Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 4732 besök totalt |
Min nedväxling i sekund 697 i race 2 är rätt fin va? Jag växlar ner ifrån 2an och växellådan lägger i backen i sista kurvan - bara för rönnbäck att åka om...
|
||
Re:
Har du lustgas i din S60 eller? Fasen vad den kommer på rakorna ![]() |
||
Re:
He he... Jo jag såg det, men tänkte på rakan att det kan inte stämma, han hade nog bara sprucket bromsljus glas _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||
Denna gång lade jag inte ner lika mycke tid på träning eftersom jag tycker Göteborg är en sådan tråkig bana. Men jag blev postivt överraskad hur kul rejsing blev.
![]() Jag tränade med full rejstank så jag visste att jag skulle kunna göra en bra tid om man höll tungan rätt i mun i kvalet... gjorde dock några fegis svängar men hamn på 47,1 vilket räckte till andra platsen på griden. I rejs 1 gjorde jag ett par tidiga misstag och fick släppa några bilar sen tog jag rygg på Johnny som fick agera hare från varv 3 till mål som renderade i en 4:de plats då Robin oturligt hade besökt sarjen hoppas att du blev svettig Johnny ![]() Rejs 2 var kul rejsing med lite platsändringar då man tog vara på varandras misstag. till slut blev de en ny 4:de plats som jag är mycke nöjd med. Jag hade nog bara en redigt hård träff i sarjen men bilen höll ihop. Här är några screenshots från rejs 2. https://rejsa.nu/im/_simracing/12410 _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||
Hej alla.
hoppas ni hade roligt i G-borg. Jag glömde bort allt för jag vari Gräftåvallen utanför Östersund med grabbarna och frun på sportlovs-vecka och åkte skidor och scoter. Det bästa med det är att alla ben och armar är hela så till nästa Race är jag med igen. Ursäkta att jag glömde meddela. ![]() Mvh Gyfa / Gerte _________________ Gert Pettersson |
||
Svår å lite jobbig "hemma bana" men nöjd med 6e & 2a plats.
På kinnekulle va alfan helt ok men i gbg katastrof, men ska inte klaga fick ihop bra med poäng. Hade även ett par goa fajter, hoppas inte nån tycker det var ojuste körning! Synes m8s... _________________ mikael englund |
||
Maste säga att göteborg blev roligare än väntat. Kvalade till min förvaning in sa bra som pa 5 plats i race 1. Eftersom Audin är helt hopplös att starta med sa blev man omkörd av en hel hög ganska fort. Lade mig pa en sjunde plats som höll ända tills man besökte muren och man var tvungen att släppa ett par platser. Jagade men kom ingen vart . Blev atta till slut efter nagon annans misstag. Klart nöjd med det och att det inte blev mer platskrammel. Bra kört av alla.
Pole till race 2 med andra ord men aterigen star Audin helt still i starten och kommer väl inte igan sadar bra. En olycka kommer ju sällan ensam sa en puff i bakvagnen i T1 gör att jag snurrar och man är helt plötsligt sist. Jagar som en besatt och hamnar bakom Ainisse. Jag tror att jag lag efter dig där i över 20 varv men kommer inte om. Ainisse lyckas dock passera Schumi efter ett misstag fran hans sida och jag tänker att det var väl fan vad lätt han kom om. Lyckas pressa mig förbi Schumi till en slutgiltig nionde plats. Klart nöjd eftersom jag lyckades ligga sapas tätt bakom Ainisse sa lange utan att för den saken skull fördärva loppet vare sig för honom eller mig. Skitkul men frustrerande. Mycket bra kört där Ainisse. Kändes inte som jag var ens nära att komma om mer en ett par ganger. Genade ett par ganger i bada loppen men försökte släppa sa fort det gick efterat. Ingen bana att panikbromsa pa direkt heller. Särskilt inte med den daliga sikt som det är bakat i STCC. _________________ Nicklas Järelöw |
||
Ja du Nicklas, kul men väldigt stressigt. Du var snabbare, men på denna bana är det svårt att komma om iallafall. Helt otoligt att du kunde ligga så nära utan att köra på (vad jag märkte)
![]() I först racet lyckades jag pricka det där räcket som sticker ut i första chikanen. Såg det inte förrän olyckan var framme. Innebar att jag kom i vägen för 3 bilar efter mig. En slank förbi, men inte de andra två. Sen fick jag järnsläpp i stressen och fick i backen istället för ettan och det underlättade varken för mig eller för dom som skulle om. Sorry ![]() _________________ Ainis Noritis |
||
Här kommer resultaten från loppen. Jag har också uppdaterat poäng- och viktlistan. TYVÄRR var jag tvungen att dela ut sju gula kort denna gång. Det resulterade även i ett rött kort tyvärr. Det genades ganska friskt av många.
Pool1 - Race 1: ![]() Pool1 - Race 2: ![]() Pool2 - Race 1: ![]() Pool2 - Race 2: ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag får starta sist i nästa rejs, men det är helt ok, jag vann ju i Göteborg och blev inte avputtad en enda gång
![]() ![]() |
||
|
||
Re:
Helt rätt, fel av mig ![]() |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 4732 besök totalt |