| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kom-ihåg- & snacktråden Motorjournalen. Tis Kanal 9 Kl 22.00
|
19 besök idag (66852 totalt) |
|
Mer Peugeot idag, Jag misstänker dolda (positiva) samband
Peters kommentar om XC60n design som "bajsnödig" som ett positivt tillmäle
Reklamavbrott är tråkiga. Då kan man surfa lite istället
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
R
Ännu ett i raden av bra och sevärda avsnitt! För oss som av någon outgrundlig anledning inte har Kanal nummer 9 är det skoj att se hur avsnitten kort efter programmets slut hittar upp på webben
Jag håller med, men vem kan inte motstå 12 mils fri service?
_________________ Fredrik Nehlén |
||||
|
Ni är några stycken som orkar hänga uppe ändå, kul!
Peugeot-inslagen har faktiskt inga samband, förutom varumärket då. Möjligheten till 205:an kom tack vare att jag var nere och körde veteran-Peugeot i somras. Var på den berömda vinden då (La Reserve) och har sedan dess tjatat på Peugeot Sverige om en möjlighet att köra den civila versionen. Och resten av historien finns ju tidigare i tråden...! THP Spider-styrningen kom upp som en inbjudan från Peugeot Sport till Peugeot Sverige. Och när den frågan kom, svarade vi ja fort förstås .
_________________ Peter Sundfeldt |
||||
|
Re:
Bra kört med THP Spidern
Fortsättningen på Loaded var en riktig höjdare
Kenneth
|
||||
|
Re:
Inslaget med 205:an höll högre klass än både Fifth Gear och Top Gear i mitt tycke! Svensk motor-tv har aldrig varit så bra som det ni fått ihop i år! Lycka till med nästa säsong!
_________________ Carl Larsson |
||||
|
Jag brukar spela in avsnitten för att kunna spela tillbaka och fingranska detaljerna, utmärkt avsnitt !
Fast inslaget vovlo vs ådi kan dom ta i teknikens värld istället, "tråååkigt" som mina barn säger. Kul med reprisen med GT2'an, en av mina favoriter. Peters svordomar under körningen på ringen är väldigt målande. Fast var du i sämre form på den tiden ? , du flåsar och flämtar väldigt :-) /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||||
|
Bra program! Kul med GT2 inslaget, det hade jag inte sett förut faktiskt.
Jag trodde den digitala mätaren i Porscharna visade verklig fart, men tydligen inte
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Bra avsnitt som kändes intressant! Lagom mix av ditten och datten. Tror att det funkar bra på denna nivån. Tillräckligt spännade för oss som är lite mer hardcoreintresserade samtidigt som det är tillräckligt mainstream för att hålla vanliga "svennar" som bara är allmänt bilintresserade kvar vid TV'n.
|
||||
|
Jag gillade hur Peter kollar i backspegeln i 300+, man kan aldrig vara säker det finns alltid någon som är snabbare
Bert, repris på Lördagar. |
||||
|
Hade helt glömt bort Motorjournalen. Härligt att man kan se det online. Tycker avsnitten håller hög klass.
Bert Svensson: http://kanalnio.se/web/kanalnio/webbtv. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Överlag ett bra avsnitt!
Tycker MJUC är lite halvträligt, något man gärna spolar förbi, för det blir så himla upphugget utdraget. Hade varit mer intressant med upplägget som ex Top Gears kändis varv, eller att ha haft hela MJUC i ett och samma avsnitt och fått lite bättre flyt i det. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Nja, efter 10 varv på raken var jag lite trött, i synnerhet som jag suttit och pratat hela tiden. Men att träna fysiskt för fortkörning på bana kan man aldrig göra för lite!
Du noterade det, ja. Det är faktiskt min medhjälpare och högra hand under några år på MJ, Göran Segerlund, som ligger bakom fullt med en (då) ny Suzuki GSX-R 1000 och får se sig frånkörd när vi närmade oss 300-strecket. Cykelns digitala mätare slutar vid 299 och långsamt drar jag i från. Göran tyckte det var en sällsam upplevelse. En liten berättelse om inspelningen ligger på http://www.zatzy.com/peter-sundfeldt Men jag gillar inte deras annonser, just nu ligger det något riktigt kinky med en bikinibrud helt omotiverat från någon annonsör om bildelar. Ska prata med Andreas som är ansvarig, vill inte gärna förknippas med sådant. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
|
Sitter precis och tittar på webben...
Borde vi inte sala ihop till en jacka eller kanske raceoverall till Kenneth med brodyr "Mr Liftoff" ?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
Re:
Får bli en jacka då, tror inte Kenneth vill köra så mycket racerbil . Men en cool rocker-jacka med Mr Lift-off diskret broderat över hjärtat skulle vara snyggt!
_________________ Peter Sundfeldt |
||||
|
Re:
om någon vet var man fixar en jacka så fixar vi självklart en insamlingstråd eller hur! Lite humor rockar alltid fett. _________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Kom-ihåg- & snacktråden Motorjournalen. Tis Kanal 9 Kl 22.00
|
19 besök idag (66852 totalt) |