Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
GPS på t.ex bankörningar
1994 besök totalt
DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
GPS på t.ex bankörningar

Hade tänkt skaffa denna mottagare
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/7224.htm
och b.la detta program http://www.ake.nu/oakgps/

Finns det fler sådana program man kan ha nytta av?

Vet inte va jag vill riktigt. Ska köra på en is i vinter och vill se lite tider hastighter och spårval.

Sen ska jag använda den att navigera med också men det är tar vi i en annan tråd.

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Jag har kört med samma combo i sommar. Se till att gpsmottagaren sitter högt och fritt, gärna uppe på taket för bästa mottagning. Funkar hyffsat.

/Anders C

Åmot
Här sen Maj 2003

Jeg har en slik mouse-gps, og i sammenligning med f.eks en garmin gps med ekstern antenne - så er mouse-gps'en mye dårligere.
Men så har du prisfaktoren da... ca 1:3 i favor av mouse-gps.

Jeg skjonner forovrig ikke hvordan du skal få gjengitt sporvalg med en normal gps, da du kun får posisjonsdata en gang hvert sekund.

Men for all del, motbevis meg gjerne!

mvh,
orjan

Stockholm
Här sen Nov 2002

Min kompis Joakim Adolfsson (som även härjar här på forumet: Jooocke var är du?) och några killar konstruerade en laptimer av en SE P800-telefon. Via någon server lyckades de sedan se varvtider i realtid - på en go-cart!

Han har förklarat hur det går till men jag komme inte ihåg nu. Det var något elektriskt...

Mvh/Micke

Åmot
Här sen Maj 2003

Kanskje de lastet opp rundetidene via GPRS (== jag är MYCKET interesserad av at höra hur dom gjorde det).

mvh,
orjan

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

borde ju gå o fixa billigt om man bara vet hur man kan få ut en trig-signal efter att ha kört över en magnetslinga nerfräst i asfalten (i gokart)

sedan så går den signalen för att trigga "next time" på en vanlig tidtagarur..

tidtagaruret = 300:- för ett med 99 tids-minnen,
triggaren för magnetslingan?.. ingen aning.. men det blir billigt.
nackdelen är väl att man måste starta den själv, men sen så går det automatiskt

DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders C skrev:
Jag har kört med samma combo i sommar. Se till att gpsmottagaren sitter högt och fritt, gärna uppe på taket för bästa mottagning. Funkar hyffsat.

/Anders C

Vad tycker du om det? Vad får jag ut av det? om jag sitter och kör på en bana på en is i 1timme och loggar det vad ser jag i efterhand?
Var jag kört, var jag bromsat, vilken tid jag hade varje varv osv?
Det är det jag vill se iaf. Vilket spår jag hade och var jag bromsade och vilken tid jag fick på det varvet.

Stockholm
Här sen Feb 2003

Re: GPS på t.ex bankörningar

DTM skrev:
Finns det fler sådana program man kan ha nytta av?

http://www.race-technology.com/WebPage/Products/Logger/DL90Home.html

Fick inte igång bilen förren i början av sepember så jag har bara hunnit med att prova den på Knutstorp en gång. Fungerar som utlovat och avslöjade att jag är en usel=feg förare vilket jag nog redan visste

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Någon som vet om det finns GPSprogram till Mac eller om man kan köra dem via simulerad PC i macen?
Vad sitter för kontakter på GPSmottagarna?

DTM: Ett tips är att läsa igenom användarreglerna.. särskilt det där om namn i signaturen... annars hoppar snart forum på dig..
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Anders Jeppsson skrev:

DTM: Ett tips är att läsa igenom användarreglerna.. särskilt det där om namn i signaturen... annars hoppar snart forum på dig..

Nu tar jag ett stort offtopic kliv...

Vi har faktiskt redan varit på Dan Man om signaturen, men han heter faktiskt så!

Lund
Här sen Feb 2003

ooops... sorry

ingen är ju perfekt tänkte bara vara lite duktig men det är nog bäst att jag är tyst
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

DTM skrev:
Anders C skrev:

/Anders C

Vad tycker du om det? Vad får jag ut av det? om jag sitter och kör på en bana på en is i 1timme och loggar det vad ser jag i efterhand?
Var jag kört, var jag bromsat, vilken tid jag hade varje varv osv?
Det är det jag vill se iaf. Vilket spår jag hade och var jag bromsade och vilken tid jag fick på det varvet.

Eftersom gpsen samplar en position varje sekund får man reda på var du är och vilken hastighet du har en gång per sekund. Med OAKGPS kan man även få varvtider. Jag har lite loggar liggande på min hemsida www.bmw02.has.it hämta hem och ladda in i trackview.

Åkersberga
Här sen Dec 2002

Vill bara säga att det är jag som gjort programmet TrackView om ni vill fråga något

Utvecklingen är INTE avstannad även om jag är lite halvseg

Tanka hem preview versionen av TrackView2 (gratis) om ni ska testa nåt, TrackView1 är gammalt...

Vill gärna ha feedback om vad ni tycker om det 'so-far'!

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jag har ett fint kort av en lagom energisk Åke framför datorn och om han inte speedar upp så publicerar jag det här.

#24, #64, #88
Citera
DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
AndersY skrev:
Jag har ett fint kort av en lagom energisk Åke framför datorn och om han inte speedar upp så publicerar jag det här.

Gör det redan nu än då.
Väntar ju på att köpa TrackView2 när den kommer.

Stockholm
Här sen Dec 2003

Finns det liknande program för handdatorer?. Eller finns TrackView till PocketPC eller dyligt?.

Tokholm
Här sen Jan 2003

Re: GPS på t.ex bankörningar

seanr skrev:
Fick inte igång bilen förren i början av sepember så jag har bara hunnit med att prova den på Knutstorp en gång. Fungerar som utlovat och avslöjade att jag är en usel=feg förare vilket jag nog redan visste

Long time, no see!

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Allmänt banåkaforum
GPS på t.ex bankörningar
1994 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande