Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-05-16 Mantorp BMW + AUDI
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
25945 besök totalt
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Då inte bilen blev klar till mantorp blev det lite fotande istället här kommer lite bilder
från ett soligt men tidivis något blåsigt mantorp. Sammanfattningsvis en kanondag thumbs up


















_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Racetec
Näsum
Här sen Apr 2006
Inlägg: 580



Sunk skrev:

thumbs up Tack alla Ni som såg min hip-hop övning på fyra hjul och hann stanna i god tid innan det blev risk för några repor..


jag satt på första parkett och såg övningen, det såg vääldigt spektakulärt ut men du klarade ju upp det galant thumbs up

om det var tur eller skicklighet behöver vi ju inte diskutera

_________________
Mvh Kristofer Larsson
ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



>Michael< Kul att du lyckades fånga "gamle svarten" på bild innan den ville ge upp igen
Var iaf snabbast på träningen, men vad hjälper det när saker och ting inte vill hålla ihop mer än 1.5h körning >

Grattis till bröderna Skoog för pallplatserna och de roliga faighterna som ni bjöd på, schysst och tät racing


Stort GRATTIS till Marcus i klass modifierad till den första segern
Synd bara att vissa andra i samma klass inte verkar köra samma clubracing utan att väljer att köra på dig flera ggr istället för om för att ta sig förbi thumbs down så du inte kunde ta hem en dubbelseger.

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Sunk skrev:

thumbs up Tack alla Ni som såg min hip-hop övning på fyra hjul och hann stanna i god tid innan det blev risk för några repor..

thumbs down För den "instruktör" som gick över vita linjen vid utsläppet utan att ens se sig om så att jag fick öva på ovanstående övning..


Nu har jag kollat filmen, den blev riktigt bra eft jag låg precis efter dig

"Instruktören" (det var det nog inte) körde faktiskt inte över linjen. Men det var ju ändå väldigt tydligt att det var pga den bilen som du kom lite utanför spåret...


Flesh skrev:
Stort GRATTIS till Marcus i klass modifierad till den första segern


Håller med. Jättekul

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Tack för den här gången. Fungerade riktigt bra utan några större incidenter vad jag vet iaf. Körtiden tyckte jag räckte utan problem. Jag stod över något pass men körde ändå mer än tillräckligt. Långt ifrån snabbast på banan men kul hade jag iaf

Nu är det bara se över bromsar och annat som kan vara bra att ha på Kinnekulle.

Upp med bilder!

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Tack alla för en trevlig dag på Mantorp

Sunk - vi säger att Samuel har rätt och att det inte var en korsning av vita linjen. Men hävdar du ändå att det var så, eller att bilen i fråga inte höll vänster bankant genom första kurvan - pm:a mig. Vi ser väldigt allvarligt på detta. Och det påpekades både starkt och tydligt under genomgången.


OFFkeFF skrev:
Negativt, att bli stoppad ut till passet för att man inte hade en nummerplåt fram, ska det vara trafikenhets-moralism på bilarna tycker jag man kan gå ut med det innan..


Filip, lite nyktert nu. Bilarna skall vara fullt gatlegala. Och plockar du bort din främre skyllt för att slippa fartkameror eller vad det nu kan vara, så är din bil inte det. Tycker inte arrangörerna eller ansvarig instruktör behöver ta detta som en punkt på genomgången.

_________________
Stefan Larsson
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



höfläkt skrev:


OFFkeFF skrev:
Negativt, att bli stoppad ut till passet för att man inte hade en nummerplåt fram, ska det vara trafikenhets-moralism på bilarna tycker jag man kan gå ut med det innan..


Filip, lite nyktert nu. Bilarna skall vara fullt gatlegala. Och plockar du bort din främre skyllt för att slippa fartkameror eller vad det nu kan vara, så är din bil inte det. Tycker inte arrangörerna eller ansvarig instruktör behöver ta detta som en punkt på genomgången.


Jag har vart slö och inte skruvat dit den efter en omlack, den är till och med besiktad och godkänd trots avsaknaden av den, och jag skulle inte bli stoppad för vidare färd med bilen i det skick den är på allmän väg.. Menar inte att det behöver tas på genomgången, men kanske i anmälan, så hade man haft en chans att fixa det innan man åkte iväg..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



Superdag!
Fint väder, bra arrangemang, och trevliga människor! thumbs up thumbs up thumbs up

En strulig dag för oss med mycket problem, men dock nyttig och det var trots allt en shakedown.
Vi kommer starkare och mer redo till Anderstorp.

Super med alla trevliga företag som var där, Yokohama killarna fick smaka på hur stark stommen kan vara i ett AVON Diagonalslicks, och tyckte nog bättre om att krängs M+S mackor i fortsättningen .

Nu vill vi se ännu mera bilder, eller?

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
Jörgen Bäck
Nygård
Här sen Jul 2008
Inlägg: 527



Vill tacka för en underbar helg på mantorp park.

Bilen gick fint med några små justeringar efter vintermeket

Är det någon som har en bild på min bil in action.

( vinröd e36 med svart huv,front och skufflucka)

_________________
Mvh
Jörgen Bäck
BMWSC #666
racebimmer666@hotmail.com
BMW 325i-93 TrackDay Toy
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Fler bilder.
Denna gång från Rallybilden.se :
http://www.rallybilden.se/Rally_Bilder_2009/BMW%20MotrorClubb%20Mantorp%20090516/index.html

Fina bilder på cupförare med ovärderliga pokaler som hinkar Pommac thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Marteric
Borås
Här sen Jun 2008
Inlägg: 52



Tack för en härlig dag på Mantorp. Var tyvärr bara publik med kamera...
Bifogar ett gäng bilder. Önskas en högupplöst kopia, skicka ett mail till martin.ericson1972@yahoo.se...
Några fler bilder finns på autolife.se



















Nä, nu skall jag ta en snabb frukost för att sedan ta en ordentlig tur med många svängar...
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Ett stort tack till frivilliga arrangörer, instruktörer, och adopterade ACS:are thumbs up
Utan er kan vi inte arrangera vårträffen som nu har vuxit till ett mycket stort endagsarrangemang.
Strax under 100 gatbilar och 30 cupbilar, och säker runt 400 besökande BMWCS/utställningsbilar.
Full fart hela dagen.
Ett tack också till alla deltagare som kom utspridda kl. 0800-0930, vilket gjorde så att incheckningen flöt på fint.

Tack MK Scandia, det är alltid en stor fröjd att arbeta tillsammans med professionella thumbs up

BMW originalförsäkring var supernöjda, speciellt efter att ha blivit fastspända i en Ringtaxi.
Nu vet BMW OF mer om vad vi gör och hur vi gör.
OCL/Brorssons och Cybair var lika nöjda efter att ha "lurats" in i Ringtaxibilarna.

Tack även till Alfa-Micke för pratstunden. Kanske kan vi inom klubbracing göra något mycket kul tillsammans inom en snar framtid

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Nägra bilder till.









Mer från första racet.






Riktigt snyggt bygge thumbs up


Andra racet.





_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



höfläkt skrev:
Tack alla för en trevlig dag på Mantorp

Sunk - vi säger att Samuel har rätt och att det inte var en korsning av vita linjen. Men hävdar du ändå att det var så, eller att bilen i fråga inte höll vänster bankant genom första kurvan - pm:a mig.


Jag har fullt fortroende for att Samuel har ratt, och da det inte var tavling utan gatbilskorning sa borde jag ha slagit av pa farten i ett tidigare skede. Utgick fran att det var en instruktor involverad da det var tva personer i bilen som gick in i mitt spar for det var val bara instruktorer som fick aka med/sitta bredvid?
Nu lagger vi detta at sidan och ar glada over att det gick bra tack vare att de bakomvarande hade sa bra uppsikt och saktade ner i god tid.

Harlig dag i alla fall!!

// Johan
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Ja det var verkligen en helskoj dag! Synd att kylfläkten gav upp efter bara några varv.
Nu har man definitivt fått en hint om hur pass dåliga vanliga gatdäck blir efter en stunds användande...
Här verkar vara många som tog bilder, så kanske var det någon som fick med en (cirkus)lila e36 coupe?

MVH

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Magnus Thomé skrev:
På vägen hem satt man som vanligt o hade obalanserade hjul... vad det nu kunde bero på

Bild på lite av allt "bonusgummi" (A.K.A. extra mönsterdjup) som följde med hela vägen hem till Stockholm:


Det var väl ingenting? Såhär såg mina kumhosar ut efter dagen

_________________
Viktor Starkman
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



BOFH skrev:
Nägra bilder till.


Du har inte den översta i högre upplösning? Isf får du jättegärna skicka den till olof_b@hotmail.com

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Hittade fram en bild som brorsan tog, precis landat med innerhjulet efter ännu ett tight spår i chikanen
Var nog hård på curbsen just där nästan varje varv, det var kul.

Måste ju också såklart tacka för en mycket bra dag som vanligt , mycket kul att först åka med Mia i Z3:an ett pass sen direkt springa till Kent och få en tur i hans GT3, mycket mycket givande och vilken bil GT3:an är, åååh , sen fick jag ta det lugnt och vila en liten stund


_________________
Viktor Starkman
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Tack alla för en kanondag, det var skoj och vädret hade vi ju tur med. Hoppas dom som åkte med oss instruktörer fick ut något av det.

_________________
/Petter Ledin
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Sunk skrev:
höfläkt skrev:
Tack alla för en trevlig dag på Mantorp

Sunk - vi säger att Samuel har rätt och att det inte var en korsning av vita linjen. Men hävdar du ändå att det var så, eller att bilen i fråga inte höll vänster bankant genom första kurvan - pm:a mig.


Jag har fullt fortroende for att Samuel har ratt, och da det inte var tavling utan gatbilskorning sa borde jag ha slagit av pa farten i ett tidigare skede. Utgick fran att det var en instruktor involverad da det var tva personer i bilen som gick in i mitt spar for det var val bara instruktorer som fick aka med/sitta bredvid?
Nu lagger vi detta at sidan och ar glada over att det gick bra tack vare att de bakomvarande hade sa bra uppsikt och saktade ner i god tid.

Harlig dag i alla fall!!

// Johan


Utan att ha någon vetskap om just detta så kan det vara så att det var en medlem som hade en instruktör sittandes bredvid i sin bil. Alltså det kan därför vara två i bilen utan att den som kör är instruktör. Dock kan jag lova att perssonen ifråga i sådana fall fått sig en tillsägelse om fallet nu skulle vara så att han korsade linjen. För jag kan nog med all säkerhet säga att ingen av sntruktörerna som var på plats skulle korsa den linjen både av säkerhetsskäl, förbud och att det enbart skulle ge ett långsammare varv.

Men saken var somsagt utredd, ville bara poängtera varför det kan vara två i bilen utan att det är en instruktör som kör. Sedan är självklart inte vi instruktörer felfria på något sätt men vi försöker i alla fall vara så felfria som möjligt och föregå med gott exempel. Annars blir det ju lite knasigt

_________________
/Petter Ledin
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Här kommer mina bilder från förmiddagen idag söndag

Ur med motorn, börjar bli vana på det nu så det går fort thumbs up


Trasigt triggerhjul på vevaxeln


Lite märken på ett par av kolvarna..


Sen till en annan överraskning, vi höll också på att få samma haveri som Arne tyvärr fick, fast här hade bara ena fästet gått av på tryckplattan, inte konstigt att det var svårt att få i femman ibland

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Eftersnack
2009-05-16 Mantorp BMW + AUDI
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
25945 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande