| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Förarträning på Malmby flygfält (Strängnäs) 3/5
|
3359 besök totalt |
|
Medlemskap i BMWSC och/eller BMWCS. Inget licenskrav (SBF). Personlig utrustning: Heltäckande klädsel, lämpliga skor, handskar och hjälm. Bilen: Gatlegal, dvs skattad, försäkrad, och besiktad. Mönstrade däck. För er med BMWCS-medlemskap täcker BMW originalförsäkring ev. skada på bilen även om risken är minimal under denna aktivitet. Konbana, vackert väder, och mycket däcksparkande utlovas
http://www.bmwcs.com/stockholm/ _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Et litet tips , kan ju vara att ta ut en Motortävlingsförsäkring så evenemanget följer den Svenska Lagstiftningen som säger att alla evenemang på inhägnat område skall ha sådant tillstånd/försäkring....
som ni säkert redan vet så finns det idag två alternativ för att teckna en sådan försäkring.... SBF och SMA sen kan ni ju strunta i förarförsäkringarna/licenserna om ni vill , då dom inte är reglerade i svensk lag |
||||||
|
Re:
Vågar du åka med någon som har ett lika dåligt lokalsinne?
Vi kan mötas vid lämpligt ///-hus i Kista så kan du ta rygg på mig. PM:a mig tid och hus så ses vi där. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Glöm inte att svänga av mot Strängnäs när ni är i Södertälje... eller hur Måns
_________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
|
Re:
ju fler kockar desto bättre sopa! Eller hur var det nu Jag PM:ar! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||
|
Dessutom kan tilläggas att BMW original Försäkring inte har något att invända vad det gäller våra BMWSC/CS-förarträningar på flygfält, samt att dessa tydligen är perfekta för SBF:s nya eventlicens, vilket innebär en mycket enkel form av Prova-På, med tillhörande försäkring för arrangör och förare enligt ett kort samtal med SBF.
http://www.sbf.se/artikel/4037 BMWSC/CS kommer att stämma av detta med SBF via ett möte inom snar framtid. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Kommer du med Magnus? Gud va kuil! (Stod föv tre bilar bakom dig ut från Artillerigatan på Strandvägen vid 12.00 på Valborgsmässoafton, försökte mig på några filbyten för att kunna vinka hej men det sket sig.) _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
|
||||||
|
Dussintalet bilar där, diverse olika modeller bla två E92 M3 och en E61 M5.
Touring-versioner verkar populära denna säsong
Förhoppningvis fler BMWSC-medlemmar som passar på att träna lite sväng nästa gång
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Tack för en suverän dag! Nästa gång ska jag ta åksjuka tabletter.... Nu ser jag fram emot att se bilder från denna träff, mina läggs upp imorgon då rätt kabel ligger på jobbet! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||
|
Här är Mats bilder.
http://www.pbase.com/quad/bmw _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3359 besök totalt |