Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kom-ihåg- & snacktråden Motorjournalen. Tis Kanal 9 Kl 22.00
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27   >>
19 besök idag (66852 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mer Peugeot idag, Jag misstänker dolda (positiva) samband

Peters kommentar om XC60n design som "bajsnödig" som ett positivt tillmäle

Reklamavbrott är tråkiga. Då kan man surfa lite istället

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Reklamavbrott är tråkiga. Då kan man surfa lite istället

Surfa och borsta tänderna så man kan däcka sen.

Stockholm
Här sen Okt 2008

R

Ännu ett i raden av bra och sevärda avsnitt! För oss som av någon outgrundlig anledning inte har Kanal nummer 9 är det skoj att se hur avsnitten kort efter programmets slut hittar upp på webben thumbs up

Magnus Thomé skrev:
Peters kommentar om XC60n design som "bajsnödig" som ett positivt tillmäle

Jag håller med, men vem kan inte motstå 12 mils fri service?

Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Ni är några stycken som orkar hänga uppe ändå, kul!
Peugeot-inslagen har faktiskt inga samband, förutom varumärket då. Möjligheten till 205:an kom tack vare att jag var nere och körde veteran-Peugeot i somras. Var på den berömda vinden då (La Reserve) och har sedan dess tjatat på Peugeot Sverige om en möjlighet att köra den civila versionen. Och resten av historien finns ju tidigare i tråden...!
THP Spider-styrningen kom upp som en inbjudan från Peugeot Sport till Peugeot Sverige. Och när den frågan kom, svarade vi ja fort förstås .

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Peter Sundfeldt skrev:
Peugeot-inslagen har faktiskt inga samband, förutom varumärket då. Möjligheten till 205:an kom tack vare att jag var nere och körde veteran-Peugeot i somras. Var på den berömda vinden då (La Reserve) och har sedan dess tjatat på Peugeot Sverige om en möjlighet att köra den civila versionen. Och resten av historien finns ju tidigare i tråden...!
THP Spider-styrningen kom upp som en inbjudan från Peugeot Sport till Peugeot Sverige. Och när den frågan kom, svarade vi ja fort förstås .

Bra kört med THP Spidern thumbs up
Fortsättningen på Loaded var en riktig höjdare
Kenneth thumbs up thumbs up

callekula
Stockholm
Här sen Mar 2008

Re:

Peter Sundfeldt skrev:

Inslaget med 205:an höll högre klass än både Fifth Gear och Top Gear i mitt tycke! Svensk motor-tv har aldrig varit så bra som det ni fått ihop i år!

Lycka till med nästa säsong!

Umeå
Här sen Feb 2004

Jag brukar spela in avsnitten för att kunna spela tillbaka och fingranska detaljerna, utmärkt avsnitt !

Fast inslaget vovlo vs ådi kan dom ta i teknikens värld istället, "tråååkigt" som mina barn säger.

Kul med reprisen med GT2'an, en av mina favoriter. Peters svordomar under körningen på ringen är väldigt målande.

Fast var du i sämre form på den tiden ? , du flåsar och flämtar väldigt :-)
/benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Bra program! Kul med GT2 inslaget, det hade jag inte sett förut faktiskt.

Jag trodde den digitala mätaren i Porscharna visade verklig fart, men tydligen inte

Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bra avsnitt som kändes intressant! Lagom mix av ditten och datten. Tror att det funkar bra på denna nivån. Tillräckligt spännade för oss som är lite mer hardcoreintresserade samtidigt som det är tillräckligt mainstream för att hålla vanliga "svennar" som bara är allmänt bilintresserade kvar vid TV'n.
thumbs up

Rice and shine
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

någon som vet om det går i repris någon dag?? råkade nana bort en bit av programet
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005

Jag gillade hur Peter kollar i backspegeln i 300+, man kan aldrig vara säker det finns alltid någon som är snabbare

Bert, repris på Lördagar.

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Hade helt glömt bort Motorjournalen. Härligt att man kan se det online. Tycker avsnitten håller hög klass. thumbs up Skönt att Kenneth inte fick några skador. Han hade ju trots allt ingen hjälm, vilket jag gärna hade sett att han hade. Måste vara en lättnad att BMW klarade sig med så pass lite skador.

Bert Svensson: http://kanalnio.se/web/kanalnio/webbtv.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Överlag ett bra avsnitt!
Tycker MJUC är lite halvträligt, något man gärna spolar förbi, för det blir så himla upphugget utdraget. Hade varit mer intressant med upplägget som ex Top Gears kändis varv, eller att ha haft hela MJUC i ett och samma avsnitt och fått lite bättre flyt i det.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Re:

Benny Steen skrev:
Jag brukar spela in avsnitten för att kunna spela tillbaka och fingranska detaljerna, utmärkt avsnitt !Fast var du i sämre form på den tiden ? , du flåsar och flämtar väldigt :-)

Nja, efter 10 varv på raken var jag lite trött, i synnerhet som jag suttit och pratat hela tiden. Men att träna fysiskt för fortkörning på bana kan man aldrig göra för lite!

Libell skrev:
Jag gillade hur Peter kollar i backspegeln i 300+, man kan aldrig vara säker det finns alltid någon som är snabbare

Du noterade det, ja. Det är faktiskt min medhjälpare och högra hand under några år på MJ, Göran Segerlund, som ligger bakom fullt med en (då) ny Suzuki GSX-R 1000 och får se sig frånkörd när vi närmade oss 300-strecket. Cykelns digitala mätare slutar vid 299 och långsamt drar jag i från. Göran tyckte det var en sällsam upplevelse.
En liten berättelse om inspelningen ligger på http://www.zatzy.com/peter-sundfeldts-kroenika/340518-336-km-h-pa-allm . . . . där jag skriver en krönika då och då.
Men jag gillar inte deras annonser, just nu ligger det något riktigt kinky med en bikinibrud helt omotiverat från någon annonsör om bildelar. Ska prata med Andreas som är ansvarig, vill inte gärna förknippas med sådant.

Vargön
Här sen Feb 2003

Sitter precis och tittar på webben...

Borde vi inte sala ihop till en jacka eller kanske raceoverall till Kenneth med brodyr "Mr Liftoff" ?
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Re:

Mats Karlsson skrev:
Borde vi inte sala ihop till en jacka eller kanske raceoverall till Kenneth med brodyr "Mr Liftoff" ?

Får bli en jacka då, tror inte Kenneth vill köra så mycket racerbil . Men en cool rocker-jacka med Mr Lift-off diskret broderat över hjärtat skulle vara snyggt!

Göteborg
Här sen Nov 2003

Re:

Mats Karlsson skrev:

thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Peter Sundfeldt skrev:
Mats Karlsson skrev:

Får bli en jacka då, tror inte Kenneth vill köra så mycket racerbil . Men en cool rocker-jacka med Mr Lift-off diskret broderat över hjärtat skulle vara snyggt!

om någon vet var man fixar en jacka så fixar vi självklart en insamlingstråd eller hur! Lite humor rockar alltid fett.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Nytt avsnitt på tv NU!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Gaaaa... all denna reklam.... Jaja, utan reklam inga Motorjournalen.

Lidköping
Här sen Aug 2005

tänkte samma tanke....men så kom Ellinor flygande

Citera
Allmänt banåkaforum
Kom-ihåg- & snacktråden Motorjournalen. Tis Kanal 9 Kl 22.00
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27   >>
19 besök idag (66852 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande