Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5718 besök totalt |
Prova skrapan på andra sidan den rena fina plåten... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Segaste och mest underliga underredsmassa jag sett!!! |
||||||||
Jag åker med liknande infästning (egentillverkad aluminiumadapter på originalunderrede) och det har gått igenom besiktning utan ens en kommentar från besiktningsmannen (kvinnan). _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Herr Hovtång har helt rätt i sin fråga! Stolsinfästning på flyttbart underrede är bara tillåtet inom racing (SBF) i 1) Klasser där gatgodkännande är ett krav (t.ex. roadsport, Porsche cup etc.) 2) Långlopp med byte av förare (med olika längd) då ges "dispans". Bilprovningen släpper inte igenom bilen om stolen inte går att justera. (Såvida man inte har en Seven eller nåt) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||
lyfter denna tråd...
En snabb fråga bara! vilket försäkringbolag har ni försäkrat era bmw:s i? ringde länsförsäkringar och dom skulle ha 8600kr helår/helför... tycker det låter otroligt högt med tanke på att bilen snart är 14 år gammal och på 136hk?? trygghansa skulle ha kring 11 tusen! ![]() _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||||||
BMW originalförsäkring eftersom de har skrivit på mitt försäkringsbrev att det även gäller på bana (utom tävling eller träning inför tävling). Betalar runt 3500/helår/helförsäkrat eftersom jag har bilen tillsammans med min far (icke försäkringsbedrägeri för vi har den faktiskt ihop, tro't eller ej).
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Det där med BMW orginalförsäkring... Kan man läsa om det på internet någonstans? Ska det bli en bamse 318is tråd här också ![]() _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||||||
Nej. Jag rekommenderar dig att ringa IF skadeförsäkring och be om att få snacka med BMW originalförsäkring. Bättre att ringa än att vela omkring på internet för det fanns inget om det när jag letade. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Intressant! Ska nog ringa och höra mig för nästa vecka! ![]() Angående mitt stolsmontage som jag visade bilder på tidigare i tråden, så är det helt oaktuellt numera. Jag valde att helt ge upp tanken med med en justerbar stol. Skruvade stolen rakt i golvet istället. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
*harkel* http://www.originalforsakring.com/ tog c:a 40 sekunder att hitta ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||||
Tack! Antingen är jag äckligt dålig på att leta info på internet eller så fanns inte den sidan när jag tecknade försäkringen för snart ett år sedan. ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||||
Vi är ju inte lite konstiga
![]() Finns väl inte många andra grupper av bilägare som är så stolta av att inte ha någon extra utrustning i bilen ![]() Kan ju meddela att jag nästan inte har några alls, har varken taklucka eller dimljus på den ena ![]() Har däremot drag (eftermonterat), men det sitter med 4 bult så det är inte så svårt att ta av. Ska åka till soptippen och väga den nästa vecka. Jag har länsförsäkrningar. BMW orginalförsäkringar skulle ha 8700 av mig > ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||
Jätte OT, men rätt folk här tror jag
![]() Kan någon ta en bild på hur luftstyrningen till bromsarna ser ut? Jag funderar på om det är värt att leta efter på skroten eller köpa nytt, eller mecka med egen slang osv ... Jag har iaf luftintagen i fronten, men varken innerskärm eller luftstyrning ... _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||||
Kan kanske fixa, men jag lovar inget. ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5718 besök totalt |