Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
RenaultSport Köpa Renault racing delar!! | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (9046 totalt) |
Har haft lite kontakt med Renault gällande Renaults Racing delar. Hittade ett par på: http://www.renault-sport.com/en/ som jag tyckte verkade intressanta och kontaktade Renault med en förfrågan om dessa delar gick att ta hem för svenska marknaden.
och vipps idag damp det ner ett mail. Följande artiklar finns nu att beställa via alla Renault handlare: Fjäderbensstag fram, Clio Cup, ArtNr: 7711155315 (OBS! Passar endast solida lagringar typ Compbrake eller motsvarande) Bogserögla fram, Clio Cup, ArtNr: 7711155136 Bogserögla bak, Clio Cup, ArtNr: 7711155341 Camber shims 1grad bak, Clio Cup, ArtNr: 7711129371 Väntar också på bekräftelse på Clio V6 /Clio Sport Trophy Takspoiler kit. Technical description: Artikelnummer: 7711421152 Beskrivning: Spoiler V6 Försäljningspris: EUR 167.22 As fitted to the Clio V6, this longer, higher rear spoiler prolongs the roof-line of your Clio; it reduces rear-end lift appreciably at high speed. In addition, its Renault Sport branding reinforces its sports character. Vehicles concerned: All Clio 2 (Phase I, II, III) 3 or 5-door this kit comprises: · Rear Spoiler, primed, non-painted · Central stop light · Washer jet · Unique tailgate struts · Fixing screws Enligt erfarenhet kan man grovt räkna ut priserna från http://www.renault-sport.com/en/ på följande sätt: RS pris x Eurokurs x 1,25(ÅF marginal) x 1,25 (moms) Utpris till kund på V6 spoiler sattsen i Sverige bör alltså blir ca 3000kr om den blir tillgänglig. Tycker det är ett riktigt gott tecken att den nya Renault organisationen visar sånn välvilja, tidigare har det som jag förstått det varit omöjligt att få tag på Renault Sport racing grejer i Sverige? |
||||||||
Som du säkert redan vet så har kruse promotion renault sport argenturen i sverige. Om han är billigare eller inte det vet inte jag men han nås på
0555-229 22 Finns mycket renault sport godis som man vill ha _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||||
Ja som sagt det vet jag om, borde skrivit att det var omöjligt att få tag på vi Volvo/Renault. Jag har en känsla av att Renault själva kanske kan dra i lite fler trådar och kanske har bättre priser. Men som sagt det är bara en känsla. |
||||||||
Man har faktiskt kunnat få tag på Renault Sport prylar via vissa Renault/Volvo-handlare.
I alla fall från Bil-Nilsson i Alingsås. Medlemmar i CRS har rabatt där på upp till 20 %. Men förmodligen blir det billigare att köpa direkt från Renault Sport. Men det är kul att den svenska Renault organisationen verkar bry sig mer om Renault Sport nu för tiden _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
||||||||
Kan man som privatperson köpa direkt därifrån alltså? |
||||||||
Ja, jag kunde få beställa bussningar till en RS Clio grupp N, även om jag inte nu gjorde det. _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
||||||||
okej jag kan ju lägga prylarna i korgen, men när jag ska registrera mig som kund ser det lite märkligt ut. Kom du förbi det steget? |
||||||||
Sorry jag missuppfattade dig. Nej, jag har aldrig köpt direkt från RS i Frankrike, däremot har jag köpt dokumentation direkt från RS i Tyskland som privatperson. _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
||||||||
Kommer ihåg att när jag var hos min lokala renault handlare i våras och frågade om renault sport delar hade dom absolut ingen ning alls om det var för någonting
Lite ot men någon som vet någon svensk som kan ha lite beg. clio 16v delar liggandes tex plast delar, huv och kanske någon rally/cup låda? (1992) även intresserad av en f7r bottendel (block, vev, stakar och kolvar) _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||||||
Du kan kanske kolla med timolo här på forumet.
Jag har beställt och fått mina grejer allt fungerade klockrent, tog en vecka sedan var grejerna hemma och inget blev fel. Bilder i projekttråden |
||||||||
Det är väl samma som på BMW, frågar man om motorsport grejer ser dom ut som fågelholkar men har man artikelnummer är det inga problem att ta hem.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
okej, jag får prova timolo, har slängt ut en tråd bland rally folket med då det går lite renaulter i skogen med. Köpa nya renault sport delar är inte så intressant längre då jag har bytt snart allt jag ska på bilen men vet att en värre låda kommer behövas och vill lätta bilen lite därför jagar jag en plast huv. Och som nästa vinter projekt skulle jag vilja bygga om min till en 2.0l botten så där av letar jag ett block, men hoppas på att kunna använda min 1.8l topp då den är i fint skick och är portad med adra kammar mm. Tony kanske har koll om toppen passar rakt av eller om det krävs större modifieringar? förbrännings rum i toppen mm?
_________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||||||
vad jag kommit fram till så skall 1,8 toppen passa på 2 litern, men värt att tänka på F7R från megane har 2mm större insugsventiler och dina trimkammar passar där åxå, så egentligen är det bara att porta F7R toppen så flödar det ännu bättre.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||||
okej hade ingen aning om ventilerna, var mest av ren bekvämlighet jag hade tänkt använda min topp då jag inte vet hur mycke kontakter med mera, spjäll hus givare och sånt som är samma på renault f7r megane då jag fortfarande tänkte åka haltechet ville köra plug and play så mycket som möjligt _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||||||
ja men du kör ju inte plugg and play nu..vilket gör ett byte lättare enl mig. tex så här orginal styrbox i megane startspärr,vilket du slipper bry dig om, megane toppen kräver ett speciellt insug med annat gasspjäll, men återigen allt är mycket lättare när man har ett eftermarknadssprut.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||||
okey, jag har suttit och kollat på lite f7r motorer på skroten få se om man kan hitta motor och låda till vettigt pris någonstans eller om man dyker över en värre låda separat. insugs biten har jag kollat lite på separata spjällhus men vi får se vad budgeten säger till nästa vinter =)
_________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||||||
Eller... F4R732 för 9000kr komplett.
http://www.bildelsbasen.se/index.php |
||||||||
grejen var lite att kunna använda kammarna från den motorn jag har nu, men dom kanske passar på f4r motorn? hur är det med motorfästen, är det samma? vore kanske en bra idé att bygga på nyare motorn
någon som har länk till liknande bygge? _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||||||
nej kammar passar inte.. F4r har rullvippor och inte koppar som det sitter på f motorerna, sitter ställbar insugkam på f4 åxå... har följt en tråd på ett forum i england där en kille stoppa i en f4r i en clio 1 utan problem med monteringen,(bara att montera ) problemet är att f4r motorn är så hög så det går inte stänga huven utan att kapa i den... f4r har fördelen att den säkert tål mer varv pga toppensutformning och den har ju 172-182 hk från början... _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||||
Får suga lite på de över sommaren, det råkiga är bara ett ett sådant motorbyte är lite väl synligt när det är dax för besiktning. men lägg gärna in länken till de bygget.
_________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||||||
RenaultSport Köpa Renault racing delar!! | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (9046 totalt) |