|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
17 Mar 2009 13:46
Letar efter lite seriösare prylar då mina nuvarande coilover inte är justerbara i stötdämpningen.(kärvar dessutom i muttern)
Då jag åker R5 så är ju inte utbudet så värst stort, men jag har hittat gaz gga kit som är justerbara både i bump och rebound, frågan om gaz är något att ha, man kan tydligen välja fjädrar till dom åxå men jag vet inte vilken fjäderkonstant man skall ha.. fast jag förstår inte varför dom skall ha orginal stötdämparna (important notes )
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m14b987s931p0
någon som provat gaz ??
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839
Moderator i ett av underforumen
17 Mar 2009 21:34
volymmannen skrev: | Letar efter lite seriösare prylar då mina nuvarande coilover inte är justerbara i stötdämpningen.(kärvar dessutom i muttern)
Då jag åker R5 så är ju inte utbudet så värst stort, men jag har hittat gaz gga kit som är justerbara både i bump och rebound, frågan om gaz är något att ha, man kan tydligen välja fjädrar till dom åxå men jag vet inte vilken fjäderkonstant man skall ha.. fast jag förstår inte varför dom skall ha orginal stötdämparna (important notes )
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m14b987s931p0
någon som provat gaz ?? |
Är inte dessa samma fast billigare samt att du slipper massa konstiga återköp.
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2555
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
18 Mar 2009 12:50
Dignell skrev: | volymmannen skrev: | Letar efter lite seriösare prylar då mina nuvarande coilover inte är justerbara i stötdämpningen.(kärvar dessutom i muttern)
Då jag åker R5 så är ju inte utbudet så värst stort, men jag har hittat gaz gga kit som är justerbara både i bump och rebound, frågan om gaz är något att ha, man kan tydligen välja fjädrar till dom åxå men jag vet inte vilken fjäderkonstant man skall ha.. fast jag förstår inte varför dom skall ha orginal stötdämparna (important notes )
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m14b987s931p0
någon som provat gaz ?? |
Är inte dessa samma fast billigare samt att du slipper massa konstiga återköp.
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2555 |
jo jag har sett dom, la mer in länken för det står mer info på den sidan, tyckte mig läsa på CRS att falk "dissade" dämparkurvorna på gaz, om det var generellt lr ?? det är ju ganska mycket pengar för en så gammal bil det sitter på, men det är ju för eget intresse, sitter nämligen och kollat på TD pro race 1,2 matt neal Limited edition, som jag åxå vill handla, då dom med största säkerhet är mycket lättare än blingfälgarna som väger ton.
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538
18 Mar 2009 14:20
Senast ändrad av Måns Ulveståhl, 18 Mar 2009 14:28, ändrad totalt 4 gånger
volymmannen skrev: | ... kollat på TD pro race 1,2 matt neal Limited edition, som jag åxå vill handla, då dom med största säkerhet är mycket lättare än blingfälgarna som väger ton. |
Själv har jag beställt min andra uppsättning TD Pro Race 1.2 (17x7").
Fördel: Vikt runt 7,5 Kg/fälg.
Nackdel: Plastploppen i navet smälter under bankörning pga värmeutvecklingen från bromsarna.
Lösning: Ta bort plastploppen innan bankörning
_________________ BMW MC-klubben
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173
Moderator
18 Mar 2009 15:16
volymmannen skrev: | ... tyckte mig läsa på CRS att falk "dissade" dämparkurvorna på gaz, om det var generellt lr ?? | Det var en av min bekanta som är rätt insatt i stötdämparfrågor som tyckte att dämparkurvorna såg konstiga ut på dämparna till CliOII. Kan hända att de är bättre, mer utprovade, till andra bilar... Jag har ju inte åkt med GAZ, eller fått någon förstahandsinformation.
Det man läst på engelska forum ger en bild av att de inte är så bra... Men det står ju iofs mycket konstigt att läsa i vissa trådar på cliosport.net ...
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
18 Mar 2009 15:26
Måns Ulveståhl skrev: | volymmannen skrev: | ... kollat på TD pro race 1,2 matt neal Limited edition, som jag åxå vill handla, då dom med största säkerhet är mycket lättare än blingfälgarna som väger ton. |
Själv har jag beställt min andra uppsättning TD Pro Race 1.2 (17x7").
Fördel: Vikt runt 7,5 Kg/fälg.
Nackdel: Plastploppen i navet smälter under bankörning pga värmeutvecklingen från bromsarna.
Lösning: Ta bort plastploppen innan bankörning |
ok kan vara bra att veta, jag kommer åxå köra med 17x7 då mina frambromsar på min R5 kräver det..
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
18 Mar 2009 15:32
Lars Falk skrev: | volymmannen skrev: | ... tyckte mig läsa på CRS att falk "dissade" dämparkurvorna på gaz, om det var generellt lr ?? | Det var en av min bekanta som är rätt insatt i stötdämparfrågor som tyckte att dämparkurvorna såg konstiga ut på dämparna till CliOII. Kan hända att de är bättre, mer utprovade, till andra bilar... Jag har ju inte åkt med GAZ, eller fått någon förstahandsinformation.
Det man läst på engelska forum ger en bild av att de inte är så bra... Men det står ju iofs mycket konstigt att läsa i vissa trådar på cliosport.net ... |
ok har egentligen inget annat val, då jag inte hittat något som verkar fokusera på banåka, en del är bara för utseendets skull, måste bara komma på vad jag skall ha för fjädrar, får väl försöka hitta någon gammal uppgift på cup bilarna om det går..
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252
18 Mar 2009 17:10
Jag köpte Gaz från ktec till clion är bara en justerskruv som sköter kompresionen tror det var 40 klick om jag inte missminner mig, har dock bara monterat och inte provkört någonting
_________________ Jens Westerlund
Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
|
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142
19 Mar 2009 12:06
AVo ska ha dämpare till 5an oxå dock vet ja inte hur de ser ut med info på dessa
_________________ Tim Olofsson
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
19 Mar 2009 22:04
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
20 Mar 2009 22:15
har hittat spax rsx åxå ,kan det vara något..??
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
28 Mar 2009 00:09
kommer beställa spax Rsx och powerflex bussnings kit får duga..
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538
28 Mar 2009 02:06
Spax RSX är populära i England.
Sitter i en del MINI:sar så dessa kommer säkert att glädja även Renaultförare.
_________________ BMW MC-klubben
|
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013
Trådstartare
28 Mar 2009 17:26
Måns Ulveståhl skrev: | Spax RSX är populära i England.
Sitter i en del MINI:sar så dessa kommer säkert att glädja även Renaultförare. |
får hoppas det..
_________________ Tony Petersson
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
|
|