Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Koppling för både bana och gata.
2140 besök totalt
OggE_915
Linköping
Här sen Nov 2008
Inlägg: 8


Trådstartare
Hejsan hallå.

Under vintern nu tänkte jag byta koppling på bilen, den som sitter i idag har i stort sitt.
Inget roligt ingrepp, men när man ändå skruvar isär halva bilen så kan man ju lika gärna stoppa i något som håller i längden.

Bilen som jag ska byta på är en Audi S4 V8 4,2L 2003
Problemet som jag har är att jag inte får tag i någon koppling från en svensk leverantör. Inte i alla fall vad de har listade på sina hemsidor eller i listor.
Är det någon som har tips på bra kopplingsleverantör eller någon som vet om ett bra märke att satsa på.

Mycket tacksam för svar! Längtar till att få testa bilen på banan i sommar, får se om det skiljer sig från TTn, hehe.

_________________
Oscar "oggE" Björnson
Audi S4 v8 4,2

--------------------------
Audi TTq "RIP"
Citera
dark_fraggel
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 48



Jag stoppade i en kevlar koppling från Fastone.se dock så har jag inte hunnit testa den så mycke pga andra problemmed bilen. Dock det jag kördeså kändes den grymt bra. Den skall klara skit mycke stryk men ändå vara lätt att hantera i köer tex. Sen slängde jag på lättat alu-svänghjul, hade hört mycke negativt om det men märkte inte mycke. Dock läter den mer, ett skrammel ljud blir då dubbelmassehjulet tar bort vibbrationer som ni ger ljud, går dock att leva med.

_________________
Henrik Jentzell
aka Dark_Fraggel
Audi S4:a med extra rödlök.

Audi ClubSport
Citera
OggE_915
Linköping
Här sen Nov 2008
Inlägg: 8


Trådstartare
Aah där ser man.
Det låter intressant. Ska kolla den hemsidan och se vad jag kan hitta.

Svänghjulet har jag funderat på men är lite klyven i frågan om jag ska byta det. Jag har ju fullflödes avgas i dag så oljudet från det kommer nog inte höras, hehe.

tack för svaret, inte lätt att hitta alltid.

_________________
Oscar "oggE" Björnson
Audi S4 v8 4,2

--------------------------
Audi TTq "RIP"
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



oggE_915 skrev:
Hejsan hallå.

Under vintern nu tänkte jag byta koppling på bilen, den som sitter i idag har i stort sitt.
Inget roligt ingrepp, men när man ändå skruvar isär halva bilen så kan man ju lika gärna stoppa i något som håller i längden.

Bilen som jag ska byta på är en Audi S4 V8 4,2L 2003
Problemet som jag har är att jag inte får tag i någon koppling från en svensk leverantör. Inte i alla fall vad de har listade på sina hemsidor eller i listor.
Är det någon som har tips på bra kopplingsleverantör eller någon som vet om ett bra märke att satsa på.

Mycket tacksam för svar! Längtar till att få testa bilen på banan i sommar, får se om det skiljer sig från TTn, hehe.


Hör med Ace Competition i Borås! http://www.ace-competition.com/ De har bra grejjor och löser det mesta....

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
OggE_915
Linköping
Här sen Nov 2008
Inlägg: 8


Trådstartare
hmm, i min iver och all hast kanske detta ämne hamnade i fel tråd?

Moderator visa mig rätt ?!

_________________
Oscar "oggE" Björnson
Audi S4 v8 4,2

--------------------------
Audi TTq "RIP"
Citera
Allmänt banåkaforum
Koppling för både bana och gata.
2140 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande