Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Beställt en ny ratt!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
13646 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Re:

ambassadeur skrev:
Niklas Maravic skrev:
Hoppas inte era rattar går sönder för deras support är väldigt osynliga! Skittrist tycker jag. Inget svar på en vecka...

Riktigt trist. Vilken e-postadress har du skickat till? Har du skickat mer än ett mejl?

Jag har fått snabba och bra besked från Fanatec vid flera tillfällen. I mina ögon har Fanatec skött sig kanon. Till skillnad från UPS.

e-support@fanatec.com mailade jag till två gånger...

Team Swedish Racing Mates
Citera
ambassadeur
Mariestad
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Niklas Maravic skrev:
ambassadeur skrev:
Niklas Maravic skrev:
Hoppas inte era rattar går sönder för deras support är väldigt osynliga! Skittrist tycker jag. Inget svar på en vecka...

Riktigt trist. Vilken e-postadress har du skickat till? Har du skickat mer än ett mejl?

Jag har fått snabba och bra besked från Fanatec vid flera tillfällen. I mina ögon har Fanatec skött sig kanon. Till skillnad från UPS.

e-support@fanatec.com mailade jag till två gånger...

Jag har mejlat webshop.eu@endor.ag och hänvisat till mitt ordernummer. Testa det!
Hoppas att det går bättre för dig.

Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Japp aldrig haft några problem. Webshop fungerade fint gällande kollinumret. KAn nog tänka mig det är tokkörigt just nu men det är ju delvis deras eget fel

Jag har gjort en utmärkt uppgradering på min ratt nu. Bort med paddlarna betydligt bättre. Lebensraum för mian tummar och nu kan jag greppa hur hårt jag vill om ratten .
Verkar som knapparna är lite större på den här modellen. Mjukare också så lite sämre känsla men fungerar gör de i alla fall .

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Fick detta svar idag från dem, suck...

Hi Niklas,

ok I really understand your problem and will answer it as good as I can. The original Shifter Paddle was designed to work without this metal pads and nearly all fast sim racers we are in touch shift directly with the buttons. Even if I am not one of them I also prefer it a lot to shift without this eye candy metal paddles which in my opinion disturb me in turning and shifting fast. Of course we would have to repair or exchange this paddle but if I am serious that's a hard thing to do and I would greatly appreciate if you could try it without the metal plates and see if it works for you and most important, if you like it that way!

Thanks for your friendly email and best regards,
Armin

Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Verkar vara en trevlig ratt men man blir inte så sugen när det strular för er thumbs down

Umeå
Här sen Okt 2007

Tja man kan säga att de inte är riktigt lika plug and play som andra enklare rattar . Men drivrutinerna fungerar bra när man väl får dem installerade. Sedan utannonserade de ju ratten på tok för tidigt därav de här paddlarna som de i efterhand kom på inte fungerade så bra. Nog samma sak med rumble motorn på bromsen och 30 % deadzone känns ju lite att ta i. Men det ska man inte behöva skicka in för att fixa åtminstone såsom med fläkten då.

Han har faktiskt helt rätt i att de fungerar bättre utan metallpaddlarna så du kan ju testa om du inte vill va utan ratt några veckor och några hundra kronor fattigare. Returfrakten har de inte velat betala tidigare bara frakten från dem.

Som jag misstänkte störde jag mig bara mer och mer på att de kom ivägen när man vevade för fullt i RBR.

Har beställt en Turbo S Pure edition ratt nu för Forza 3. Har sagts då den blivit försenad till september så ska man få Forza 3 på köpet om man beställer innan den 5 juni. Då Forza 3 är typ det man köper ratten för och det kommer i oktober så spelar det som ingen roll för egen del blir bara mer överkomligt om man slipper skaffa spelet. Får man hoppas de inte brokar och kräver att man måste skaffa fullversionen eller något. Man är ju smått stamkund där borta vid det här laget .

Ratten är ju klockren speciellt nu med drift mode att välja när man vill ha något med massa power steering typ RBR. Sedan är pedalerna lite mer smaksak och de måste moddas åtminstone bromsen

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

oqvist skrev:
Tja man kan säga att de inte är riktigt lika plug and play som andra enklare rattar

Ratten är ju klockren speciellt nu med drift mode att välja när man vill ha något med massa power steering typ RBR. Sedan är pedalerna lite mer smaksak och de måste moddas åtminstone bromsen

Jag har en Hotas Cougar, är rätt van (och också lite trött på) vad gäller strulande hårdvara.

Vad innebär drift mode?

Umeå
Här sen Okt 2007

Typ mer eller mindre power steering.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Fick svar från dem idag...Nu hamnade jag rätt i deras support iallafall...

We will definitely exchange or repair your wheel but like you said because of the early state of the release we now barely have wheel to exchange your unit and so we would have to repair it. I cannot promise right now how long this would take but if you can play with it right now and if it works FOR YOU as it is now it would be the best idea to keep it until we can exchange it fast when a new batch of wheels is produced. What do you think? Sorry for these circumstances, I really try my best!

Jag kör med den ett tag till och sen när nästa batch kommer byter de ut den mot en ny. Detta istället för att jag är utan ratt nu ett tag och att de reparerar den.

Känns som en bra deal...

Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Niklas Maravic skrev:
Jag kör med den ett tag till och sen när nästa batch kommer byter de ut den mot en ny. Detta istället för att jag är utan ratt nu ett tag och att de reparerar den.

Känns som en bra deal...

thumbs up

Mariestad
Här sen Dec 2008

Trådstartare
I går så kom äntligen paketet med pedalerna. Väntan var över... trodde jag.

Formen på lådan såg lite annorlunda i förhållande till vad jag hade föreställt mig. När jag bröt upp kartongen besannades mina farhågor. Det var inga pedaler! Det var en Fanatec Rennsport Wheelstand. Inte alls vad jag hade beställt!

Fy tusan vad besviken jag blev. Jag skickade ett mejl till Fanatec på en gång i går kväll för att reda ut det som hänt. Ser fram med spänning mot ett svar från dem. Jag är främst rädd för att de inte har några pedaler kvar av den första sändningen. I så fall får jag vänta i flera månader ytterliggare innan jag kan börja köra!

Frågan är om inte måttet är rågat nu.

Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

thumbs down Får väl hoppas du får någon slags kompensation och rejäl sådan om de inte har CSP på lager.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Trist...

Maila den här killen Armin: ah@endor.ag Han är snabb på att svara. På Fanateqs hemsida står det ju att andra batchen pedaler kommer i juni. Då kommer du få pedaler med den ändra smörjningen. De hade ju valt lite fel smörjmedel på bromsen.

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Har du testat byta på din Nima blev det bättre? Skaffat låskedjeolja från OK ska fungera bättre hoppas jag. Äntligen fått tillbaks verktygslådan så blir att skruva i morrn.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Inte hunnit prova faktiskt, men jag tänkte köpa lite kedjeolja från en cykelaffär i närheten.

Har du flyttat bromspedalen till hack 2 oqvist?

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Det är planen. Och testa den nya fjädern ser lite tjockare ut. Har inte dissekerat pedalerna än dock man är så trött på fredagskvällar man ser dubbelt utan hjälp av alkohol

Umeå
Här sen Okt 2007

Så nu blev det bättre. Använde den längre metallrodden då den ska hjälpa till att minska dead zonen. Och så bromsen upp i andra klykan. Har väl en 5 mm throw max nu jämfört med jätteslaglängden tidigare. Känns lite som att bromsa på en planka men då pedalerna ju använder load cellen till typ 100 % i det här läget så är det inget fel på precision. Tycker mig verkligen få överlägsen känsla för hur mycket broms jag applicerar. CST pedalerna ex har ju överlägsen känsla och precision om du torrsimmar men tycker det är lättare att känna när jag applicerar 25 % 50 % 75 % eller 100 med CSP pedalerna.

Men torrsimmande är ju en sak och riktig körning måhända en annan . Att byta smörjfett kanske fungerade eller så fick jag bara en bättre installation. Har nu en 100 % smidig gas. Bromsen har ju inte så mycket slaglängd längre så det kan jag inte bedömma. Kopplingen har nååååågot litet ojämnd rörelse men inget som egentligen stör. Speciellt inte på kopplingen som man så sällan använder. Lär nog gå att få bort med lite mer fippel men som det är nu är jag klart nöjd med pedalerna.

Umeå
Här sen Okt 2007

Kört lite camaro nu på barcelona. Nu måste jag dock hitta något att fästa pedalerna lite mer seriöst med. Blir lite sneda efter ett tag eller glider ifrån en då gummifötterna inte riktigt orkar med trycket på bromsen i det här läget. Men underbar känsla av kontroll. Camaron börjar ju uppföra sig galant tenderar ju annars att orma sig en hel del under inbromsning. Lite tråkigare men gör det ju lättare att nöta in banan om man får bilen under kontroll lol. Kan provocera fram hjullåsning typ när jag vill istället för tvärtom så helt klart bromskänslan är där. Gaspedalen fungerar bra även om det är på gränsen till för mycket slaglängd men kör det här ett tag så får man se.

Mariestad
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Niklas Maravic skrev:
Trist...

Maila den här killen Armin: ah@endor.ag Han är snabb på att svara. På Fanateqs hemsida står det ju att andra batchen pedaler kommer i juni. Då kommer du få pedaler med den ändra smörjningen. De hade ju valt lite fel smörjmedel på bromsen.

Tack Niklas.

Nu har jag skickat ett mejl även till din kontakt samt min befintliga. Nu hoppas jag få snabb respons.
Håll tummarna!

Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

För oss som fått pedalerna så har de släppt en firmware nu som låter en ta bort jätte deadzonen (eller påstår det i alla fall inte testat) och mer justeringsmöjligheter med poten då.

Hinner inte testa än i alla fall jag håller på och försöker slå mina CSP tider med mina CST pedaler. 1.55.465 eller något med CSP och 1.55.720 med CST på barcelona och Camaro. Dock låser jag bromsarna markant mindre med CSP pedalerna men CST pedalerna är mer immersiva så att säga då de har mer realistisk känsla så här långt

edit: Jo jag hann testa. Finns olika inställningar med mer eller mindre deadzone. Tog jag noll fick jag för lite då det är ett visst tryck på bromsen som standard men med dz10 inställningen fick jag det som jag ville. Fungerar prima så klart värt att meka med.

Mariestad
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Nu har pedalerna kommit!

Jag har fortfarande problem. Jag har tabbat mig i samband med att jag skulle uppdatera drivisarna till ratten.

De nuvarande drivisarna kan inte avinstalleras eftersom en MSI fil är skadad. När jag försöker reparera installationen efterlyses msi filen till PW_32_driver_088_BETA. Den uppdateringen har jag rensat bort!

Finns det någon här som fortfarande har paketet med drivrutinerna PW_32_driver_088_BETA? I så fall kan ni skicka dem till ambassadeur@telia.com
Tack på förhand!

Racingsimulatorer
Beställt en ny ratt!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
13646 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande