Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
R-däck
2241 besök totalt
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Trådstartare
R-däck

Skulle behöva ALLA goda råd kring R-däck till TT'n!
Efter sommaren härliga gasande har de gamla puckarna definitivt gjort sitt. Tycker ändå att hållbarheten var klart över förväntan med tanke på hur många timmar de rullat.
Hade Dunlop Super Sport Race fortfarande tillverkats hade jag sannolikt köpt en ny omgång, men som ni säkert vet är det finito med den modellen nu..... :sgn-arg:

Jag behöver däck som funkar bra på banan, men som också kan ta mig till och från densamma. Jag vill gärna ha era erfarenheter kring prestanda men även livslängd.

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Re: R-däck

TTBörje skrev:

Hade Dunlop Super Sport Race fortfarande tillverkats hade jag sannolikt köpt en ny omgång, men som ni säkert vet är det finito med den modellen nu..... :sgn-arg:

Nja inte helt sant I våras när jag var hos ACE så låg där 4nya och 4beg, det var Pär:s, var själv intresserad, men Pär var inte där och sen glömdes det väl bort, med facit i hand behövde jag inga däck i år iaf
Men det kan ju vara värt ett samtal och kolla, kan ju finnas kvar, kan vara till salu.
Hälsa får mig, eller inte

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Du har självklart redan kollat här, https://rejsa.nu/info/info_rdack.asp

Jag har med framgång kört på PZero Corsa, de höll för 6 banträffar inklusive resa tor samt ett besök på även där med tur och retur resa. Utöver de har de gått gata när jag pendlade gbg jkpg under 4 månader. Så hållbarhet är högsta betyg från min sida.

Här sen Nov 2008

Hur har du upplevt de däcken på gata i regnväder? Antar att det regnade någon gång under dessa 4 månader du pendlade!?

www.ellemark.com
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Re:

ellemark skrev:
Hur har du upplevt de däcken på gata i regnväder? Antar att det regnade någon gång under dessa 4 månader du pendlade!?

För ett R-däck så var de bra, fick verkligen forcera fram släpp/vattenplaning. På bana var det betydlig läskigare, mycket gummi och vatten så vart det spännande ibland....

2241 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande