Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GPL-varvtider på Nordschleife ???
<<   1, 2, 3   >>
11300 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

oootroligt snyggt!!!! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up



Hazze skrev:
Hmmm, nu kan man snacka om att åka consistent driving !!! Har kommit så långt som att ligga på väldigt lika tider men inte en tiondel under 08.50 !! >

09.04.34
09.01.03
08.55.01
08.52.37
08.51.41
08.52.15
08.50.35
08.50.39
08.50.37

Precis när jag passerade Flügplatz storknade hon och dog ??..... SOPPATORSK !! #§%¤£% !!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
oootroligt snyggt!!!! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up



Hazze skrev:
Hmmm, nu kan man snacka om att åka consistent driving !!! Har kommit så långt som att ligga på väldigt lika tider men inte en tiondel under 08.50 !! >

09.04.34
09.01.03
08.55.01
08.52.37
08.51.41
08.52.15
08.50.35
08.50.39
08.50.37

Precis när jag passerade Flügplatz storknade hon och dog ??..... SOPPATORSK !! #§%¤£% !!!!


Tack !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Hazze skrev:
Jag är bara undrande vad ni har för tider på denna jättehärliga slinga ??
Jag själv har lyckats efter ett antal avåkningar lyckats hålla mig på banan fem varv i sträck (kändes som en halv dag ) och klarat en bästa tid på 10:18:27 med Ferrarin.

Jag har inga set-ups att gå efter... Någon som kan/vill delge några av sina hemligheter om dem för jag har inte fått någon riktig kläm på't !!??



Tjena Hazze

Jag fick GPL i julklapp, hurra för mig!
Jag har lyckats prestera 10:34 men jag har allvarliga problem med tidtagningen! Jag får titta på reprisen och räkna ut min tid genom att titta när jag går över mållinjen.. Suck det är ju jättejobbigt!

Har tankat ner "ringtrainer" men det enda som händer när jag försöker starta ringtrainer är att spelet startar men det blir ingen skillnad jag får fortfarande ingen tid

Så hjälp

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Puppan>

1. Om du genar för mycket på vissa ställen så får du ingen varvtid.

2. Man startar från depån EFTER startlinjen så det första varvet ger ingen tid PLUS att din gubbe som håller upp skylten med varvtiden gör det ett varv ytterligare senare... dvs första gången du kan se en varvtidskylt är när du kört tre hela varv.

Däremot ska du kunna hoppa ur bilen efter att ha kört två varv och då se EN st varvtid i listan. Om inte, så har du genat nånstans.....

Får du ringtrainer att funka så du kan starta i Galgenkopf (precis innan lååånga rakan)?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Efter att ha kikat lite i den här tråden de seanste dagarna inser jag att jag inte kan stå emot längre. Det blir till att installera GPL och börja nöta ringen igen.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Magnus Thomé skrev:
Puppan>

1. Om du genar för mycket på vissa ställen så får du ingen varvtid.

2. Man startar från depån EFTER startlinjen så det första varvet ger ingen tid PLUS att din gubbe som håller upp skylten med varvtiden gör det ett varv ytterligare senare... dvs första gången du kan se en varvtidskylt är när du kört tre hela varv.

Däremot ska du kunna hoppa ur bilen efter att ha kört två varv och då se EN st varvtid i listan. Om inte, så har du genat nånstans.....

Får du ringtrainer att funka så du kan starta i Galgenkopf (precis innan lååånga rakan)?



okej lite svar på mina frågor, tack!!

Hur hoppar jag ur bilen efter två varv så jag ser min tid??
oftast har jag inte tid att nöta mer än två varv. För mig tar det ju ca 22min

Gott nytt år förresten

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Puppan skrev:
Hur hoppar jag ur bilen efter två varv så jag ser min tid??


Escape först - sen Enter

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Senaste Ringtrainer (på Engelska!)

http://www.joachimblum.de/ringtrainer.htm

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Puppan skrev:
Tjena Hazze

Jag fick GPL i julklapp, hurra för mig!
Jag har lyckats prestera 10:34 men jag har allvarliga problem med tidtagningen! Jag får titta på reprisen och räkna ut min tid genom att titta när jag går över mållinjen.. Suck det är ju jättejobbigt!

Har tankat ner "ringtrainer" men det enda som händer när jag försöker starta ringtrainer är att spelet startar men det blir ingen skillnad jag får fortfarande ingen tid

Så hjälp


Hallå Puppan och grattis !!!

Jag använder mig inte av "Ringtrainer" av någon anledning.. Antagligen för att jag s.a.s. gör ett sk. uppvärmingsvarv innan (jaja jag vet.. En uppvärmning på dryga kvarten och över 2 mil är väl kanske att ta i) men jag går igenom banan och memorerar den så gott det går..
Då tycker man kanske att man borde kunna komma ner på lite lägre varvtider än de jag har just nu där mitt bästa är 08.50.35 !!??

Saken är den att innan jag började mingla med dessa herrar på låg mina tider inte en hundring under 11.10 och det var jäkligt frustrerande hur jag än försökte, trodde t.o.m. att det var nått fel på burken men det visade sig att det mer berodde på tomten bakom ratten !!

Efter en del hejarop och lite set-up förslag så började det så småningom lossna och jag är övertygad om att det även kommer att lossna senare så jag kommer i samma division som ...
Har som du ser en ganska gedigen varvsättning (som jag personligen är ganska stolt över) högre upp i linan då jag nötte i mer än 15 varv på raken innan dessa infann sig i slutet av sessionen. Så det är inte så underligt att varvtiderna blev bättre ju längre jag körde och det är definitivt inte så konstigt att jag fick soppatorsk... Man var som uppslukad av sitt engagerande !! :woot:

Efter sessionen var jag ganska så ledbruten och det kändes att man suttit och nött ett tag (över 2½ timmar) så jag accepterade det lilla missödet och gick ur.. *hehe*

Det jag är mest förbryllad över är att jag håller mig på vägen s.a.s. utan att piruetta speciellt mycket längre men fr.f.a. att V12:an håller så länge !!?? Jag hade stora problem med skott tidigare som faktiskt Nisse ska stor favör för med sitt väldigt enkla men ändå (tydligen) livsviktiga tips... "Släpp av på gas" just i växlingsskedet !! Jag hade bara haft det som en tanke men aldrig praktiskt genomfört det !!

Citat:
Magnus
Man startar från depån EFTER startlinjen så det första varvet ger ingen tid PLUS att din gubbe som håller upp skylten med varvtiden gör det ett varv ytterligare senare... dvs första gången du kan se en varvtidskylt är när du kört tre hela varv.


Jepp, det stämmer !!! Tjaa, det är bara att resa ner med owe Tech Scuderia till Nürburgring igen då... Det blir ett jäkla åkande när man trimmar in kärran !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Hazze skrev:

Det jag är mest förbryllad över är att jag håller mig på vägen s.a.s. utan att piruetta speciellt mycket längre men fr.f.a. att V12:an håller så länge !!?? Jag hade stora problem med skott tidigare som faktiskt Nisse ska stor favör för med sitt väldigt enkla men ändå (tydligen) livsviktiga tips...


Äsch då...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Halloj och god fortsättning på er alla!!



Nu har jag provat speleländet igen, tror jag har kört iallafall 20-25varv totalt och jag fattar inte hur jag skall kunna åka 2min fortare...

Min bästa tid nu är 10:15:38

Men jag jobbar på och hoppas att jag skall bli bättre men 2min bättre hur i helsike skall det gå till, suck!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Dags för en Nürburgringträff i Stockholmstrakten!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Dags för en Nürburgringträff i Stockholmstrakten!!!


Vart och när ??? Efter den 12:e jan är jag entledigad fram till fredagen !!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



Min andra varv nånsin på GPL med MS FF ratt och Ferrari är på cirka 11:35 och nu har jag på det 3:e varvet 10.46 någonting, har GPL på en annan burk men kan inte du MagnusT lägga upp Nordschleife banan på din server så man kan tanka ner det, jag vill inte köra 1967 års sträckning utan så ny som möjligt 1984 såg jag att det fanns men gick inte att ladda ner, säkert nåt vajsing med hemsidan eller min satellitlänk..

Vad tycks om tiden?.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Det finns bara 1967 års sträckning till GPL .............

Ett tips, läs artikeln jag skrev om ringen på datorn. Ligger under "Info & Arkivet".

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



Magnus Thomé skrev:
Det finns bara 1967 års sträckning till GPL .............

Ett tips, läs artikeln jag skrev om ringen på datorn. Ligger under "Info & Arkivet".


Tja addons är ju alltid välkommet, har läst din guide ett antal ggr och tack skall du ha som to dig tid att skriva allting.
thumbs up
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
YAAHooooooo !!!!!!!!!!! Där satt den !!!

08.34.13 samtidigt som jag faktiskt inte slet alltför mycket egentligen... Faan vad jag é bra !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Nu börjar jag hitta hem med min Lotus. Körde 8.42 och sen 8.36. Har lite problem med landningen vid Flugplatz...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Mäkinen skrev:
Nu börjar jag hitta hem med min Lotus. Körde 8.42 och sen 8.36. Har lite problem med landningen vid Flugplatz...


Jaa, den gör ju verkligen skäl för namnet kan man ju säga, det gäller att ha spakarna i ordning innan man dråsar i backen !!

En ruskigt skoj bana så jag förstår att det är en av anledningarna till att den är så omtalad...

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Ett tips är att släppa gasen precis innan man lättar. Så att man landar med nosen före och inte med bakhjulen först. Blir lättare så...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Bara så alla har koll Krönet där man lyfter heter Quidellbacher Höhe (hoppas jag fick till stavningen nu). Det snabba partiet man ska ta sig igenom när man väl bromsat efter landningen heter Flugplatz. I GPL står Flugplatzskylten fel...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Racingsimulatorer
GPL-varvtider på Nordschleife ???
<<   1, 2, 3   >>
11300 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande