| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Nissan Skyline R32GTR-90 "Yxan"(Ny motor RIPS RB30)
|
11 besök senaste veckan (115144 totalt) |
|
Re:
Tack för vänliga orden
Killen som skulle redigera filmen från förra isåkat har gått i dvala så vi har hämtat kameran från honom för att försöka redigera materialet själva. Det kommer vart det lider... Ingen är mer sugen att se filmen än jag. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
Filmen är hämtad från tröttmössan som lovat att redigera och Henke håller nu på att se om han kan få ihop någon film.
Igår köpte jag 4st nya R-däck till förmånligt pris, Dunlop Direzza Do2G 265/35-18 gummiblandning Hard.
Tyvärr är mina vita 18" Compomotive Mo för smala (8") dessa: http://i141.photobucket.com/albums/r så jag måste investera i ett par nya, det blev dessa genom specialfälgar: http://www.teamdynamicsracing.com/pr 9X18 ET20 i svart, leveranstid runt 3 veckor (fälgarna tillverkas efter mina önskemål i england). _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
På lördag blir det premiär för säsongen med 5100/gatebil på Mantorp.
Här kommer del ett och två av filmen som blev efter Gotland Ring körningen förra hösten med Yxan, körningen var tillsammans med STACC. Del 1 (Jag kör) : http://www.vimeo.com/4516745 Del 2 (Henke kör) : http://www.vimeo.com/4517419 Sorry för ljudkvaliteten. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
Re:
Jag har försökt lista ut vad det är som händer på Mantorp på Lördag med Gatebil men hittar ingen info.. Har precis fått fart på kärran så man är ju kör sugen som få!! Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||||||
|
Re:
Varsågod
http://www.zatzy.com/smaland-ostergo http://www.gatebil.se/ http://www.5100.se/index.php/event/d Skall tydligen gå att anmäla sig på plats enligt uppgift, först till kvarn på överblivna platser? men ring eller maila kontakten i trådarna ovan för att få svar. Kul om du kommer! Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
Nu är det inbokat mappning V22 hos JRM.
På att göra listan fram till 6-timmars SLC rejset på Barkaby 31/5: * Byta bromsbelägg fram + bak (Beställt från PE-tech) * Montera Apexi Power FC + 550cc injektorerna + Z32LMM (och mappning JRM) * Montera dom nya Dunlop R-däcken på nya fälgarna när dom kommer (fälgarna "skall komma" i början av nästa vecka). * Få till någonslags tankmätare, vi har förhoppningar om att få in signalen från original givare in i AIM-dashen. * Fixa iordning smidig tankanordning. 3st förare är f.ö. spikade till rejset den 31/5 * (Me) * Henke * Macke (välkommen till teamet) Eventuellt tillkommer en förare till. Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
Re:
Japp! Förutom att beläggen vi åkte på var kass så gick allt mkt bra. Vi åkte stadiga 1.36-tider som snabbast (med chikan på långa rakan) trots kassa bromsar. Vi har nog en förarplats ledig till 31/5 om du är sugen? Det var mkt lugnt på banan dom sista två timmarna (max 5-8bilar på banan samtidigt) så vi fick möjlighet att testa på lite drifting (monterade gatdäck i bak), det var riktigt underhållande, även om jag inte var lika tokig som Henke som tog kurvan efter start och mål i 110km/h på fullt uppställ på 3:an för att sedan kasta in bilen i Parisern och ta även hela den på fullt uppställ. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
Re:
Måste varit en härlig syn! _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||||
|
Re:
Det är bra att åka så fort med chikan! Jag måste nog tacka nej till attt köra med tanke på den rådande ekonomin i min plånbok
Haha du är för kvinnlig satsa hårdare nästa gång du testar drifting
_________________ Niklas Lövgren |
||||||||||
|
Jag vill se film
Finns det?
Själv åker man skyline varje dag nu vilket inte alls är bra när man tänker på ekonomi och att bilen är tänkt att säljas.. Vilket jag absolut inte vill nu Förutom när jag tankar den :P
|
||||||||||
|
Re:
Mycket underhållande att se! Stod som flaggvakt i parisern o fick se alla härliga ställ varv efter varv hehe. Va väldit mycke lekande ifrån de flesta bilar på slutet
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||||||||
|
Re:
Varsågod! Citerar Henke från skyline.se:
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
SLC Barkaby 30-31/5
Några bilder från helgen Nya rimsen (Team Dynamics racing "Pro race 1.2" 9x18 ET20 skodda med Dunlop Direzza 02G Hard i dimensionen 265/35-18)
Hall0n driftar:
Attack!
Helgen har gått bra med endast några små misstag vid tankning/förarbyten + att jag fick straff för omkörning på gulflagg, vi placerade oss på 3:e plats både i tvåtimmarsracet igår och i 4timmars racet idag. Totalen blev vi dock snuvad på 3:e plats så vi kom 4:a totalt (båda rejsen ihopräknade) slagna av Lyckeracing med 1 varv. Det var sjukt varmt att köra i detta vädret så man bokstavligen svetades igenom 4lager nomex, jag hade kunnat vrida ur mitt underställ efter mitt 1timmas pass idag. Bilen har hållit ihop bra bortsett från att grenröret (Kina skit) som vi lagat sprickor i flertalet gånger förut sista halvtimman gav upp helt så nu låter det som om man inte har något avgassystem alls, nu blir det nog att sätta dit ett original gjutgärnsgrenrör så vi får det att hålla. Dom nya frambeläggen funkade mkt bra och äntligen har vi bettet vi eftersäkt i bromarna, beläggen höll 6timmar race (254varv) + tidsträning 14varv i fredags). Bilen har förbrukat runt 40Liter V-power/timma vi trodde att den skulle dra runt 35L/timma
Dom nya Dunlopdäcken fungerade mycket bra både greppmässigt men framförallt verkar dom ha bra livslängd (finns ganska bra med kött kvar efter 6timmar). Nu laddar vi om och kommer igen fredagen den 12 Juni då vi skall åka JDM face off på Kinnekulle. Stort tack till min ständiga vapendragare Henke samt MantorpsMacke (som hoppade in som förare idag) som båda har skött sig exemplariskt denna racehelg. Även ett stort tack till SLC fredrik som fixar så vi får åka. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
Re:
Jupp, tunn RF skit. Blir nog original i gjutjärn om ingen vill sponsra med ett bättre som garanterat håller. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
Re:
Mmm, Inget flexrör (sitter inget sådan original heller). RF Kina L-bow + frontpipe samt original upphängningspunkter och typ på avgassystemet. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
Re:
Vilket jäkla spam ang E85 och Ajdengrenrör
Citerar från min tråd på skyline.se:
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Nissan Skyline R32GTR-90 "Yxan"(Ny motor RIPS RB30)
|
11 besök senaste veckan (115144 totalt) |