Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11   >>
4 besök senaste veckan (22208 totalt)
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag tycker vi gör som Jim säger. Vi kör två separat rejs, om en fet lina inte dyker upp. Nu på Söndag blir ju första rejshelgen. Flyter allt smidigt så kan vi ju se om det går att vidarutveckla ide'n med att köra A o B-finaler osv.

Det börjar bli dags att anmäla sig till Djungel-Jim via PM, så får vi se hur många som kommer till första rejset.

De av oss som har möjlighet att vara host för spel, bör också PM:a det så Jim kan spara den informationen.

Vi bör även, för enkelhetens skull ha Lördag som önskad sista anmälningsdag. Allt för att förenkla planeringen. Det behöver ju inte betyda att man inte får vara med om man kommer som eftersläntrare.

Vi kanske för tydlighetens skull skall lägga till i regelverket att alla rejs körs i solsken, om vi inte bestämmer annat inför en viss tävling. Vilket jag tycker vore helt ok då det kanske passar vissa förare bättre än andra.

Även lägga till att antal race length skall vara inställt på 10%

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Skitkul att vi redan är uppe i 12 deltagare. Jag misstänker att vi kommer bli ännu fler.

Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Micael Johannssen skrev:
Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?


Öppna en commandprompt och skriv ipconfig så får du fram ip numret.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Hmmm varför kör vi inte på någon av de japanska banorna Sugo eller Suzuka? Dem är verkligen skitsköna båda två!

_________________
Kalle Larsson
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



koni skrev:
Micael Johannssen skrev:
Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?


Öppna en commandprompt och skriv ipconfig så får du fram ip numret.



Hur öppnar jag en commandopromt?

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Micael Johannssen skrev:
Det börjar bli dags att anmäla sig till Djungel-Jim via PM, så får vi se hur många som kommer till första rejset.

De av oss som har möjlighet att vara host för spel, bör också PM:a det så Jim kan spara den informationen.

Bra idé! Jag har skapat en ny tråd på forumet nu där man kan se listan på vilka som har anmält sig.. Vi kan använda den tråden för att snacka om racet sedan... O så har man en sån tråd innan varje race - det blir fint det!

Micael Johannssen skrev:
Vi bör även, för enkelhetens skull ha Lördag som önskad sista anmälningsdag. Allt för att förenkla planeringen. Det behöver ju inte betyda att man inte får vara med om man kommer som eftersläntrare.

Japp.. på söndag bestämmer vi hur poängsystemet ska bli utifrån antal anmälda till serien. Jag lottar rejsen på söndagmorgon/eftermiddag - så det vore kalas om alla som ska vara med den här söndagen anmäler sig tills dess!


Micael Johannssen skrev:
Vi kanske för tydlighetens skull skall lägga till i regelverket att alla rejs körs i solsken, om vi inte bestämmer annat inför en viss tävling. Vilket jag tycker vore helt ok då det kanske passar vissa förare bättre än andra.

Även lägga till att antal race length skall vara inställt på 10%

Bra bra! Sagt o gjort!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Kalle Larsson skrev:
Hmmm varför kör vi inte på någon av de japanska banorna Sugo eller Suzuka? Dem är verkligen skitsköna båda två!

Helt enkelt för att ingen föreslagit dom! Nu är dom inlaggda thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Monza är ju en klassiker oxo och många omkörningsmöjjligheter för den delen oxo, bredställ ut ur parbolica !

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Micael Johannssen skrev:
koni skrev:
Micael Johannssen skrev:
Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?


Öppna en commandprompt och skriv ipconfig så får du fram ip numret.



Hur öppnar jag en commandopromt?

Välj kör/run i startmenyn o skriv cmd

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
HOOPoo skrev:
Monza är ju en klassiker oxo och många omkörningsmöjjligheter för den delen oxo, bredställ ut ur parbolica !

Nu är monza uppe också! thumbs up Keep them coming!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



HOOPoo skrev:
Monza är ju en klassiker oxo och många omkörningsmöjjligheter för den delen oxo, bredställ ut ur parbolica !


Jo visst är dem roliga... men med en n-gt tror jag det blir lite väl långtråkigt... samma gäller för gamla hockenheimslingan

_________________
Kalle Larsson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Nu är vi 14 i serien! Snart räcker det väl inte med två servrar!

Sköj att det finns intresse!! thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8822

Hjälpmoderator

Gränsfall till nytt ämne, men det får gå ändå:

Jobbarkompisen som hetsat mig hela veckan om att vi borde vara med och gasa börjar nu få kalla fötter: den stackaren kan inte hantera Porscharna, och HATAR ljudet i Ferrarina (rätt pluralis?). Men jag vill minnas att det finns en ny ljudfil till 360:n, någon som vet vart så tillkommer det två till i serien.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



djungel-Jim skrev:
Nu är vi 14 i serien! Snart räcker det väl inte med två servrar!

Sköj att det finns intresse!! thumbs up


Ja, och det är alldeles jämn fördelning mellan sauerkrautsmaskinerna och pastavagnarna!

_________________
Pär Hylander
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



P.P. skrev:
Gränsfall till nytt ämne, men det får gå ändå:

Jobbarkompisen som hetsat mig hela veckan om att vi borde vara med och gasa börjar nu få kalla fötter: den stackaren kan inte hantera Porscharna, och HATAR ljudet i Ferrarina (rätt pluralis?). Men jag vill minnas att det finns en ny ljudfil till 360:n, någon som vet vart så tillkommer det två till i serien.


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=565

Självklart ska ni vara med och lira! Jag fryser rätt bra om fötterna jag oxo...
Det viktiga är ju inte att vinna! Citerar Homer Simpson:
"Son, when you participate in sporting events, its not whether you win or loose, its how drunk you get!"
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Går ju faktiskt relativt bra att tillämpa Homer's teori i det här fallet...

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
zeddie skrev:
Går ju faktiskt relativt bra att tillämpa Homer's teori i det här fallet...


Don't drink and drive!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



zeddie skrev:
Går ju faktiskt relativt bra att tillämpa Homer's teori i det här fallet...



Faktum är att en lagom liten mängd portvin nog var till nytta vid GPL-racet på Lime Rock Park thumbs up . Jag körde så sakta så jag aldrig åkte av det var rätt metod den gången...

_________________
Pär Hylander
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829




_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Pär Hylander skrev:
Faktum är att en lagom liten mängd portvin nog var till nytta vid GPL-racet på Lime Rock Park thumbs up . Jag körde så sakta så jag aldrig åkte av det var rätt metod den gången...


Jag har för mig att någon sa att det var iskalla nerver från åratal av pistolskytte... Istället var det alltså doping?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Nisse skrev:
Pär Hylander skrev:
Faktum är att en lagom liten mängd portvin nog var till nytta vid GPL-racet på Lime Rock Park thumbs up . Jag körde så sakta så jag aldrig åkte av det var rätt metod den gången...


Jag har för mig att någon sa att det var iskalla nerver från åratal av pistolskytte... Istället var det alltså doping?


Hua, det där var nästan som en frispark med stålskodd känga under bältet....

Mja, det kan väl kanske vara lite av varje (plus en massa tur att komma ur startkurvan med alla hjulen på plats).... vill minnas jag jag självmant erkände dopingen redan samma kväll

_________________
Pär Hylander
Citera
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11   >>
4 besök senaste veckan (22208 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande