Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
DR testar nya Clio 200 på bana
2735 besök totalt
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jethro Bovingdon skrev:
This is a proper car.
thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Var nere på ringen i helgen och såg hur många R26or som helst, den lät helmysigt och den verkar ligga som ett strykjärn på vägen thumbs up Hursomhelst så tar det väl lång tid innan den kommer ner i pris med tanke på vad den kostar i Tyskland. På planet hem läste jag senaste numret av Sport Auto där hade de provkörd Clio Sport Cup bilen, de var verkligen imponerande. DR verkar ju oxå vara riktigt nöjda med bilen.
Är det här nåt som kommer att säljas i Sverige? om inte borde de väl ändå kunna ta in den för bilen är väl en "vanlig" Clio (dvs helsbilsgodkänd) Vad jag förstod så har bilen inget baksäte, vilket innebär att man kan sätta in bur utan att behöva ta ur den när man ska besiktiga. thumbs up
19900 Euro i Tyskland låter ju oxå helrätt! thumbs up Sugen: JA!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Mats Thur skrev:

Är det här nåt som kommer att säljas i Sverige? om inte borde de väl ändå kunna ta in den för bilen är väl en "vanlig" Clio (dvs helsbilsgodkänd) Vad jag förstod så har bilen inget baksäte, vilket innebär att man kan sätta in bur utan att behöva ta ur den när man ska besiktiga. thumbs up


Fel. Halvbur ja, men inte helbur.
En helbur "inskränker" fortfarande på förarens och främre passagerarens säkerhet.
Det är vad som är pudelns kärna vad det gäller helbilsgodkända bilar, och burar oavsett vad vi tycker om det.
Givetvis underförstått om inte biltillverkaren själv erbjuder en helbur som originaltillbehör.
...och förutom att SBP fortfarande godtyckligt kan bestämma med all tydlighet då det är upp till den enskilde besiktningsmannen vad det gäller många eftermarknadsprylar.

MVH,
En tvåsitsig helbilsgodkänd bil som har kollat upp detta både med SBP och biltillverkare.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Måns Ulveståhl skrev:
Mats Thur skrev:

Är det här nåt som kommer att säljas i Sverige? om inte borde de väl ändå kunna ta in den för bilen är väl en "vanlig" Clio (dvs helsbilsgodkänd) Vad jag förstod så har bilen inget baksäte, vilket innebär att man kan sätta in bur utan att behöva ta ur den när man ska besiktiga. thumbs up


Fel. Halvbur ja, men inte helbur.
En helbur "inskränker" fortfarande på förarens och främre passagerarens säkerhet.
Det är vad som är pudelns kärna vad det gäller helbilsgodkända bilar, och burar oavsett vad vi tycker om det.
Givetvis underförstått om inte biltillverkaren själv erbjuder en helbur som originaltillbehör.
...och förutom att SBP fortfarande godtyckligt kan bestämma med all tydlighet då det är upp till den enskilde besiktningsmannen vad det gäller många eftermarknadsprylar.

MVH,
En tvåsitsig helbilsgodkänd bil som har kollat upp detta både med SBP och biltillverkare.


Det var givetvis halvbur jag menade. Jag och Tobias H diskuterade just din bil på planet hem igår från ringen som exempel på en bil utan baksäte thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Mats Thur skrev:

Det var givetvis halvbur jag menade. Jag och Tobias H diskuterade just din bil på planet hem igår från ringen som exempel på en bil utan baksäte thumbs up


Asch so !

_________________
BMW MC-klubben
Citera
RenaultSport
DR testar nya Clio 200 på bana
2735 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande