Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 4079 besök totalt |
Efter senaste uppdateringen av Steam börjar jag tro att det inte har ett s..t med min dator att göra.
10 krascher på mindre än en timme !! Allt från fryst bild och ljudet fortsätter till konstiga symboler, blå, lila alla möjliga färger på asfalten osv till att minidump skapas. Börjar ruttna på det här > ![]() _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||
Re:
Jag har mycket erfarenhet av överklockning och kan nog bekräfta dina misstankar. Låter helt klart värmerelaterat. Skulle eventuellt kunna vara en minnesmodul som är kass också. 1. Damsug rent kylflänsar från eventuellt damm. 2. Prova en en minnesmodul i taget 3. Kör Memtest86 för att se eventuella minnesfel http://www.memtest.org/ 4. Stresstesta datorm med Prime95 http://www.mersenne.org/freesoft/ 5. Prova att koppla ur enhet efter enhet, DVD, ljudkort mm. Se om felet kvarstår. 6. Flasha bios på grafikkorten. Detta är dock ganska rejäl överkurs. Skulle inte rekommendera det om du inte har järnkoll på vad du håller på med. |
||||
Re:
Har uppdaterat bios på både grafik kort och moderkort _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||
Seså ta dig nu i hanken och dra ut det ena kortet, detta kan i allra högsta grad påverka stabiliteten i spelet, dels kan SLI i sig göra spelet instabilt men även att du köra två relativt värmealstrande kort intill varandra. Ett jobb på ett par minuter och sedan lite speltest bara.
OM detta löser dina problem så betyder det ju inte att du måste slopa SLI men att du har pinpointat problemet och kan gå in på åtgärd i stället för felsökning, betydligt roligare och oftast enklare." ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Ställde in "visual" på att visa allt på max, dvs detaljer, osv.
Fick t.o.m. en "varning" att man måste ha grafik kort med minst 512 Tog även bort ett RAM minne. Win XP klarar ju bara av 3gig som max även om datorn hittar mera RAM Kört några varv på ringen med ett par störningar i början av gasandet Ljudet fortsätter, bilden frös några sekunder. Spännande när man kör på 6:an och full gas ![]() Hoppas att närmaste kvällarna hinna köra tills det (helst inte) kraschar. Men om det kraschar igen då blir det ta bort ett av grafik korten ps satte in handen mellan nätagg och grafik kort under drift, iskall luft _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||
Man vill ju inte gärna ropa glatt och tro att problemet är löst men det ser ganska ljust ut
![]() Efter att 4:e 1Gb RAM minnet plockades bort har jag inte haft en riktig krasch kör nu bara med 3Gb som Win Xp sägs klara av Vid start innan man kört max 30 sekunder fryser bilden men ljudet fortsätter. Restart och sen är allt frid och fröjd i arselhöjd DET KAN JAG STÅ UT MED ![]() Underverk uföres medan ni väntar, mirakel tar dock lite längre tid _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||
Jag vågar mig nog på ett YYIIIPPPIEEE
![]() Inga krascher. Nu ska det köras ![]() En bättre sittställning när man kör än vad en kontors stol erbjuder känns behövligt Köra fort på datorn så kan man ta det lugnt nere på ringen _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||
Tackar och bugar för alla tips och motivation att fortsätta försöka hitta felet
![]() Har inte sett en riktig crash eller minidump sen ett minne plockades bort ![]() Inte för att jag tror att man "kan banan" med hjälp av GTR Evo, men det är riktigt kul att köra. 6:21:202 _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 4079 besök totalt |