Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Vilken coilover skall jag välja
3713 besök totalt
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Letar efter lite seriösare prylar då mina nuvarande coilover inte är justerbara i stötdämpningen.(kärvar dessutom i muttern)
Då jag åker R5 så är ju inte utbudet så värst stort, men jag har hittat gaz gga kit som är justerbara både i bump och rebound, frågan om gaz är något att ha, man kan tydligen välja fjädrar till dom åxå men jag vet inte vilken fjäderkonstant man skall ha.. fast jag förstår inte varför dom skall ha orginal stötdämparna (important notes )
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m14b987s931p0
någon som provat gaz ??

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

volymmannen skrev:
Letar efter lite seriösare prylar då mina nuvarande coilover inte är justerbara i stötdämpningen.(kärvar dessutom i muttern)
Då jag åker R5 så är ju inte utbudet så värst stort, men jag har hittat gaz gga kit som är justerbara både i bump och rebound, frågan om gaz är något att ha, man kan tydligen välja fjädrar till dom åxå men jag vet inte vilken fjäderkonstant man skall ha.. fast jag förstår inte varför dom skall ha orginal stötdämparna (important notes )
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m14b987s931p0
någon som provat gaz ??


Är inte dessa samma fast billigare samt att du slipper massa konstiga återköp.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2555

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Dignell skrev:
volymmannen skrev:
Letar efter lite seriösare prylar då mina nuvarande coilover inte är justerbara i stötdämpningen.(kärvar dessutom i muttern)
Då jag åker R5 så är ju inte utbudet så värst stort, men jag har hittat gaz gga kit som är justerbara både i bump och rebound, frågan om gaz är något att ha, man kan tydligen välja fjädrar till dom åxå men jag vet inte vilken fjäderkonstant man skall ha.. fast jag förstår inte varför dom skall ha orginal stötdämparna (important notes )
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m14b987s931p0
någon som provat gaz ??


Är inte dessa samma fast billigare samt att du slipper massa konstiga återköp.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2555

jo jag har sett dom, la mer in länken för det står mer info på den sidan, tyckte mig läsa på CRS att falk "dissade" dämparkurvorna på gaz, om det var generellt lr ?? det är ju ganska mycket pengar för en så gammal bil det sitter på, men det är ju för eget intresse, sitter nämligen och kollat på TD pro race 1,2 matt neal Limited edition, som jag åxå vill handla, då dom med största säkerhet är mycket lättare än blingfälgarna som väger ton.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



volymmannen skrev:
... kollat på TD pro race 1,2 matt neal Limited edition, som jag åxå vill handla, då dom med största säkerhet är mycket lättare än blingfälgarna som väger ton.


Själv har jag beställt min andra uppsättning TD Pro Race 1.2 (17x7").
Fördel: Vikt runt 7,5 Kg/fälg.
Nackdel: Plastploppen i navet smälter under bankörning pga värmeutvecklingen från bromsarna.
Lösning: Ta bort plastploppen innan bankörning

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

volymmannen skrev:
... tyckte mig läsa på CRS att falk "dissade" dämparkurvorna på gaz, om det var generellt lr ??
Det var en av min bekanta som är rätt insatt i stötdämparfrågor som tyckte att dämparkurvorna såg konstiga ut på dämparna till CliOII. Kan hända att de är bättre, mer utprovade, till andra bilar... Jag har ju inte åkt med GAZ, eller fått någon förstahandsinformation.
Det man läst på engelska forum ger en bild av att de inte är så bra... Men det står ju iofs mycket konstigt att läsa i vissa trådar på cliosport.net ...

_________________

Rice and shine
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
volymmannen skrev:
... kollat på TD pro race 1,2 matt neal Limited edition, som jag åxå vill handla, då dom med största säkerhet är mycket lättare än blingfälgarna som väger ton.


Själv har jag beställt min andra uppsättning TD Pro Race 1.2 (17x7").
Fördel: Vikt runt 7,5 Kg/fälg.
Nackdel: Plastploppen i navet smälter under bankörning pga värmeutvecklingen från bromsarna.
Lösning: Ta bort plastploppen innan bankörning

ok kan vara bra att veta, jag kommer åxå köra med 17x7 då mina frambromsar på min R5 kräver det..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Lars Falk skrev:
volymmannen skrev:
... tyckte mig läsa på CRS att falk "dissade" dämparkurvorna på gaz, om det var generellt lr ??
Det var en av min bekanta som är rätt insatt i stötdämparfrågor som tyckte att dämparkurvorna såg konstiga ut på dämparna till CliOII. Kan hända att de är bättre, mer utprovade, till andra bilar... Jag har ju inte åkt med GAZ, eller fått någon förstahandsinformation.
Det man läst på engelska forum ger en bild av att de inte är så bra... Men det står ju iofs mycket konstigt att läsa i vissa trådar på cliosport.net ...

ok har egentligen inget annat val, då jag inte hittat något som verkar fokusera på banåka, en del är bara för utseendets skull, måste bara komma på vad jag skall ha för fjädrar, får väl försöka hitta någon gammal uppgift på cup bilarna om det går..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252



Jag köpte Gaz från ktec till clion är bara en justerskruv som sköter kompresionen tror det var 40 klick om jag inte missminner mig, har dock bara monterat och inte provkört någonting

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142



AVo ska ha dämpare till 5an oxå dock vet ja inte hur de ser ut med info på dessa

_________________
Tim Olofsson
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
timolo skrev:
AVo ska ha dämpare till 5an oxå dock vet ja inte hur de ser ut med info på dessa

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=34
tydligen tycker dom inte avo är något att ha..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
har hittat spax rsx åxå ,kan det vara något..??

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
kommer beställa spax Rsx och powerflex bussnings kit får duga..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Spax RSX är populära i England.
Sitter i en del MINI:sar så dessa kommer säkert att glädja även Renaultförare.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
Spax RSX är populära i England.
Sitter i en del MINI:sar så dessa kommer säkert att glädja även Renaultförare.

får hoppas det..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
RenaultSport
Vilken coilover skall jag välja
3713 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande