Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Placering av antennen??
1 besök senaste veckan (2808 totalt)
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004
Inlägg: 654


Trådstartare
Har handlat mig en låda som jag inte provat ännu men jag köpte extern antenn direkt då det verkar kunna bli mottagningsstrul annars....

Men när jag packade upp grejorna så var antenn sladden overkligt lång... Finns det en anledning??

Gps signalen borde väl funka fint på insidan av rutan om man inte har elruta fram??

Eller har ni den utvändigt trivs den bättre med det??

Tacksam för svar...

Mvh

_________________
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Jag har själv inte använt extern antenn men dom som jag sett använda denna brukar ha den på taket. Den får ju friare sikt och säkrare mottagning då. Om man inte drar ut antennen kan jag inte se någon större fördel med extern antenn.
Har jag fel får någon rätta mig

_________________
/Petter Ledin
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



Drar ut den genom fönstret bara och sätter den på taket, fungerar klockrent.

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



Diket skrev:
Har handlat mig en låda som jag inte provat ännu men jag köpte extern antenn direkt då det verkar kunna bli mottagningsstrul annars....

Men när jag packade upp grejorna så var antenn sladden overkligt lång... Finns det en anledning??

Gps signalen borde väl funka fint på insidan av rutan om man inte har elruta fram??

Eller har ni den utvändigt trivs den bättre med det??

Tacksam för svar...

Mvh


Hej!

Precis, antenn förbättrar mottagningen på de allra flesta bilar. T.ex. på en M5a består rutan av 7 olika lager med diverse funktioner. En annan fördel är du kan stoppa Boxen någonstans där den inte syns.

Bl.a. Knutstorp och Ringen gör sig bättre med en antenn då träd "hänger in" över körbanan.

Som exempel har vi på en S60 satt antennen i bakrutan och Boxen framför hastighetsmätaren.

_________________
Johan Bergin
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Diket skrev:
Har handlat mig en låda som jag inte provat ännu men jag köpte extern antenn direkt då det verkar kunna bli mottagningsstrul annars....

Men när jag packade upp grejorna så var antenn sladden overkligt lång... Finns det en anledning??

Gps signalen borde väl funka fint på insidan av rutan om man inte har elruta fram??

Eller har ni den utvändigt trivs den bättre med det??

Tacksam för svar...

Mvh


Kör du sjua? Då kan jag förstå att antennsladden verkar lång...

Man får lätt uppfattningen att sladden är svinlång men så fort man skall dra den på ett vettigt sätt i bilen inser man att det går åt med en jäkla fart, om man inte bara fuldrar ut den renom rutan då.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Placering av antennen??
1 besök senaste veckan (2808 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande