Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Race9 @ Göteborg, 22/2, kl 19 och 21
1, 2, 3   >>
4732 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Nu på söndag är det dags för ett tajt stadslopp, nämligen Göteborg. Det ska bli jätteskoj!

Namn: rejsa.nu
Lösen: sprint
Bilar: STCC
Bana: Göteborg
Väder: Dry
Race: 2x20 min

Så här ser tiderna ut för de två Poolerna:

Pool 1:
19.00 - 19.45 Practice
19.45 - 19.55 Kval, Superpole (stängt)
19.55 - 20.00 Warmup (stängt)
20.00 - 20.45 Race

Pool 2:
21.00 - 21.45 Practice
21.45 - 21.55 Kval, Superpole (stängt)
21.55 - 22.00 Warmup (stängt)
22.00 - 22.45 Race

Team Swedish Racing Mates
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Har testat lite men bilen är som en kula i ett flipperspel mellan murarna, Volvon verkar dock tålig Tidsmässigt går det otroligt tungt med en bil som ej vill som skiten bakom ratten, har ju dock ett par dagar till på mig att försöka hitta en setup!? Racen kommer att bli otroligt tuffa, kör två bilar ihop där det är trångt kommer det att bli totalstopp, blivit så flera gånger när jag kört race mot datorbilarna men vi får se

[SRM]Danne
Tranås
Här sen Okt 2007

Har redan bestämt mig för att jag inte gillar den banan.

Örebro
Här sen Feb 2004

Mmm, skulle inte vara i Niklas kläder efteråt för det kan bli mycket att kolla Bara att bita ihop och försöka hålla sig borta från trubbel, det är väl min strategi

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trång bana...!

Vad kör ni på för tider?

[SRM]Danne
Tranås
Här sen Okt 2007

Med risk för att bli utskrattad. 47.8 hittills med E46:an och soppa för 30 varv. Ruskigt svårt att hålla sig ifrån räckena.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag kör också på höga 47or. Håller med om att räcken är väldigt nära ibland...

Dock finns det MYCKET tid att tjäna per varv genom att gena! Så tänk på detta! Inget undgår domarna! Två hjul på banan hela tiden, dvs innanför den vita linjen.

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Re:

Niklas Maravic skrev:
Jag kör också på höga 47or. Håller med om att räcken är väldigt nära ibland...

Dock finns det MYCKET tid att tjäna per varv genom att gena! Så tänk på detta! Inget undgår domarna! Två varv på banan hela tiden, dvs innanför den vita linjen.

Du menar förstås: Två HJUL (och inte varv) på banan hela tiden Chikanerna är riktigt svåra, låga 48:or konstant utan att gena men få varvs träning pga simulatorbygge

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
hehe Tur att du har koll på mig Jörgen hehe Två hjul ska det vara ja...

Sen en viktig grej!!!

Jag måste nog vara så fräck och säga nej till förare utanför ligan att joina på söndag. No offence men ibland har det varit så att de som kommit utifrån och bara ska "lira" lite, inte haft så mkt erfarenhet. Helt ok, MEN på denna bana kan det tyvärr bli riktigt rörigt då.

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Niklas Maravic skrev:
Dock finns det MYCKET tid att tjäna per varv genom att gena! Så tänk på detta! Inget undgår domarna! Två hjul på banan hela tiden, dvs innanför den vita linjen.

Hur ska jag klara det . Får nog öva Göteborg lite mer .
Kan du inte slänga upp en träningsserver Niklas .

PontusT
Muskö
Här sen Dec 2008

nu är det så att jag ibland har missat första kurvan lite! Får man ett gult kort direkt om man råkar gena men släpper förbi om man tjänade en-flera placeringar?

Tror det kan bli lite kaos på banan! Iaf med min BMW! :P

Göteborg
Här sen Aug 2005

ja, det är väl i stort sett första kurvan (och sista) man kan gena i,
sen är räckena hårda och det lär smälla....

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Träningsserver uppe nu!!!

Nja det finns fler ställen man kan tjäna tid på att gena.

* Första kurvan. Man kommer på rakan med 6:ans växel och ibland är det inte lätt att få stopp på bilen så att man missar vänsterkurvan.
* Andra kurvan: Den tvära högern. Spelet säger inte ifrån här alls känns det som.
* Första chickanen: Några kurvor bort finns an chickan man kan gena åp. Man tjänar dock inte så mkt tid på den.
* Andra chickanen: Här har man mkt tid att tjäna på för ju närmare räcket till höger man kör destå bättre kommer man ut i kurvan precis bakom.
* Sista kurvan: Här finns det också tid att tjäna o datorn säger inte ifrån.

Så mitt tips är att TRÄNA. Detta är en speciell bana verkligen.

Dessa grundregler kan ni tänka på:

+ Råkar ni komma in för snabbt och missar nåt så att ni genar rejält släpp av på gasen. DEtta om ni känner på er att ni tjänar massor med tid och/eller placeringar på det.

+ Vi brukar inte ge ut gula kort för smärre geningar eftersom det händer alla att man kan missa. Dock gillar domarkåren inte upprepade geningar.

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Jag la en hel del varv på banan idag. Jag kommer få gult kort imorgon .
Köra den banan utan att gena i chikanerna, jo tjena . 20 minuter utan att va i räckena och skada bilen, jo tjena .
Svårt att hitta en bra setup tycker jag. Bästa tid 57.665 . Det bästa man kan göra är nog bara att ta det väldigt lungt.

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
hehe Stacken...ska jag skriva upp ett gult kort direkt då? ;-)

Nä håller med dig här...pressar man på så är det jäkligt svårt att att hålla sig på banan, eller för den skull håla sig från räckena. Det enda som jag tycker funkar är det som du skriver, att ta det lite lugnare.

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Stacken, vad var de andra för några som var inne? 2 bilar stannade mitt på start och målrakan så jag fick kasta mig åt sidan, oj vad nära det var att jag drog igång och skrev några väl valda ord till dom i******a

SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

jag borde hinna till kvalet ikväll, grabben ska på simskola...

hoppas nån annan kan styra med vikterna

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
skurtan
Stockholm
Här sen Dec 2008

kommer nog bli två jobbiga race idag . har lagt en del varv nu på banan och kom väl ner på 47.5 tider som bäst 'men som ni andra sagt så är nog den rätta taktiken att ta bilen i mål att ta detl ite lugnt .

Här sen Okt 2008

Idag blir det tungt. 49:5 bästa tid med audin och diverse geningar varje varv kändes det som. Skall bil ku att försöka bli varvad pa denna bana . Var släpper man när man redan ligger i räcket.

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Schumi skrev:
Stacken, vad var de andra för några som var inne? 2 bilar stannade mitt på start och målrakan så jag fick kasta mig åt sidan, oj vad nära det var att jag drog igång och skrev några väl valda ord till dom i******a

Jag tror inte dom var med i ligan iaf.

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag har kört ett lopp här förut och en sak som var lite speciell då var varvningar. Vi kommer nog få sådana här också. Här kan det vara lite mycket att tänka på.

På ett annat forum var det en kille som skrev några tänkvärda ord som jag "lånar":

Citat:
Det bästa är att försöka vara smart och att båda visar lite tålamod. Det är viktigt att vara tydligt och bestämd i det man gör och inte tveka heller.

Som varvad förare tycker jag det bästa är att antingen släppa på en raksträcka, man kan slå av på gasen lite och tydligt markera att man släpper genom att också gå ut ur racelinjen. Då vet den föraren som är varvet före att han är uppmärksammad och blir släppt ner mot nästa kurva.

Man kan också släppa i utgången på en raka genom att helt enkelt kliva ur racespåret och gå på gasen lite senare så varvande bilen bakom får bättre och snabbare utgång och kan passera i racespåret längs med rakan.

Man kan också välja att släppa in i en kurva genom att bromsa lite tidigare, men då är det viktigt att man inte gör det i racelinjen utan tydligt går ur racespåret och sen bromsar tidigare.

om man som varvande förare kommer ikapp en varvad mitt i en kurvkombination är det nog bäst för båda parter att inte göra något extraordinärt där. Kurvkombinationen är snabbt över och då kan man släppa istället.

Citera
Racingsimulatorer
1, 2, 3   >>
4732 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande