Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Fjäderbensstag fram/bak?
2528 besök totalt
e30ss
Malmö
Här sen Nov 2008
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Tänkte fråga om det finns någon där ute, som vil hjälpa mig att hitta fjäderbensstag till min E30 318is-91?
Vill/kan inte lägga för mycket pengar på dessa eftersom det finns en del annat som MÅSTE göras innan påställning i April.
Undrar även om det finns någon expert som vet om det gör mycket på sig (för väghållningen inte för utseendet) och ha dessa stag?
Har många andra frågor men tänkte ta 1 i taget, och i rätt forum!

_________________
Patrik Svensson
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



e30ss skrev:
Tänkte fråga om det finns någon där ute, som vil hjälpa mig att hitta fjäderbensstag till min E30 318is-91?
Vill/kan inte lägga för mycket pengar på dessa eftersom det finns en del annat som MÅSTE göras innan påställning i April.
Undrar även om det finns någon expert som vet om det gör mycket på sig (för väghållningen inte för utseendet) och ha dessa stag?
Har många andra frågor men tänkte ta 1 i taget, och i rätt forum!


Det är nog mycket annat i bilen som bör fixas innan man eventuellt börjar märka
av att fjäderbenstagen gör nytta.

Har man bytt ut alla bussningar & kör hårda dämpare & fjädrar så börjar dom bli motiverade

Nu vet jag iofs inte hur mycket du gjort hittills.

Är det bana du siktar på att köra.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



e30ss skrev:
Tänkte fråga om det finns någon där ute, som vil hjälpa mig att hitta fjäderbensstag till min E30 318is-91?
Vill/kan inte lägga för mycket pengar på dessa eftersom det finns en del annat som MÅSTE göras innan påställning i April.
Undrar även om det finns någon expert som vet om det gör mycket på sig (för väghållningen inte för utseendet) och ha dessa stag?
Har många andra frågor men tänkte ta 1 i taget, och i rätt forum!


Helt klart vettigt att montera innan du flexar karossen mjuk. Enkelt sätt att testa om det behövs, kör över ojämnheter med ena hjulet och gnisslar/knirkar det från inredningen så behöver du. Annars är det bra att montera för att senare inte få gnissel.

_________________
Roland Johansson
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Fjäderbensstag fram/bak?
2528 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande