| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Någon som åkt på utländska banträffar med RMA Trackdays?
|
1934 besök totalt |
|
http://www.rmatrackdays.com/ Nu har jag inte hunnit lusläsa men i mailet jag fick så var priserna mycket humana. Och massa coooola banor hade de träffar på Någon som vart på någon träff de arrangerat? _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Var Beifahrer på Spa förra året och tyckte upplägget var klockrent. Obligatorisk briefing på morgonen där en typisk engelsman lakoniskt berättade hur fullständigt livsfarlig banan var, hur halshuggen man blir om man inte sköter sig och var man kommer att åka av, sedan visade sig körningen vara hur brittisk avslappnad som helst. Blandningen av bilar var helt klart en av behållningarna denna dag: att ligga och fajtas med en race-Renault Sport Spider, komma ifatt en Aston Martin DB4 GT Zagato körd av en gentleman racer med perfekt toe-heeling och svag överstyrning mest överallt i vätan, bli omkörd av en Sport 2000-prototyp på utsidan i Pouhon, ligga i 230 i sprutregnet uppför Kemmelrakan och bli omblåst av Wolfgang Kaufmann som testade en GT3 från FIA GT-mästerskapet eller strosa runt i depån och titta på rariteter som Ferrari F50, 288 GTo Evoluzione osv. Rekommenderas, skulle hemskt gärna göra om det när som!
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
var oxå med RMA på Spa förra året. engelsmännens vagnspark var rätt imponerande, bl a en Porsche 910!!, en Ferrari F50 som körde hela tiden. Några BMW BTCC bilar osv. Uppläget var i princip open pit-lane så det var tillräckligt mycket köra. Arrangemanget i sig var helt OK men inget speciellt och nu jämför jag med Porscheklubbens banmöten.
Det "roligaste" var att den ansvarige för träffen på briefen sa "att kör med insidan på huvudet för ett är riskfyllt att köra på bana. Ingen tror att just jag ska köra av, men statistiskt så har vi skrotat en GT3 på varje träff." Alla fnissade lite.....kl 11.30 var den första GT3 RSen skrotad i Eau rouge... _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||
|
Kul att du säger det Thomas, jag har oxå sett en Porsche RS skrotas på RMA-träff i Eau Rouge.
Har oxå varit på ett par RMA träffar genom Erik och Grc, brukar va coola bilar med, annars är det väl som vilken banträff som hellst. En kul (pinsam) historia är när jag o Särås sitter i min RS4 på Spa och ska ut och köra. Vi åker genom garagen vid f1-depån, ut på själva depåområdet fram till rödljuset (det rödljuset som styr utsläppet på banan). Tänker inte på raden av rs-porschar som står till höger, utan nu ska vi bara ut o åka. Men ser att rödljus-polisen som står det tittar på oss, på sin kompis en bit bort, skakar lite på huvudet och tittar på oss igen. Då upptäcker vi att det ju så klart är en lång kö till höger, av bilar som väntar på att få åka ut på banan och vi (jag) har lyckats trängt oss förbi alla bilar, då skämdes jag. Okej om man hade varit schumacher och suttit i en 430, men en dum svensk i en slö Audi, hmmm...
_________________ Henrik Troeng |
||||
|
Re:
Men då kanske vi var på samma. Jag var på Spa i juli förra året via GRC. De skrotade en bil till sen i ER vid 15.30 men vi väntade inte i den bärgningen utan började rulla hemåt då det ändå bara regnade hela tiden. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||
|
Re:
Nä, jag tror att detta var 2006 eller 2007.. Det var innan förra året iaf. _________________ Henrik Troeng |
||||
|
Lite bilder från RMA jag var med på under F1 2007 på ringen. De håller med däck oxå, RMA, vilket är bra
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
|
Re:
om inte CSL:n är såld då kanske vi får se en logg på fullvarv?
|
||||
|
Re:
Vilken CSL?(läs lumay, läs فقدنا كل شيء الآن، انقضى, läs пропавший , ) Tänkte köpa mig en SAAB 9-3 Turbo X kombi(gratis) och straffa de mer bananpassade bilarna på ringen med denna SAAB. Första trimmningen blir till att leda värme direkt in till bromsarna, kanske sätter jag på lite mindre skivor fram för att klippa några gram i vikt.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
|
Re:
Saab Ja varför inte?
|
||||
|
Re:
Ja SAAB, finns väl flera skäl, men ett är ju att det är en skit bil. 2, man känner sig som en vinnare när man åker ett märke som konkat(för att rekonstruera SAAB går väl inte ) , man får jobba hårt runt banan för bilen är allt annat än körglad på bana, den lär vara riktigt usel.
Man går mot strömmen helt enkelt. Alla kan ju med lätthet åka fort i en CSL/GT3 etc, bilar som är gjorda för att åka fort i är det ju lätt att åka fort i. Grisen(745 Volvon från 1986) som vi körde på Mantorp 24H har inspirerat mig. Det är kul att köra skit bilar på bana oxå. Du skulle varit med i Volvon, vi satt 4 personer i under race samt kval med driftboxen igång, vi körde helt orginal 745 med 36000mil på mätarn. Har aldrig haft så kul, nåväl så länge den höll var det kul. Sedan får man väl hyra in sig I Schubert Motorsport när man vill köra riktig racebil på ringen _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
|
Grattis till försäljningen, och lycka till med din SAAB.
Den är ju snabbare än en Porsche i konbanan enligt SAAB, så försök inte du kommer nog vara snabbast ändå.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Som svar på din fråga Magnus verkar det vara väldigt många engelsmän som åker på RMA, det där forumet jag nämnde i en tidigare tråd där diskuteras RMA ofta.
Som jag kan se i positiva ordalag. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1934 besök totalt |