Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Tändning | 1 besök senaste veckan (955 totalt) |
Huh, det är nog inte helt enkelt. Jag har Porsches egna officiella verkstadshandbok till 944 och jag har inte sett något sådant i den (till 944 alltså...), så det är nog rätt klurigt tyvärr skulle jag tro. Lite lösa funderingar är ju dom olika eftermarknadsprogrammerarna borde ju sparat undan orginalmappning när dom väl lyckats avkoda originalprogramvaran. Undrar om någon av dom hade kunnat tänka sig att släppa den infon. _________________ Pär Hylander |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Det är för ett eventuellt montage av stand alone system, skulle vara bra att ha en grund.
Enligt uppgift är 16-ventilare lite besvärligare, då de inte går optimalt på så hög tändning som möjligt (inom vissa gränser såklart). Lite lättare med 8-vent. då man kan köra med knacksensor och sen backa av lite. Leif A. _________________ Leif A |
||
Finns en person/firma som jag med varm hand kan rekomendera för alla typer av mappning osv.
Misstänker att det sitter Bosch på din bil och där har han nog allt man behöver, annars löser han det skulle jag tro. Frank heter han och driver SQR. Han sätter även ihop våra SAAB-motorer för SLC samt ngt BMW-team och en 968 med spjällhus och sprut osv osv. otroligt kompetent kille! www.sqr.nu tror jag ska funka. Undrar han var du fick tipset så hälsa från mig. och bli nu inte rädd för en viss SAAB-tonvikt... |
||
Allmänt banåkaforum Tändning | 1 besök senaste veckan (955 totalt) |