Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Nybörjarforumet - Vad skriver vi om här
20301 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Man kan ju diskutera om den här forumdelen egentligen behövs eller inte men det skadar ju verkligen inte o testa


om du känner dig lite vilsen bland den stora mängden forum här på Rejsa eller om du kanske tycker det mest verkar vara en massa "gamla rävar" som snackar om saker i alla forum. Då kanske den här forumdelen kan falla på läppen, välkommen in!!! thumbs up


Innan du frågar så kan du alltid kolla att söka med forumets sökfunktion här

Men det är inte alltid helt lätt att hitta det man söker efter. Så inte helt ovanligt kan ju nybörjarfrågor besvaras med "sök på X och Y så hittar du trådar" med svaret eller information om din fråga.




om en tråd rullar på med massa inlägg så kan vi efter tag ibland flytta tråden till det forum där ämnet normalt ligger. Säg en fråga om bromsteknik inför en kurva som blommar ut i en intressant diskussion, en sån tråd kan om den växer sig lång bli flyttad till forumet "Körteknik" till exempel. Tråden kommer fortfarande synas här i nybörjarfrågeforumet med en markering om att tråden är flyttad. Att den är flyttad betyder alltså inte alls per automatik att man postat i fel forum när man postade frågan här, tvärtom!


observera att den här forumdelen självklart gäller banåkarelaterade saker, det betyder att till exempel skruvabilfrågor måste ha en mycket tydlig koppling till banåka för att ÖHT platsa, att bara skriva ett inlägg om insuget till bil x eller liknande är inte ok. Dvs samma regler som gäller i skruvabanåkabilarforumet helt enkelt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180



kommer passa mig fint. blir helt förvirrad ibland när jag läser.

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Magnus Thomé skrev:
Man kan ju diskutera om den här forumdelen egentligen behövs eller inte men det skadar ju verkligen inte o testa


Jag tror iaf att det är ett mycket bra initiativ thumbs up
om man ställer en "nybörjarfråga" som redan är ställd för att man exempelvis inte är så bra på att söka är det väldigt lätt att få ett lite surt svar tillbaka med någon länk till någon tråd. Ställer man frågan i denna forumsdel så vet ju folk att personen som frågar är nybörjare och anstränger sig säkerligen med att låta lite vänligare i sitt svar!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
porsche356sc
Landskrona
Här sen Sep 2008
Inlägg: 7



Nu e det bara att sätta igång och fråga, för snart drar det igång !

_________________
Jonny Pedersen

Porsche 911 C2 1990, ev bliv banbil
Porsche 356 C 1965, Project outlaw
Volvo 850 2,5SE, Bruksbil
Citera
SimonW
Kramfors
Här sen Dec 2008
Inlägg: 19



Riktigt bra.

En fråga dock, ska forumet handla om enbart banåka?
Personligen skulle jag uppskatta t.ex enklare förklaringar kring chassigeometri och liknande.

_________________
Simon Välivaara
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
SimonW skrev:
Riktigt bra.

En fråga dock, ska forumet handla om enbart banåka?
Personligen skulle jag uppskatta t.ex enklare förklaringar kring chassigeometri och liknande.


Allt svängrelaterat platsar här, sen kan ju ev. trådar flyttas till mer "rätt" forumdel senare om man har lust.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Det här forumet hade passat mig perfekt för något år sedan thumbs up Nu har jag ju spenderat ~1timme om dagen det senaste året så det börjar sitta

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Neckman
Linköping
Här sen Aug 2007
Inlägg: 6



Tycker att den här forumdelen är ett jättebra initiativ!
thumbs up
Kommer garanterat bidra med ett par trådar!



Keep up the good work!

_________________
Linnea Neckman
Pontiac Trans Am GTA -89
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Perfekt för mig som äntligen fått tummen ur och ska börja testa lite på bana, en tackar.

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Nybörjarforumet - Vad skriver vi om här
20301 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande