Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Röstning - Ska vi ha ett separat köp och sälj för racebilar?
<<   1, 2
3905 besök totalt

Ska vi ha fler köp & säljforum?
Jepp, ett separat köp-&-säljforum för race- och banåkabilar
46%
 46%  [ 118 ]
Jepp, ett separat köp-&-säljforum för bara rena racebilar
7%
 7%  [ 20 ]
Njaee, ett separat köp- och ett separat säljforum. Blandat bilar o grejer.
11%
 11%  [ 29 ]
Jaaaa! Massa olika separata köp, sälj, grejer, bilar, raceutrustning, verktyg osv osv
16%
 16%  [ 41 ]
Nepp, blir för många olika forum att hålla reda på, ändra inget alls!
18%
 18%  [ 46 ]
Totalt antal röster : 254

Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag vill inte separera på forumen och definitivt inte på köpes och säljes.

Hur många kollar in i köpesdelen?
Ligger det tillsammans, så syns man och risken/chansen att ngn har det man letar efter ökar i kvadrat.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005

Re:

ninja skrev:
På mercedesforumet har de fem olika avdelningar i köp/sälj-forumet och det gör det mycket enklare att hitta det man vill ha. Om man inte är intresserad av att se "köpes"-annonser utan letar efter tillbehör att köpa, så kan man titta i ett forum och bara ett.

Bilar säljes
Bilar köpes
Bildelar säljes
Bildelar köpes
Annonstips

Detta alt. får min röst. Men en lösning vad gäller oaktuella tex SÅLD-annonser vore väl inte så dumt? Det kanske går att ordna så att man själv kan ta bort sin oaktuella annons?

Vressel
Här sen Apr 2003

Re:

zoddri skrev:
Risken med att ha ett separat forum för rejs/banåkabilar är väl definitionen av en banåkabil, när är det en upphottad "gatbil" och när är det en "banåkabil"?

Däremot kunde en avdelning för tävlingsbilar (oavsett klass) vara trevligt, speciellt ur marknadsföringssynvinkel. Som det är nu så kan ju såna annonser drunkna bland alla andra, med ett eget forum kanske flera blir intresserade av att annonsera här och flera läser o.s.v.

Ja, det är bara att se hur det går till på SSM där "sportvagnar får gratis parkering". Sen ska den stackars funktionären förklara för coolaste snubben med BMW M3 att hans bil inte är en sportvagn så han måste parkera på åkern och dessutom betala för det ..
Citera
NissseMann
Linköping
Här sen Sep 2005

Re:

johan sjöström skrev:
ninja skrev:
röstar på alt 1. Det ger det lättare att hitta.

På mercedesforumet har de fem olika avdelningar i köp/sälj-forumet och det gör det mycket enklare att hitta det man vill ha. Om man inte är intresserad av att se "köpes"-annonser utan letar efter tillbehör att köpa, så kan man titta i ett forum och bara ett.

Bilar säljes
Bilar köpes
Bildelar säljes
Bildelar köpes
Annonstips

+1 thumbs up

samt rensa bort sålda prylar

+1 thumbs up

"Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85
http://www.garaget.org/?car=133793
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

ninja skrev:
röstar på alt 1. Det ger det lättare att hitta.

Bilar säljes
Bilar köpes
Bildelar säljes
Bildelar köpes
Annonstips

+1 thumbs up

EDIT: är det inte dags för rejsa att uppdateras snart? phpBB 3 har väl funnits ute rätt länge, och det finns ju en hel del smidiga funktioner i det som hade kunnat passa?
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

Dude skrev:

Ligger det tillsammans, så syns man och risken/chansen att ngn har det man letar efter ökar i kvadrat.

Ja...det är sant.
Jag kom att tänka på samma sak idag......INGEN LÄSER I EN KÖPES-AVDELNING.

Ta Blocket tex. Handen på hjärtat........hur många gånger har du själv öppnat Köpes..??

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004

Re:

ButterflyRacing skrev:
Dude skrev:

Ja...det är sant.
Jag kom att tänka på samma sak idag......INGEN LÄSER I EN KÖPES-AVDELNING.

Ta Blocket tex. Handen på hjärtat........hur många gånger har du själv öppnat Köpes..??

Jag kollar köpes på Peugeot-, Capri och Fordforumena oftare än säljes. Priserna blir högre när det är säljarens marknad.

Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007

Re:

Bimmis skrev:
Varför inte en för bilar, och en för prylar runtomkring? Reservdelar, och kringutrustning, hjälm, bälten, stolar etc etc.

Ja om jag får ändra mej så låter ju det ganska vettigt också. En Köp/Sälj-tråd för fordon, självklart bilar men kanske släpvagnar och dyl. Sen en Köp/Sälj för prylar, kläder, reservdelar och annat som säljes för att finansiera banbilen.

P.S Jag brukar läsa köpes-delen på bland annat GTi-klubbens hemsida.

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
Bimiss

Här sen Mar 2009

Re:

Nogge skrev:
Bimmis skrev:
Varför inte en för bilar, och en för prylar runtomkring? Reservdelar, och kringutrustning, hjälm, bälten, stolar etc etc.

Ja om jag får ändra mej så låter ju det ganska vettigt också. En Köp/Sälj-tråd för fordon, självklart bilar men kanske släpvagnar och dyl. Sen en Köp/Sälj för prylar, kläder, reservdelar och annat som säljes för att finansiera banbilen.

Precis!

och det blir inte för många olika delar, och Säljes/Köpes hör ihop
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

Jag tycker inte att det ska ändras. Som sagt av flera, så läser man inte alla delarna annars. Enda fördelen jag ser med att separera delarna är att man som säljare har sin annons synlig längre tid mellan uppningarna.

Jag tycker dessutom att inaktuella annonser där prylen är såld är intressant att ha kvar för att undersöka utbud och pris, men de borde alltid markeras SÅLD och kanske flyttas till en annan del för sålda prylar.

ok, nu ändrar jag mig lite - man skulle kunna ha en köp & sälj för "off-topic" prylar, typ datorer, cyklar, sköldpaddor och annat mysko som brukar dyka upp.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Vilket "enormt" problem är det som skall lösas (lite buttert kan man säga att det fungerat ganska bra ganska länge)?

Är det endast "problemet" att en säljesannons inte ligger på första sidan länge nog? Då kvittar det för lata läsare som mig själv som endast använder "Nytt", annonserna försvinner ur synhåll på ett par timmar ändå.
Volymen av inlägg (och även annonser) är ganska stort så det behövs sökfunktioner för att hitta nåt ändå (om man inte ska tillbringa merparten av den vakna tiden för att bevaka inlägg).

Men om man ser forumdelarna som kategorisering och endast följer forument via söklänkarna ("Nytt" och "månaden") så hade uppdelning i köpes och säljes inte gjort nån skada.

Jag har förresten ett Akvastabil 325l med möbel som jag inte behöver längre, nån intresserad

zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007

Re:

Nogge skrev:
Bimmis skrev:

Brukar också läsa GTi-klubbens köpesavdelning, den är i och för sig helt annorlunda uppbyggd (för oinsatta: går inte att kommentera annonserna som här). Kanske det är det som gör att man kikar igenom? Blir ju som blocket fast bara med vw

Mellan två banåkabilar..
Citera
JE Jr
Göteborg
Här sen Apr 2006

Re:

Dude skrev:

Jag kollar i stort sett aldrig på nån köpes-del. Såå mkt annonser är det väl inte här att det behövs?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nytt köp & sälj för racebilar o preppade banåkabilar upplagt nu

Bromma
Här sen Nov 2002

Stoppar du in den i navigeringen också, eller?

<<   1, 2
3905 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande