Själv vågar man ju inte visa bilder på spelplatsen med tanke på de lyxiga spelplatserna man ser här, det är stora plattskärmar, racing säten och rattar för säkert 5000-10000.. Så sitter man här framför farsans halvgamla dator, på hans EXTREMT stökiga kontor (man får inte ens sätta dit ratten, för då förstör man hans "logiska röra" som håller på att falla ner på golvet).
När man väl har fått fast ratt och pedaler så glider man omkring på den slitan kontorsstolen, Gissa om jag sparar till Egen dator som ska stå på Mitt rum!!
Det är iallafall en plattskärm att glo på, och spelen (Race07, Gt-Legends osv) laggar inte om man ser till att stänga all program medans man spelar och har all grafik på Low (det är ok grafik endå). Ratten är en Logitech Wingman formulaforce GP, pappa får köpa en G25, den låter vettig

_________________
//Erik Lindman
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



jaha jag hade tydligen postat här innan redan .

_________________
Pär Öqvist
Citera
Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008
Inlägg: 297



lite seg men en då riktiigt dålig stol måste skaffa mig en bätre


_________________
Robin Johansson
Citera
mans71
Vadstena
Här sen Aug 2004
Inlägg: 53



AZAD skrev:
Förr



Idag



OJ!

_________________
Måns Larsson
PCS 8064
Citera
Kent Karlén
Västervik
Här sen Jan 2007
Inlägg: 97



Här är min spelhörna
På ratten har jag satt fast en logitech-pad som botton-box och de funkar kalasbra


_________________
Kent Karlén

Blue Flag Racing team
SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a
RD TCC mini 2007 - 10:a
RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a
Citera
Franz Brink
Kungsbacka
Här sen Okt 2008
Inlägg: 8



Tack för tipset. Kanon!

_________________
Franz Brink
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



e-lindman skrev:
Själv vågar man ju inte visa bilder på spelplatsen med tanke på de lyxiga spelplatserna man ser här, det är stora plattskärmar, racing säten och rattar för säkert 5000-10000.. Så sitter man här framför farsans halvgamla dator, på hans EXTREMT stökiga kontor (man får inte ens sätta dit ratten, för då förstör man hans "logiska röra" som håller på att falla ner på golvet).
När man väl har fått fast ratt och pedaler så glider man omkring på den slitan kontorsstolen, Gissa om jag sparar till Egen dator som ska stå på Mitt rum!!
Det är iallafall en plattskärm att glo på, och spelen (Race07, Gt-Legends osv) laggar inte om man ser till att stänga all program medans man spelar och har all grafik på Low (det är ok grafik endå). Ratten är en Logitech Wingman formulaforce GP, pappa får köpa en G25, den låter vettig


Nu har jag äntligen införskaffat min helt laggfria dator som står vid ett städat skrivbord dessutom har jag uppgraderat till en Logitech Momo...
Så nu tänkte jag lägga upp lite bilder på min "simrace hörna"!




_________________
//Erik Lindman
Citera
Jimpa The Swede
Åstorp
Här sen Jan 2006
Inlägg: 82



Hej nu har jag åxå fått min stol klar , men jag åkte ut i förrådet när den var klar . Chefen ville inte ha den där inne . Ha det gött alla rejsare

Mvh Jimpa SWE





_________________
Jimmy Bengtsson
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Härligt att se Jimpa Fasen, kom på att just sådana profiler har farsan liggandes i mängder Blev den stadig?

Edit: kom på att det där förrådet är ju perfekt för lite "racing spirit", en fräck färg på väggar och lite läckra flaggor som är motorinspirerade så thumbs up

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Jimpa The Swede
Åstorp
Här sen Jan 2006
Inlägg: 82



Tack Schumi . jo den blev mycket stadig . , ock en sak som e rätt go, det är när man kör upp på kurbsen så det skakar lite i ratten det fortplantar sig ut i hela stolen . jag är nöjd . men dom bågarna som är upp på sidan av skärmen dom ska bort sen , det bara blev så när jag byggde , för jag visste inte hur högt jag behövde , sen har det bara blivit att man kört vidare som det är

_________________
Jimmy Bengtsson
Citera
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 163



Ingen kör med Vuzix skärmglasögon... Det måste väl ändå påstås vara framtidens spelande, med glasögon som har varsin skärm och motion sensor så att man kan vrida huvudet och hela tiden vara i spelet som man vill...

Just nu har vr920 modellen 2 småskärmar på 640x480 precis framför ögonen ( se denna länk http://vuzix.com/iwear/products_vr920.html ) och det ska motsvara en 62 tums-skärm som man ser på c:a 3 meters håll...

Jag väntar på bättre upplösning innan jag slår till, om jag har pengar till det är en annan femma (kostar strax över 3000:- nu).

(jag vill spoela HL2 nu med dom - 3d upplevelsen lär vara skithäftig istället för en platt skärm med bild på så blir det äkta 3d... ... jag vill det nu)

Jag har noterat att Nvidia har nämnt att de är på gång med glasögon, men det kanske är något jag drömt bara så citera mig inte angående det här!

_________________
Sören 'ChessChamp' Östmark
www.sdax.se Schack, Trav och Blog
Citera
christ0ffer
Örebro län
Här sen Okt 2008
Inlägg: 67



Det verkar ju coolt Sören men det borde ju bli extremt jobbigt för ögonen om skärmarna är så nära

_________________
Christoffer Johnson
Citera
Racingsimulatorer
Hur ser era racing platser(databord) ut?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (87744 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande