Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
370Z Automat för bana?
1060 besök totalt
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
370Z Automat för bana?

Nån som läst nåt om hur denna automatlåda är för bana? Vad Jag vet så är det en vanlig momentomvandlare med paddlar och ingen dubbelkopplingslåda. Kan den funka ändå för trackdays, utan att man blir vansinnig? Är den tillräckligt snabb i växlingarna alltså?

Jag är lite segen på en sån som tjänstebil, men vill veta hur den kan vara först. Handlarna har inte fått in några bilar än och när de väl får det, så lär det vara manuella lådor för hela slanten.

Länka gärna om ni hittar nån info/feedback på lådan.
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag körde en kort bit med denna låda. Växlar snabbt och, framförallt, momentomvandlaren låser upp i princip hela tiden så att motor och drivhjul har en direkt koppling utan slem. Borde funka alldeles utomordentligt på bana.

Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Varför inte köpa en manuell istället?

Lycka till med valet, det lär vara en kul bil vilket som.

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Jag har ju redan en manuell bil som funkar på bana;MX-5an. Denna gång vill Jag ta ett steg "framåt" och testa med paddlar/automat.

Iom att bilen även ska rulla till vardags, så är det trevligt med automat. Jag har det i 325an och det är underbart.

Sen ska Jag ärligt medge att "auran" från storebror GT-R lockar, det och att 370 är en ruskigt läcker bil, gör att Jag är sugen
Citera
AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Finns kanske en risk att du tröttnar ganska fort om den inte växlar precis som du vill. Jag hade inte vågat satsa på automat om jag köpte en sportbil. Om det inte handlade om PDK från porsche eller något liknande supersnabbt system

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Det är just därför Jag vill veta hur den är '
Men iom att där finns paddlar och Kraniel säger att lockupen är vaken, så borde den vara bra, tycker jag.
370Z manuell är inte aktuell. Då blir det nån annan bil istället.
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Hade inte den manuella någon funktion för automatisk mellangas i nerväxlingarna?

Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Japp, det har den.
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Vad har den för låda då? Samma princip som Daf hade? Isåfall kan den ju bli rätt smutt För info så kostar den strax under 350000 SEK ny i Mexico

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Allmänt banåkaforum
370Z Automat för bana?
1060 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande