Svara på inlägget  Forumlista  ->  Företagsannonser
REJSA.NU-RABATT på Civincos motorstyrningar
15 besök idag (49105 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
1, 2, 3  Nästa>>
   
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jan 2009 14:04     REJSA.NU-RABATT på Civincos motorstyrningar Citera

Civinco erbjuder Rejsas medlemmar 10% rabatt på alla motorstyrningar.

Civinco har i mer än 15 års tid levererat motorstyrning till till många kunder i USA och Sverige, och under senaste åren har vi även börjat sälja i Sverige under eget namn via ett brett nät av återförsäljare.

Vi har två olika sorters system, piggyback och stand alone.

Piggy back

Arbetar tillsammans med bilens originalstyrning. Till skillnad från chiptrimmning ändrar man inget i originalsystemet, utan låter alla väsentliga motorsignaler gå igenom BC-systemet och på så sätt får man full kontroll över motorn. Med andra ord kan man enkelt flytta med sig systemet till nästa bilprojekt. Många system säljs i USA av Roe Racing, där Civinco är störst i världen på eftermarknadssystem till Dodge Viper.

Stand alone

Ersätter bilens originalsystem och vänder sig till den mer erfarne motortrimmaren, som vill få kolla på alla aspekter av motorstyrning. Civincos system har rönt stora tävlingsframgångar i flera racingklasser i både Sverige och USA så som JTCC, PCSR, SLC, MSLC, Alfa Romeo car challange och Swedish drifting series mfl.

Vi har färdiga mappar och installationsanvisningar till massor av bilar. Porsche, BMW, Toyota Supra, Volvo, VAG, Honda, Dodge Viper mm. Kolla in vår hemsida för alla detaljer.

Vi erbjuder 10 års garanti på alla motorstyrningar.

Välkommen, och meddela oss vid beställning att du är medlem i Rejsa.

/Henrik

www.civinco.com
031-22 08 10
info@civinco.com


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Falk
Fixhult



Här sen Apr 2004
Inlägg: 14718



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jan 2009 14:11     Citera

Är det verkligen "Piggy-back"? Är inte Parallellinstallation ett bättre namn (dvs ni tar över kontrollen av tändning och bränsle helt och hållet, inte bara justerar input/output från original styrsytem).
Att man kan få ODB-II felkoder och annat nyttigt från originalECUn att fungera utan problem kan ju vara trevligt för en del.

Anledningen till kommentaren är att gammaldags Piggys har lite begränsningar som ofta hänger med öknamnet.

Miatalösningarna är ju f.ö ganska smutta, speciellt när man kan gömma den i originallådan


_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jan 2009 14:26     Citera

Ja, du har helt rätt. "Piggyback" har ett mycket dåligt rykte, inte minst i USA där vi är "förbjudna" av våra återförsäljare att kalla det så, då det finns konkurrenter som bränt den termen...

Istället kallar vi det In Series, vilket är på pricken. Vi låter alla signaler gå igenom vårt system, så vi tar full kontroll över spridare och tändsignaler, mer likt ett stand alone.

I Sverige har vi behållit namnet, då vi hoppades att det inte var lika illa. Vi kanske har fel?

Tack för påpekandet!

/H


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
MaZ
Göteborg



Här sen Nov 2002
Inlägg: 16259



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jan 2009 14:28     Citera

Risken är ju att det skapar förvirring. Piggyback är ju inte riktigt en inarbetad term heller för de flesta.

Byt. thumbs up


_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Feb 2009 14:01     MOTORUTBILDNING 13 mars & 3 april 2009 Citera

Vill du förkovra dig ytterligare i vårt BC-system, hur du installerar och tunar, så är du välkommen att delta i våra utbildningsdagar. De hålls i Göteborg och är till för både återförsäljare och slutkunder. Vi går igenom grundprinciperna i motortuning samt hur BC-systemet fungerar och installeras. Vi blandar teori och praktik.
Utbildningsdagarna försöker vi hålla vid fem tillfällen per år och kostar 450:-/person.
Kompendie, lunch och fika ingår. Max 15 deltagare per tillfälle.

Kursen är en heldag 9:30-17:00 i Göteborg.
450 kr/person, men om du köper system på plats så bjuder vi på detta.

Datumet för nästa utbildningsdagar är:

13 mars 2009, med lite mer fokus på stand alone och
3 april 2009, med lite mer fokus på piggyback!

obligatorisk anmälan!

/H


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Mar 2009 08:46     PÅMINNELSE! MOTORUTBILDNING PÅ CIVINCo Citera

Vill bara påminna om stand alone-utbildningen Fredag 13 mars.

Vi drar igång med motorteori 9:30 och fortsätter med genomgång av vårt motorstyrstystem på eftermiddagen.

Som praktiskt exempel kör vi vår BMW 5papp racer som ni kan mappa sönder för oss om ni vill...

Välkomna, men anmäl er innan.

/Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Gustav Uhlander
Fjollträsk



Här sen Jan 2003
Inlägg: 2163



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Mar 2009 15:17     Citera

Vad kostar ett in series sprut mellan tummen o pekfingret? Samt finns det nått till audi a4 eller åker man på att skapa egen kabelhärva osv?

Sugen på o mecka lite e85 osv på bruksisen


_________________
Audi S2 i samarbete med
JRM Racing AB
Meca haninge / Hoffsten parts AB
http://123.shellkonto.nu/
Design By BOND
Sportvagnskonsult
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Mar 2009 15:25     Citera

In Series till A4 1.8T kostar 7990kr för motorstyrningen och färdigt kablage kostar 1495kr.
Det följer med 3 inställningar, PC-program för loggning och mappning samt USB-kabel.

Årsmodell?
Effekt?

MVH
Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Gustav Uhlander
Fjollträsk



Här sen Jan 2003
Inlägg: 2163



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Mar 2009 15:39     Citera

-04 samt 190hk modellen


_________________
Audi S2 i samarbete med
JRM Racing AB
Meca haninge / Hoffsten parts AB
http://123.shellkonto.nu/
Design By BOND
Sportvagnskonsult
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Mar 2009 10:08     Citera

Inga problem. Det fixar vi.
/Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
johan_larsson
Malmö



Här sen Apr 2007
Inlägg: 73



Tipsa Facebook   Inlägg  21 Mar 2009 13:50     Citera

om man köper ett "piggyback"-system, kan man då ändra alla inställningar på det själv sedan(förutsatt att man vet hur man ska göra)? Eller måste man köra med färdigprogrammerade tune-cards?


_________________
Johan Larsson
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Mar 2009 17:31     Citera

Det är bara till vår minstingvariant BC250 som det inte följer med PC-program.
Alla andra system följer det med allt man behöver för att mappa, utan begränsningar.

Har vi färdiga inställningar så följer detta med också i form av 3 tune-card.

/Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cyberoid
Göteborg



Här sen Okt 2003
Inlägg: 1862



Tipsa Facebook   Inlägg  21 Mar 2009 17:52     Re: PÅMINNELSE! MOTORUTBILDNING PÅ CIVINCo Citera

Fries skrev:
Vill bara påminna om stand alone-utbildningen Fredag 13 mars.

Vi drar igång med motorteori 9:30 och fortsätter med genomgång av vårt motorstyrstystem på eftermiddagen.

Som praktiskt exempel kör vi vår BMW 5papp racer som ni kan mappa sönder för oss om ni vill...

Välkomna, men anmäl er innan.

/Henrik


Tackar för en mycket bra utbildningsdag! Bra upplägg med både teori och praktik. thumbs up


_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Mar 2009 19:37     Re: PÅMINNELSE! MOTORUTBILDNING PÅ CIVINCo Citera

Vill bara påminna om piggy back utbildningen Fredag 3 april.

Vi drar igång med motorteori 9:30 och fortsätter med genomgång av vårt motorstyrstystem på eftermiddagen.

Välkomna, men anmäl er innan.

/Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Jyrgen
Varberg



Här sen Nov 2007
Inlägg: 38



Tipsa Facebook   Inlägg  28 Mar 2009 11:44     Citera

Är det ok att komma med och delta i era utbidningsdagar även om man inte har köpt just eran utrustning?
Jag kör själv med megasquirt men antar att själva mappningsarbetet och tillvägagångsättet är ungefär detsamma för dom flesta styrstystem. Tror ni att jag skulle kunna tillämpa kursen vid mapning av mitt system?


_________________
Jens Johansson
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2009 08:15     Citera

Det är helt OK att komma utan att ha vårt system, och ja de flesta system på marknaden är mycket snarlika att mappa. I vart fall är ju principen för en motor alltid den samma.

Nu måste jag ändå vara ödmjuk och säga att vi inte helt hinner lära ut hur man ska mappa en bil, utan hinner bara visa vilka saker man måste tänka på och hur man ska tänka. Sedan krävs erfarenhet, vilket man alltså efter vår kurs har möjlighet att skaffa sig...

MVH
Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jun 2009 10:18     Glöm inte bort att ange Rejsa Citera

som referens vid order, så får ni era 10% i rabatt.

MVH
Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ditlev
Danmark



Här sen Jun 2008
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jul 2009 00:46     Re: Glöm inte bort att ange Rejsa Citera

Fries skrev:
som referens vid order, så får ni era 10% i rabatt.

MVH
Henrik


hvad koster et standalone til en porsche 944 na med 163 hk....??? och kan man da skifta luftmasse måleran ut med en luft mængde måler???


_________________
Ditlev moller
944 och 924S ringtool's
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jul 2009 08:19     Citera

10'395 kr för själva motorstyrningen med flying lead kablage, men vi kan även erbjuda plug and play kablage till den för 1400 kr extra.

Ja, du kan ta bort LMM helt och mappa enbart på MAP.

MVH
Henrik


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ditlev
Danmark



Här sen Jun 2008
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jul 2009 11:09     Re: Citera

Fries skrev:
10'395 kr för själva motorstyrningen med flying lead kablage, men vi kan även erbjuda plug and play kablage till den för 1400 kr extra.

Ja, du kan ta bort LMM helt och mappa enbart på MAP.

MVH
Henrik


kan det jobba tilsammans med knocksensorna????? plug and play er det bare et adaptor stik eller er det hela ledningsnettet til motoren??? hur manga af dom har ni solgt til 944 na??? och funcher det bra?? hesta??


_________________
Ditlev moller
944 och 924S ringtool's
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fries
Öjersjö



Här sen Aug 2005
Inlägg: 400


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jul 2009 21:29     Citera

Vår motorstyrning jobbar inte tillsammans med originalknacksensorer, utan kräver i så fall eftermarknadssystem för att förstärka signalen.

Plug and play kablaget är med originalkontaktdon så att vi kopplar in oss mot originalkabelhärvan.
Vi har sålt ett antal och det fungerar mycket bra, inte minst har vi en egen 944NA som vi komphöjt och kör på E85.

Vet inte vad hesta betyder?

MVH
/H


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Företagsannonser
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Företagsannonser
REJSA.NU-RABATT på Civincos motorstyrningar
15 besök idag (49105 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
1, 2, 3  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.135 sec)
Webbrowser render:
sec