Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Touring -96 aka The Punisher
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
41794 besök totalt
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Efterkontroll besiktning

Nu äntligen är bilen besiktigad och efterkontroll gjordes igår .
HC på 14 istället för 800.
Biltemas metallkattar klarar tydligen inte av en S50 motor.
Nu köpte jag orginalkattat från en S52 istället.
Vi tokmeckade tisdag natt till 00.30 och lyckades bli stoppad av polisen på vägen hem trots att jag höll 50 på 50 väg .(körförbud på bilen) Jag fick visa upp mina svarta händer, oljiga hår och jag hänvisade till att jag var på väg hem från verkstad blev släppt med orden "BARA FÖR DEN HÄR GÅNGEN" men fick tillstånd att köra in och tvätta bilen eftersom den var brunsvartmatt, jag tackade så mycket och hoppas att jag blir släppt fler gånger. farbror blå har redan klämmt mig på 2800 kr i år.

Nu återstår lite smått att göra:

Byta innertak till svart.
Fixa luftmängmätaren in i insuget.
Rikta huven och fälla in luftintag.
Lite smårepor skall lackas.
Byta högerdörr pga av rost.
Byta bromsar ligger gt3 bakok och m3 E46 framskivor och väntar

BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85)
BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Låter bra detta Tobjörn thumbs up

Du har 64 dagar på dig så bara sätt igång o

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007

Sååå underbart!!! Fin inspiration till mitt eget M3 Touringprojekt här på rejsa bl a.. Antar att bes inte fatta att "fel" motor satt i kärran eller..? Själv har ja ALLT kvar - stoppa i motor, låda, diff, chassi, bromsar osv osv.. Har du några goda tips på vägen får du gärna dra iväg d i ett PM!

Limhamn
Här sen Jun 2005

Re: Efterkontroll besiktning

Torbjörn A skrev:
Nu äntligen är bilen besiktigad och efterkontroll gjordes igår .
HC på 14 istället för 800.
Biltemas metallkattar klarar tydligen inte av en S50 motor.
Nu köpte jag orginalkattat från en S52 istället.
Vi tokmeckade tisdag natt till 00.30 och lyckades bli stoppad av polisen på vägen hem trots att jag höll 50 på 50 väg .(körförbud på bilen) Jag fick visa upp mina svarta händer, oljiga hår och jag hänvisade till att jag var på väg hem från verkstad blev släppt med orden "BARA FÖR DEN HÄR GÅNGEN" men fick tillstånd att köra in och tvätta bilen eftersom den var brunsvartmatt, jag tackade så mycket och hoppas att jag blir släppt fler gånger. farbror blå har redan klämmt mig på 2800 kr i år.

Nu återstår lite smått att göra:

Byta innertak till svart.
Fixa luftmängmätaren in i insuget.
Rikta huven och fälla in luftintag.
Lite smårepor skall lackas.
Byta högerdörr pga av rost.
Byta bromsar ligger gt3 bakok och m3 E46 framskivor och väntar

Ja tuff kväll, men ack så skönt när besiktningspapperet är blankt

Har du köpt luftintagen än ??

Citera
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Namnbyte

Har av misstag fått öknamnet The Punisher på bilen av LotecM3. Jag skulle ta med en hålpunch till honom för någon månad sen då blev det lite fel på T9 i telefonen och det blev punsiher istället. Jag trodde han menade bilen, punchen låg redan i bilen. Sedan dess kallar jag bilen The Punisher. Svart och mörk. Sedan är det väl mest föraren som behöver öva mer för att bilen skall leva upp till sitt namn.

Har fått tag i ny bensinpump från en M3 3,2 som skall flöda lite bättre än original 328 (sitter samma bensinpump i 318-M3 3,0). Nu skall den bara monteras.

Håller på att söka med ljus och lykta för att hitta motivationen att byta innertaket men jag kan inte hitta det kan någon hjälpa mig?

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re: Namnbyte

Torbjörn A skrev:
Sedan dess kallar jag bilen The Punisher. Svart och mörk. Håller på att söka med ljus och lykta för att hitta motivationen att byta innertaket men jag kan inte hitta det, kan någon hjälpa mig?

Svart o mörk.. Då måste väl innertaket oxå vara det Seså se till och byt tak nu , borde vara en baggis efter allt slit du haft med bilen!

59 dagar kvar!!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007

Motivation? Hoppas du stannar av lite så ja hinner ikapp meckmässigt me min egen M3 touring! Nädå sätt fart nu så ja känner pressen o får upp farten själv!!

Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

M3Crille skrev:
Motivation? Hoppas du stannar av lite så ja hinner ikapp meckmässigt me min egen M3 touring! Nädå sätt fart nu så ja känner pressen o får upp farten själv!!

Har liksom övertrasserat mekkontot i år. Just nu är där inga direkta fel på bilen. Den funkar och jag är glad

Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007

Re:

Torbjörn A skrev:

Har liksom övertrasserat mekkontot i år. Just nu är där inga direkta fel på bilen. Den funkar och jag är glad

Blir lätt så ja.. Haft 2 bmw projekt igång i vinter.... Ska ner till Rafko o handla kolfiberinsug nu i vår o låta han mappa in den!

Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Lite splitters och luftfilter

Har roat mig med att skruva dit lite M3-GT splitters. Blev även ett gren cotton filter på kolfiberinsuget när luftmassemätaren demonterades.

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trevligt Torbjörn! kommer du till Mantorp då? eller var skall man räkna med att bli omkörd?

Är det original GT splitters eller 3:e parts? från var isåfall, jag vill oxå blinga lite...

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

johan sjöström skrev:
Trevligt Torbjörn! kommer du till Mantorp då? eller var skall man räkna med att bli omkörd?

Är det original GT splitters eller 3:e parts? från var isåfall, jag vill oxå blinga lite...

Är anmäld och har betalt till Mantorp. Omkörd jag vet inte än, bilen går inte 100% än , går lite fett fortfarande. Vi har några nya chip att testa med innan mantorp. Kan även vara fel på Vanosen vi skall löda om lite anslutningar och byta lite packningar och eventuellt byta chip i vanosboxen.

Splitters är troligtvis orginal (nr instämplade). Köpte på nätet från en privatperson.

Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004

Re: Lite splitters och luftfilter

Torbjörn A skrev:
Har roat mig med att skruva dit lite M3-GT splitters. Blev även ett gren cotton filter på kolfiberinsuget när luftmassemätaren demonterades.

Var köpte du filtret och vad kostade det ungefär? Vad kostade det att mappa bilen efter demont. LMM?
Har precis köpt och monterat kolfiberinsug från Lotec men inte kommit längre f.n.
Du får gärna tipsa hur du byggde avskärmingen och hur du satte fast den... thumbs up

Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007

Härligt o se!! Ja blir mer o mer taggad inför va som komma skall me mitt eget M3 touringprojekt

Limhamn
Här sen Jun 2005

Re:

Torbjörn A skrev:
johan sjöström skrev:

Är anmäld och har betalt till Mantorp. Omkörd jag vet inte än, bilen går inte 100% än , går lite fett fortfarande. Vi har några nya chip att testa med innan mantorp. Kan även vara fel på Vanosen vi skall löda om lite anslutningar och byta lite packningar och eventuellt byta chip i vanosboxen.

Splitters är troligtvis orginal (nr instämplade). Köpte på nätet från en privatperson.

Men när du varvar över 5500 och drar till 8500 och växlar SNABBT som fan på Lockarps rakan så FLYGER den fram....

Citera
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

Stephan B skrev:
Torbjörn A skrev:

Var köpte du filtret och vad kostade det ungefär? Vad kostade det att mappa bilen efter demont. LMM?
Har precis köpt och monterat kolfiberinsug från Lotec men inte kommit längre f.n.
Du får gärna tipsa hur du byggde avskärmingen och hur du satte fast den... thumbs up

Prisfråga för du ta med Rafko(LotecM3).

Köpte avskärmningen från cosmosracing i USA för några år sedan via Ebay hittade jag dem men jag beställde på deras hemsida. Den är gjord av tunn aluminiumplåt som är isolerad. Den är egentligen avsedd för orginal luftmängdmätare men jag klippte till den för att passa kolfiberinsuget. Den sitter inte fast!?! den är vikt och passar liksom emellan kylare, balk, hjulhus mm. Den är väldigt enkel att böja till och forma om.

Green Cotton filtret köpte jag på Micro numera mekonomen för 595 kr 125 mm anslutning i höstas

LotecM3 skrev:
Torbjörn A skrev:
johan sjöström skrev:

Men när du varvar över 5500 och drar till 8500 och växlar SNABBT som fan på Lockarps rakan så FLYGER den fram....

Har övat att växla på vägen hem . Jag måste dock skruva fast växelspaksknoppen. Den lossnade på vägen hem.

Citera
LotecM3
Limhamn
Här sen Jun 2005

Re:

Torbjörn A skrev:
Stephan B skrev:
Torbjörn A skrev:

Prisfråga för du ta med Rafko(LotecM3).

Köpte avskärmningen från cosmosracing i USA för några år sedan via Ebay hittade jag dem men jag beställde på deras hemsida. Den är gjord av tunn aluminiumplåt som är isolerad. Den är egentligen avsedd för orginal luftmängdmätare men jag klippte till den för att passa kolfiberinsuget. Den sitter inte fast!?! den är vikt och passar liksom emellan kylare, balk, hjulhus mm. Den är väldigt enkel att böja till och forma om.

Green Cotton filtret köpte jag på Micro numera mekonomen för 595 kr 125 mm anslutning i höstas

LotecM3 skrev:
Torbjörn A skrev:
johan sjöström skrev:

Har övat att växla på vägen hem . Jag måste dock skruva fast växelspaksknoppen. Den lossnade på vägen hem.

Den lät något helt underbart utifrån måste jag säga...får filma lite i helgen...

Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007

Re:

LotecM3 skrev:

Den lät något helt underbart utifrån måste jag säga...får filma lite i helgen...

D va ju jä..... Sluta me såna uttalande! Ja får ju ångest för ja inte fått fart på mitt bygge än!!
"Förhoppningsvis" får ja väl sålt E30 325an snart (kommer sakna den...) o då ska kolfiberinsug/mappning bokas A.S.A.P!! Vill ju oxå köra runt i en M3 touring så man har en annan o kolla på lösningar o snacka skit me!

Sverige
Här sen Aug 2005

Du sliter på som f--n....

Det ser bra ut Tåbbe, hoppas att jag får ihop min skrothög så jag kan jag åka ut efter NGK och in i Depå och kanske jaga dig där - på rakorna lär man ju få ordentligt med ont i öronen när du blåser förbi - kul och se att det verkar hålla. Skit i blinget - kör på nu med att sortera ut väghållningen så du kan jaga lite m3 E46 /CSL:er........ du skall bara lära dig att inte bromsa oxo.........

Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re: Du sliter på som f--n....

Har'en skrev:
Det ser bra ut Tåbbe, hoppas att jag får ihop min skrothög så jag kan jag åka ut efter NGK och in i Depå och kanske jaga dig där - på rakorna lär man ju få ordentligt med ont i öronen när du blåser förbi - kul och se att det verkar hålla. Skit i blinget - kör på nu med att sortera ut väghållningen så du kan jaga lite m3 E46 /CSL:er........ du skall bara lära dig att inte bromsa oxo.........

CSL jakt lämnar jag till M3e30 på knutstorp. Tror inte jag kan matcha en bra CSL förare. M3 e46 däremot kanske man kan ligga jämt i kurvorna men vi får se. Måste lösa mina bromsar innan dess. Har kört slut på mina carbotech XP8 > belägg och kör på orginal nu. Livsfarligt bilen vill liksom inte stanna när jag trycker till.

Citera
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
En liten uppdatering

Den lever igen, efter att ha skjutit block och topp en sista gång

Sprucket block och topp.

Nu har jag gett upp med S50 maskiner.

Stoppade i min orginal 328 motor med en liten turbo på, etanolkonverterade och hoppas att få den SFRO godkänd som ombyggt fordon.

Äntligen fått ordning på bromsar fram M3E46 Pfc skivor fram med Porsche 996 turbo bakok och pfc 08 belägg.
Även monterat original M3 GT splitter bidde också ganska snyggt underbar hjälp att hålla ner framvagnen i höghastighetskurvor.

Har även införskaffat CSL - fälgar blev ganska snyggt med 19 tummare på en e36.

Håller på och snickar ihop bakbromsar. Stoptech M3E46 bakskivor med Porsche Boxterok.

Får se om jag vågar mig ut på någon bankörning i år, bara glad att bilen funkar.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Touring -96 aka The Punisher
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
41794 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande