Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Utbyggnad Ring Knutstorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 52497 besök totalt |
Trevligt med lite positiva nyheter inom motorsporten, inte blir det sämre av att det gäller favoritbanan!
Skall bli riktigt intressant att följa utvecklingen med knutan och ännu roligare att få testa sen när det väl blir klart. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Ja de kurbsen har kostat mig ett tråg också.... men som svar, jo de kommer att rättas till _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Tricket är att ha ramsnokar tätt på sidan av tråget och alltid ha sladd när man åker över dom. Jag har empiriska bevis för att det funkar. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
jo efter mitt snabba oljebyte i gräskanten så byggde jag "rally cross" plåt i 4mm alu under tråget
Hade den varit officiell så hade den legat på deras hemsida antar jag? Men den är inte hemlig direkt, för de riktigt nyfikna går det säker att få ut bygglovsansökan från kommunen, det är väl offentliga handlingar? _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Patrik en följdfråga, är det något lite bredare i vänsterkant precis innan såghuskurvan eller var det bara en synvilla? OM svaret är ja vad innebär det då i praktiken för hur man attackera kurvan?
Som helhet betyder den nya asfalten något av vikt? _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Ja lite bredare tyckte jag i både ingång och fram till halva böjen, jäkligt svårt var det nu när det inte fanns några vita linjer. Men jag tyckte det var samma spårval, men ett proffs kanske kör annorlunda. Vissa säger att asfaltsnuttarna är "snabbare" och vissa säger samma. Jocke Mangs tyckte 5 tiondelar, Rune Tobiasson som harvat runt ett par varv tyckte samma grepp som tidigare, likaså förenadebil gänget. Jag och brossan tyckte det var same same.
Ja nu är det så länge sedan ritningarna släpptes till vissa förare så nu måste det vara ok att visa...? Så här minns jag den ritning jag fick se, med reservation för att den kan ha blivit ändrad många gånger samt att jag inte kan rita bra på frihand . Full FIA klass på den nya slingan _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Vilken dräpare ner i Liton. Många sena på bromsen dueller kommer ske där nere. Tack för att äntligen få en hint om tanken med nya slingan iaf. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Ja blir det den så blir det full broms! Det fanns olika alternativ på vart den nya slingan skall gå ihop med den gamla så ta detta som ett alternativ. Banägaren vill ju kunna hyra ut slingorna var för sig för att få bästa kostnadstäckning. Vill man sen åka race så kan man hyra långa eller korta slingan. 2:a högern är en fullfartshöger, inbromsningen efter den lär bli spännande under svag höger + höjdskillnad
Tror jag inte, men det skulle vara kul om den blev klar tills hösten 2010 _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Vette katten om du kan klara Lito med endast broms efter krönet med den sträckningen. Att bromsa lagom innan kan ju tillföra ett litet specalistmoment
Men vi får väl se 2010, eller blir det 11 kanske? oavsett så brukar verkligheten alltid bli nåt annat än simulering/gissningar. Sista SSM med klassisk sträckning iår då? |
||||||||
Jag pratade med Magnus i torsdags och det ligger lite på is samtidigt som det processas genom alla instanser. Mycket har hänt där och mycket kommer hända innan STCC premiären. _________________ Patrik Skoog |
||||||||
SOM......inte kommer synas ändå eller? Vad är det i görningen då? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Förutom skolan som kostade gott om kosing så nytt stort medical centre, tillfixad bana här och var, belysning, parkering, läktare ja lite smått och gott. _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Låter gött! _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||||
Allmänt banåkaforum Utbyggnad Ring Knutstorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 52497 besök totalt |