Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Gelleråsen 21 Maj - Alla race fantaster, nu är det race!
<<   1, 2, 3
6170 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

OFFkeFF skrev:
Göte, jag räknar med att du kommer med massor video från detta event thumbs up

Made har lovat att komma förbi och fota samt filma lite. Fick ej tag i någon videobox. Men en incar film lär det bli. Förhoppningen är att jag hinner sätta in min videocam i kval 1ans bil. Så den som kör snabbast på det ena kvalvarvet får äran att känna pressen via cameran är det tänkt . Notera att kvaltiden inte sätts under den fria träningen. Utan för att sätta lite extra krydda kvalar varje bil ett varv endast och då står de andra och tittar, på detta sätt rullar 13 bilar igenom kvalet. Den som klarar detta bäst med allt vad det innebär av press och nerver får ha videon i bilen.

Låter det som en god ide?

taktik snack kan man prata här och här http://www.autolife.se/page/25121/

Skåne
Här sen Maj 2006

Varför upptäcker man alltid det roliga 3 veckor för sent......?

Hoppas det kommer fler tillfällen, jag står och väntar i depån så länge!

Conta69
Stockholm
Här sen Maj 2006

Ja och varför är man alltid sen.

Anmälde mig igår, snacka om att snubbla in på mållinjen....

-------------------
BMW E46 330i
BMW 325M E36
BMW M5 E39 Hamann Edition
BMW SC #461
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Fullbokat = flera på banan =

Janne o jag tar med en Creative Vado HD videokamera men vi har ingen aning om den går o montera på något vettigt sätt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Min taktik inför torsdag?

1 - Hålla mig på banan

2 - Försöka hålla mig lugn (yeah right det går nog lätt.... att man altid är kolugn vid gatbilsåka är ju en tunn merit..)

3 - Hoppas man kan kasta in bilen i de flesta kurvorna och att inbromsningen mot turn in till kurvan innan rakan inte känns alltför läbbig (fast hur snabb kan en C30 vara där egentligen.... )

4 - Hoppas jag får plats i min räseroverall fortfarande. Den kan ha krympt runt midjan

5 - Var fan är raceline? Ballonglinjen kan jag

(undrar vad det är för däck på dom?)

Här sen Mar 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Min taktik inför torsdag?

1 - Hålla mig på banan

2 - Försöka hålla mig lugn (yeah right det går nog lätt.... att man altid är kolugn vid gatbilsåka är ju en tunn merit..)

3 - Hoppas man kan kasta in bilen i de flesta kurvorna och att inbromsningen mot turn in till kurvan innan rakan inte känns alltför läbbig (fast hur snabb kan en C30 vara där egentligen.... )

4 - Hoppas jag får plats i min räseroverall fortfarande. Den kan ha krympt runt midjan

5 - Var fan är raceline? Ballonglinjen kan jag

(undrar vad det är för däck på dom?)

Min taktik

1: Efter dålig kvaltid startar jag troligen långt bak, där håller jag mig sedan några varv medens ni hetsar varandra till avåkningar där fram. När ni alla står i sandfållan så glider jag förbi och vinkar lite i lungt tempo så jag inte snurrar av banan

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Petter skrev:

Min taktik

1: Efter dålig kvaltid startar jag troligen långt bak, där håller jag mig sedan några varv medens ni hetsar varandra till avåkningar där fram. När ni alla står i sandfållan så glider jag förbi och vinkar lite i lungt tempo så jag inte snurrar av banan

Mmmmm... Yeah right Säkert väldigt verklighetsbaserad beskrivning.....

Gaute, du känner alla väl? Hur ser topplistan på hetskallar som absolut måste komma först?

1. Gaute?
2.
3.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Lycka till imorrn!

Petter

Här sen Mar 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Petter skrev:

Min taktik

Mmmmm... Yeah right Säkert väldigt verklighetsbaserad beskrivning.....

Gaute, du känner alla väl? Hur ser topplistan på hetskallar som absolut måste komma först?

1. Gaute?
2.
3.

Jag tror den hemlige gästen kommer att ligga i toppen, troligen etta. På andra platsen tror jag Magnus eller gaute kommer ligga sedan har jag lite dålig koll på övriga förare men tror att det kan bli ganska jämt och i princip vilkensomhelst kan knipa 4:e placeringen.

och alla andra placeringar en 1:a för mig kommer jag att skylla på mitt handikapp och att just min bil gick lite sämre och allt vad jag kan komma på

Hur somhelst kommer det garanterat att bli skitskoj vare sig man kommer först eller sist tror jag.

Malmö
Här sen Feb 2004

Jag körde en entypsklass på Gelleråsen 2008 och då kom jag upp mig från 12:e till 4:e genom första böjen.. Det blir lätt stökigt där.

Ett tips är att vara beredd att gå ut över gruset ner till gamla trösen, man kommer direkt upp på banan igen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag är nog lite för försiktig av mig, vill nog inte riskera kontakt o då blir det inte så mycket omkörningar.... Men man får veta sanningen om sig själv imorrn, är jag verkligen så försiktigt lagd som jag tror? Eller dyker det upp en vinnarskalle i mig när starten går? Jag är tveksam.

Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Jag är nog lite för försiktig av mig, vill nog inte riskera kontakt o då blir det inte så mycket omkörningar.... Men man får veta sanningen om sig själv imorrn, är jag verkligen så försiktigt lagd som jag tror? Eller dyker det upp en vinnarskalle i mig när starten går? Jag är tveksam.

Man kan ha en hel del kontakt utan att det blir annat än lackskrap och C30:orna har väl alla samma färg?

Så länge man har utrymme nog att backa av om man tror sig kunna komma upp bredvid och avbryta omkörningen så är det värt att prova den. Gelleråsen har tillräckligt mycket "seghet" i sig som bana att man hinner planera sin körning väl.

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Pratade med min hemliga gäst precis, hi,hi han om någon har på senaste tiden visat sig ha vinnarskalle, dessutom åker han fort, riktigt fort med snabba potenta bilar i racesamanhang.. .

Väldigt kul att så många hängde på

Gelleråsen 21 Maj - Alla race fantaster, nu är det race!
<<   1, 2, 3
6170 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande