Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
S: BMW E36 M3 GTR
3 besök senaste veckan (9107 totalt)
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Tänkte göra en intressekoll om det är någon som skulle vilja ha en potent raceklar BMW.




Den är byggd på en M3 -95, karossen är sömsvetsad, förstärkt och lättad med en omfattande skyddsbur. Motorhuv, baklucka, skärmar med
breddare och stötfångare i glasfiber. Framruta i glas och resten i Makrolon. Slät undersida med splitter och diffusor i laminerad plyfa.
ATL 40L säkerhetstank godkänd till 2012. SBF vagnbok till 2011.

Motorn är en S50B30 med lättad och balanserad underdel, Wössner smidda kolvar, specialslipade kamaxlar med större tryckare, standard
ventiler med utlagda ventilsäten, portad topp och kolfiberplenum, Motec styrsystem, specialgjort lätt svänghjul med treskivig 184mm koppling.
Torrsump. Bromsad 380hk i en Superflow motorbromsbänk.



Växellådan är en standard M3 femväxlad (reservlåda finns), kortad kardanaxel då motorn är tillbakaflyttad max, 40% diffbroms
med 4,10 eller 4,75 i utväxling.

Bilstein PSS9 club sport med ställbara topplagringar. Rörbärarmar med ledlager och länkhuvuden ställbara i alla ledder med ändrade
infästningspunkter. Ställbara knivkrängare fram och bak. Wilwood fyrkolvs bromsok och pedalställ med bromsvåg och justerratt,
hydraulisk handbroms. GA kevlarstol. Kolfiber instrumentpanel.

En hel del 17" fälgar 7.5, 8, 9 och 10" breda, massor med rallycross slicks och banracing slicks.
Ev. 15" med långnabb isracingdäck.


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



Men herregud Niklas, ska du sälja din bil?
Eftersom stommen från början var min så borde den kunna bli billig?
Hade varit fantastiskt trevligt men ska flytta in i nytt hus i februari som kommer behöva all min tid (och pengar ) till renovering..

Lycka till med försäljningen, men tänk dig för ett par gången innan du säljer... tror du ångrar dig...

_________________
Johan Dahl
Citera
fro
Oslo Norge
Här sen Dec 2008
Inlägg: 5



Pris??

_________________
Frederik ROLFSen
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Johan Dahl skrev:
Men herregud Niklas, ska du sälja din bil?
Eftersom stommen från början var min så borde den kunna bli billig?
Hade varit fantastiskt trevligt men ska flytta in i nytt hus i februari som kommer behöva all min tid (och pengar ) till renovering..

Lycka till med försäljningen, men tänk dig för ett par gången innan du säljer... tror du ångrar dig...


Jo jag är lite kluven och skulle ju helst inte sälja den men det har malt lite dumma byggplaner i mitt huvud ett längre tag nu


fro skrev:
Pris??


Beror lite på hur mycket grejer som ska följa med men hade tänkt mig från ca 300k


Motorn är förresten helrenoverad i sommar med bla nya kolvar, ringar och lager och har bara gått en tävling efter det.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
HK
Värnamo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Niklas
undrar om du kan tänka dig släppa iväg 4,75 diffen ?
kontakta mig då

MVH

Stefan

_________________
Håkan Karlsson
Citera
Nedin
sthlm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 33



Hej,

jag funderar på hur du har fått dit makrolonrutorna fram? det finns ju ingen rutram + att rutan rör sig upp och ner när man öppnar och stänger.
om det finns en projekt tråd länka dit bara.. sorry att jag frågar saker i din säljtråd

/Daniel

_________________
Daniel Nedin

BMW 325 E36
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Nedin skrev:
Hej,

jag funderar på hur du har fått dit makrolonrutorna fram? det finns ju ingen rutram + att rutan rör sig upp och ner när man öppnar och stänger.
om det finns en projekt tråd länka dit bara.. sorry att jag frågar saker i din säljtråd

/Daniel


Kolla i projekttråden

Det sitter en hållare för rutan på insidan.
Inte en rutram men väl att stötta och hålla rutan med.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
SÄLJES Banracingbilar
S: BMW E36 M3 GTR
3 besök senaste veckan (9107 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande