Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 86, 87, 88   >>
15 besök senaste veckan (422389 totalt)
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Re:

Niklas Falk skrev:
dvorak skrev:
Förövrigt tog jag min Licens i fredags på Mantorp, där snackade Östgöta Bilsportsförbund rejält med skit över "andra" förbund som anordnar evenemang. Han (låter personen vara namnlös) sa att SMA inte hade tillräckligt med försäkringar och mer eller mindre hotade att man kan få licensen indragen ifall man är med på era evenemang. Han påpekade även att ingen licens blivit indragen än men det troligtvis bara är en tids fråga.

Detta är jäkligt lågt enligt mig, tyvärr vill jag ju vara med på banträffar då och då, vilket gör att man mer eller mindre måste lösa ut sin licens. Detta beteende som SBF och Östgöta håller på med är botten thumbs down thumbs down thumbs down
Antalet utbildare är inte så många så namn är överflödiga...
Som utbildare gör man ju fel om man inte informerar om riskerna att hamna i Juridiska, de finns ju än så länge. Ingen har väl undgått det kladd med småpåvar som tycker det ena eller andra så att informera om att det är minst problem att hålla sig till SBFarr är ju inte fel, att rosenmåla det som problemfritt (idag) att mixa och garantera det är det nog ingen som vill (än).

Jag kommer nog inte säga så mycket annorlunda ikväll, men kanske betona lite mer att tvist pågår och att SMAs försäkringar är likvärdiga.

Jag är helt med dig att det är viktigt som utbildare att meddela om riskerna med att köra utanför SBF-arrangerade träffar. Det är information som jag defenitivt vill ha på en licenskurs.
Problemet var sättet de pratade ner SMA och deras verksamhet på. De var inte direkt vänliga i orden om jag säger så...

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Re:

dvorak skrev:
Jag är helt med dig att det är viktigt som utbildare att meddela om riskerna med att köra utanför SBF-arrangerade träffar. Det är information som jag defenitivt vill ha på en licenskurs.
Problemet var sättet de pratade ner SMA och deras verksamhet på. De var inte direkt vänliga i orden om jag säger så...

Du kan ju alltid maila kursledaren och påpeka att man som SBF-funktionär inte får ljuga eller vilseleda i verksamheten och säga att du kollade upp det som sades om SMA och vill gärna ha en förklaring.

Vidare kan du ju såklart anmäla utbildaren till SBF eller RIN (precis som Fredrik gjorde med folkraceansvarig lite längre upp i tråden).

Det är så otroligt snuskigt det SBF håller på med. thumbs down
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

liten rapport.....

Igår hade SBF ett möte med KKV, inför deras deadline på 29 maj på att besvara frågorna....

där SBF undrade vad KKV hade för intresse i att dom försöker anmäla MIG enbart för Illojalitet och inget annat........ Däremot så fick jag reda på att SBF tar det här på allvar iaf.... då dom har hyrt in och tog med sig en externt inhyrd Konkurrens-Jurist till mötet.

Så jag förmodar att SBFs nya strategi är att inte låtsas om att det handlar om konkurrens mellan SMA och SBF utan enbart att det är jag personligen som är illojal som jobbar för SMA.

och då undrar jag som en öppen fråga till SBF-folket (som ju är inne här och läser regelbundet) OM jag lämnar in min egen SBF-FUNKTIONÄRS-licens, lägger ni ner allt motarbetade och meddelar alla distrikt och utbildningsmänniskor att dom ska sluta att meddela att folk riskerar något och att dom ska sluta ljuga om SMA försäkringar ?? , min förarlicens vill jag ha kvar ändå, då jag faktiskt gillar att tävla själv av och till.... Och gärna kör t.ex Rally under SBF former.

Men SBF fick en fråga till som dom måste besvara skriftligt till den 29 maj.... Och det är hur kan dom acceptera BlackRace som är en helt fristående organisation som gör egna dragracingtävlingar, medans dom motarbetar SMA?

Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

Re:

Fredrik - SLC skrev:
liten rapport.....

Igår hade SBF ett möte med KKV, inför deras deadline på 29 maj på att besvara frågorna....

där SBF undrade vad KKV hade för intresse i att dom försöker anmäla MIG enbart för Illojalitet och inget annat........ Däremot så fick jag reda på att SBF tar det här på allvar iaf.... då dom har hyrt in och tog med sig en externt inhyrd Konkurrens-Jurist till mötet.

Så jag förmodar att SBFs nya strategi är att inte låtsas om att det handlar om konkurrens mellan SMA och SBF utan enbart att det är jag personligen som är illojal som jobbar för SMA.

och då undrar jag som en öppen fråga till SBF-folket (som ju är inne här och läser regelbundet) OM jag lämnar in min egen SBF-FUNKTIONÄRS-licens, lägger ni ner allt motarbetade och meddelar alla distrikt och utbildningsmänniskor att dom ska sluta att meddela att folk riskerar något och att dom ska sluta ljuga om SMA försäkringar ?? , min förarlicens vill jag ha kvar ändå, då jag faktiskt gillar att tävla själv av och till.... Och gärna kör t.ex Rally under SBF former.

Men SBF fick en fråga till som dom måste besvara skriftligt till den 29 maj.... Och det är hur kan dom acceptera BlackRace som är en helt fristående organisation som gör egna dragracingtävlingar, medans dom motarbetar SMA?

backa inte nu fredrik..

kör över SBF..

BMW Abuser
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Fredrik - SLC skrev:
...
då dom har hyrt in och tog med sig en externt inhyrd Konkurrens-Jurist till mötet.
...

Betalad med våra inbetalade licenspengar... Jaja Men det kan nog vara bra att de tar hjälp av en kunnig person så det inte blir för mycket hejåhåhitoditutanvettosans.

Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Re:

Fredrik - SLC skrev:
hur kan dom (SBF) acceptera BlackRace som är en helt fristående organisation som gör egna dragracingtävlingar, medans dom motarbetar SMA?

De som arrangerar Blackrace, har också de SBF-licenser?

ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
...
då dom har hyrt in och tog med sig en externt inhyrd Konkurrens-Jurist till mötet.
...

Betalad med våra inbetalade licenspengar... Jaja Men det kan nog vara bra att de tar hjälp av en kunnig person så det inte blir för mycket hejåhåhitoditutanvettosans.

+1 - man får väl hoppas att juristen råder dem att backa... thumbs up

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

ninja skrev:
Fredrik - SLC skrev:
hur kan dom (SBF) acceptera BlackRace som är en helt fristående organisation som gör egna dragracingtävlingar, medans dom motarbetar SMA?

oja...... där finns bland annat Lelle ohlsson / NITROZ i bakgrunden och han är nog nästan lika impopulär som jag i SBF kretsarna..... stod lite om honom i första bevisföringen som SBF lämnade in, avsnittet om "åsiktregistreringen" Mapparna som det vart lite hallaballoo om här förut.....
H u
Men BlackRace vågar SBF inte motsäga sig då det har stöttning av vägverket och polisen för att motarbeta illegala streetracingen.... Och frontas MHF ungdomsförbund....(motormännens helnyktra nånting förbund)

medans jag är ju oberoende aktör och för närvarande väldigt liten jämfört med SBF......

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Personligen tycker jag det handlar om att får SBF och Riksidrottsförbundet ta licenser och stänga av aktiva som gör något utanför SBF och Riksidrottförbundets ramar, får de ha den klausulen?

Tex skridskoåkare som är med i en skridskoshow, Raceåkare som kör PR jippo med hyrkart eller kör SMA race. Vart går gränsen den bör vara tydlig. Som det är nu enligt SBFs regler får jag inte ha licens inom SBF och köra SMA race, konkörning, hyrkart osv.

SMA skapades då det inte gick att göra enkla former av motorsportarrangemang genom SBF samt att de inte ville försäkra tex. hyrkart osv. då endast SBF i sverige hade motortävlingsförsäkring. Nu har ju SBF släppt på det hela och börjat acceptera enklare former av tävlingar.

Har då Fredrik startat ilojal konkurens? (SBFs släppning på reglerna har ju kommit senare och är annorlunda än Fredriks tävlingar). När han startade detta för att SBF inte tillät det han ville göra? Är jag illojal som kör race inom SMA? Är funktonärerna och arrangörerna ilojala? Kan dessa inte verka inom SBF framöver? Vart går gränsen? vi aktiva (förare och funktionärer) får ju tydliga signaler om att vi kan bli avstängda från olika håll.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

lite glädjande nyheter för SMA istället......

Det finns ett helt fristående Motorsport förbund i sverige som heter Svenska Tractor Pulling Klubben som arrangerar 5st SM-tävlingar i Traktor-pulling...... dom har inget samarbete med SBF och aldrig haft, däremot som har riktigt roliga och sevärda tävlingar med massor av publik..... Och många motorer

Dom samarbetar numera med SMA och har köpt evenemangsförsäkringar/Tillstånd av SMA ......

TeamJeremia
Surte
Här sen Aug 2005

Re:

Fredrik - SLC skrev:

Det finns ett helt fristående Motorsport förbund i sverige som heter Svenska Tractor Pulling Klubben som arrangerar 5st SM-tävlingar i Traktor-pulling...... dom har inget samarbete med SBF och aldrig haft, däremot som har riktigt roliga och sevärda tävlingar med massor av publik..... Och många motorer

Dom samarbetar numera med SMA och har köpt evenemangsförsäkringar/Tillstånd av SMA ......

Hur var de försäkrade innan?

Här sen Nov 2002

Re:

TeamJeremia skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Hur var de försäkrade innan?

vet faktiskt inte...... men nu har dom rätt sorts försäkring iaf..... thumbs up

dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

ninja skrev:

oftast, ja. Jag hade iaf det "på min tid".

Blackrace har fungerat olika i olika städer, bla eftersom kommuner ställer upp på olika sätt och att det är olika tillståndsgivare.

I samtal med polisen här i Stockholms län så kom vi överens om att ha någon med minst Tävlingsledning B hos SBF som "körledare", så att polisen visste att personen iaf hade lite koll på vad det sysslades med.

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Björn skrev:

Tex skridskoåkare som är med i en skridskoshow, Raceåkare som kör PR jippo med hyrkart eller kör SMA race. Vart går gränsen den bör vara tydlig. Som det är nu enligt SBFs regler får jag inte ha licens inom SBF och köra SMA race, konkörning, hyrkart osv.

Du får inte ens köra radiostyrd bil hemma på gräsmattan. Kan det bli larvigare?

Älska varje varv!
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Re:

Har nu lagt 2 dagar på att ögna igenom tråden och kom fram till att jag hejjar på Fredrik! thumbs up Jag vill ju kunna köra både SBF tävlingar och SMA tävlingar utan att det ska bli bråk om min licens hos SBF!

Björn skrev:
Personligen tycker jag det handlar om att får SBF och Riksidrottsförbundet ta licenser och stänga av aktiva som gör något utanför SBF och Riksidrottförbundets ramar, får de ha den klausulen?

Detta tycker jag är mycket intressant, frågan är hur en dom till SMAs fördel får för påverkan på RFs regler. Antar att det kan bli att RF måste skriva om sina regler i ett sådant läge. Det kan ju inte bli bara SBF som måste följa en sådan dom?

Holme
Gävle
Här sen Dec 2007

Kanske är väldigt ot, jag vet inte. Men det verkar som illojaliteten sprider sig till andra sporter.
http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/artikel.asp?nyheter= . . . .

Här sen Nov 2002

Re:

Holme skrev:
Kanske är väldigt ot, jag vet inte. Men det verkar som illojaliteten sprider sig till andra sporter.
http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/artikel.asp?nyheter= . . . .

Det där är allra högsta grad relaterat till det jag håller på med........

fick förresten ett meddelande av KKV att SBFs inhyrda Advokatfirma Settervalls ansökte om anstånd på att skriftligt besvara frågorna (som skulle ha varit inlämnade idag) och dom begärde att få anstånd till 18 Juni men KKV gick med på anstånd till 9 Juni. Så vi får vänta ett par veckor till innan jag får något besked om vad SBF svarar KKV.

steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Imorgon ska det vara inne

Citera
Mozzarella
08 southside
Här sen Jan 2009

Re:

steffe skrev:

M.a.o. kan vi utgå från att det sitter någon stackars rödögd bitis på Setterwalls (hej!) i kväll och frenetiskt skummar igenom den här tråden i jakt efter någon punkt att angripa S(MA)koghag på :-).

Vilken såpa...

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Mozzarella skrev:
steffe skrev:

M.a.o. kan vi utgå från att det sitter någon stackars rödögd bitis på Setterwalls (hej!) i kväll och frenetiskt skummar igenom den här tråden i jakt efter någon punkt att angripa S(MA)koghag på :-).

Vilken såpa...

Näe, han skyllde på bestyr runt skolavslutningar, så han lyckades utverka en förlängning till Fredag...... så vi får vänta lite till......

sen har KKV varit lite aktiva och kollat runt i hela EU på liknande fall........ Och kommentaren var att det är numera VÄLDIGT många som är intresserade utav utgången..... sen om det är bra eller dåligt för mig vete tusan.....

känns lite som det här är något banbrytande som håller på att hända, typ liknande Bosman-domen..... Och tänk vad ballt om den här fria rörligheten även inom sportvärlden benämns Skoghag-domen i hela Europa

VRM Roffe
Uppsala
Här sen Apr 2009

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Mozzarella skrev:
steffe skrev:

Vilken såpa...

sen har KKV varit lite aktiva och kollat runt i hela EU på liknande fall........ Och kommentaren var att det är numera VÄLDIGT många som är intresserade utav utgången..... sen om det är bra eller dåligt för mig vete tusan.....

känns lite som det här är något banbrytande som håller på att hända, typ liknande Bosman-domen..... Och tänk vad ballt om den här fria rörligheten även inom sportvärlden benämns Skoghag-domen i hela Europa

Det kan vara riskabelt att prisa dagen innan den är över.... :=)
Det kan bli tvärt om med att FIA kommer och hänger upp dig i fötterna istället.. :=)

Dock är det många som skulle önska att det blev ett bättre klimat mellan dom som tävlar och dom som säger att dom företräder sporten.......

Vi kan ju bara se hur det går på F1 sidan med totalt ställningskrig...
Det verkar som alla förbund går i någon form av skola med hottekniker och trakaserier som en del i utbildningen..

För min del så hoppas jag att det ger SVEMo nått att fundera på med...

Vi håller tummarna
MVH
Roffe

Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 86, 87, 88   >>
15 besök senaste veckan (422389 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande