Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Körteknik / körlinje på nätet
3042 besök totalt
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Hej på er...

Jag skulle gärna vilja ha lite input på en sak... I samband med Ronnie Peterson-utställningen i Örebro så producerade jag en liten snurra om körlinjen på Gelleråsen. (Ibland har man kul på jobbet...)

http://www.idetek.se/gellerasen/

Nu har jag flera svenska banor dokumenterade på samma sätt (och tre finska också...) det är lätt att fylla på med fler banor. Med lite tur kanske detta kan komma att synas på andra ställen också. Alla banintresserade till gagn.

Det jag skulle vilja ha feedback på från er är hur ni tycker att upplägget funkar och om ni vill ha med några funktioner, eller kanske t o m ta bort nåt etc etc Själv skulle jag t ex vilja ha med blickpunkter för att visa var man placerar blicken på de respektive bilderna.

Ni behöver ha macromedias shockwave plugin för att köra presentationen. Om ni inte har quicktime installerat så kommer det att fråga efter quicktime men det behövs bara för videon.

Allt finns i en form som inte kräver shockwave eller quicktime, detta är bara kioskvarianten som vi tankat rakt ut på nätet så laddtiderna är längre än optimalt och videon har för hög överföringshastighet. Det funkar dock bra att titta på för detta ändamål.

Tacksam för synpunkter. PM:a mig gärna.

EDIT: Länken slutar fungera på senast fredag då jag tar ner demon.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Väldigt bra om du frågar mig! Lite samma stuk som finns här på rejsa.nu, men i lite vackrare förpackning och med riktiga bilder också. Kan inte bli bättre! thumbs up thumbs up

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3982



Mkt bra gjort! thumbs up thumbs up För oss som inte kört så mycket är guider av dessa typer guld värda... bilderna är ytterligare ett plus, och i det här fallet dessutom förbaskat vackra att titta på! thumbs up

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare

Kanon!!

Vilken banskiss har du använt?

Den allmänt spridda är ju tokig på flera ställen, den ljusgråa:
https://rejsa.nu/karlskoga/gellerasen_felfelfel.gif
Men du har ändå kvar lite mer av raksträckan bort till depåkurvan jmfrt med den jag gjort efter flygfoto (den svarta)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Vilken banskiss har du använt?


Kul att du gillade den.

Det är renritat från flygfoto.

Fast det är inte så stor skillnad i och för sig. Men den felaktiga versionen av banskiss ger ju helt fel bild.

Det viktiga är ju bilderna från banan. Det är liksom fel skala på bankonturen i allafall. De behövs i kombination för att förståelsen skall bli bra. Får man dessutom ett varv i videoform till så är det bra som komplement.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Den allmänt spridda är ju tokig på flera ställen, den ljusgråa:
https://rejsa.nu/karlskoga/gellerasen_felfelfel.gif


Varifrån har du fått den???? Den är ju nästan identisk med den som jag gjorde åt mig själv för att göra anteckningar på för två år sedan... Lennart fick en version av den också som jag vet att han använt på kurserna.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Jaha, och när gör du samma sak med Ringen som ett komplement till Peeters kurs?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Demon är nu nere från nätet. Tack för all input!

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Körteknik / körlinje på nätet
3042 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande