Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio Sport (182) Gordini -04 -*Till Salu?* | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 65, 66, 67 >> 29 besök senaste veckan (391384 totalt) |
-So far, so good, so what! ....som de säger i staterna eller som vi sa uppe i Luleå, -Man ska inte ropa hej innan man har hundskit under skorna! Ska ju få ihop det också menar jag |
||||
haha inga problem det där ju jag sa ju det... nu e det bara det roliga kvar ju.... å det där med VOLVo mek det får du ändra jag jobbar med franska räser bilar
ring när du e lite så fixar jag ett till dig eller kan det åxå bli fortsätt _________________ Emil Öberg leksaks lös |
||||
Haha okej, jag fixar genast! Tack än en gång |
||||
I bilens ID står det -129, fast jag undrar om det stämmer eftersom jag inte har h-mätaregivare i lådan. Det är nog en -130... |
||||
grym dokumentation, ser fram emot forts!!!
kollade k-tec:s sortiment till 182:an igår för skoj skull, man blir grön av avund över utbudet. var inne på fastchip idag och skulle beställa tuner kitet, men så klart var det slut, skit. glömde att tacka för tipsen ang. camber får ser hur jag går vidare. mvh ola _________________ Ola BMW |
||||
-089 har h mätare i lådan så du kan nog ha en 129, fast jag ser att 129 har hastighetsmätardrev konstigt ?? _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Kul med en diff och ännu roligare att du hade lite nytta av min gammla tråd. Bilarna skilljer lite viket även falk skrev i tråden på Renault klubben.
Kommer troligtvis inom (beroende på körstil) få nån form av haveri i lådan. Då lamellen small sist så har 3áns växel en tendens till drevskrap från 4 ner till 3 eller högavarv från 2 till 3. Vet ännu inte orsak men (TROR) att oljan kan va en del av boven. Kör nämligen Redline's racing olja som är något tjock och har inte orkat angagera mig i problemet ännu. Lycka till nu och hoppas den går utav fan sen =) _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Värt att testa med Tranself NFJ 75W-80. På vår bil kunde man vid kall låda provocera fram ett "synkskrap" om man växlade ner klumpigt från 4an till 3an. Detta uppstod när vi fyllt med med Castrol TAF-X (som är rekommenderad av Castrol). Bytte tillbaka till den nya oljan Renault rekommenderar för Jxx-familjen av lådor, Tranself NFJ 75W-80 (den ersätter TRJ 75W-80). Med den oljan funkar lådan helt perfekt oavsett temperatur. |
||||
Precis som Falk skriver kan oljan vara boven i dramat. Oljan kan vara lite svår att få tag på men Autoexperten i Linköping har tagit hem till mig (kommer imorgon) och jag är rätt säker på att han tog hem 18liter fast jag ska ha 10. Så där finns det du ska ha med andra ord. |
||||
På min gamla sport så fick jag skrap när man körde aktivt och växlade ner till 2 an... detta försvann helt när jag bytte till Elfoljan så oljan spelar roll på dessa växellådor. Oljan kan du köpa på www.autofrance.se _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Senaste uppdateringen är att jag väntar på att kronhjulet ska bli klart på gnistning... var lovad senast imorgon FM och idag när jag kom för att kolla läget var det möjligen torsdag kväll eller fredag morgon. Dessa förb***de hantverkare, aldrig att man kan lita på vad dom säger. Det som irriterar mig mest är att de inte ens bryr sig om att de inte håller vad de lovar... Morr!!
Mer strul såklart, underleverantören (också från kategorin hantverkare) på det sexiga billetsvänghjul jag beställt bestämde sig självklart för att inte hålla utsatt leveransdatum som var i måndags. Detta innebär att svänghjul, bromsbelägg + koppling lämnar UK först idag och att jag inte hinner få det innan helgen. Toppen Tack för det alla världens hantverkare, nu får jag jobba nätter nästa vecka för att få ihop allt innan semestern... > |
||||
Ja oljan är den som jag tror har strulat då jag läst lite på klubben om liknande fel i Megane osv. Ska testa och framför allt skapa orken till att ordna saken.
BTW, hur mycket lättare är det svänghjulet du väntar på mot orginal? _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
3,7kg mot 5,3kg original På tal om ett tidigare ämne, topplagringar, så såg jag att K-tec just lagt upp dessa på hemsidan: http://www.k-tecracing.com/show_prod Ser helt klart bättre ut än de jag har. |
||||
Fast de borde ju varit excentriska, så att man kan justera... |
||||
Uppdatering!
Kronhjulet är gnistat och klart Bild finns i huvudtråden. Så imorgon blir det att pressa på kronhjulet samt ett lager på diffen och montera ihop lådan. Förhoppningsvis har min växelådsolja kommit tills dess också, även om jag är försiktigt optimistisk. Har vait lite väl mycket snack och lite hockey från Autoexpertens sida so far. Men men skitsamma behöver igentligen inte oljan imorgon ändå. Dessvärre är svänghjulet och kopplingen försenat och kommer först på måndag. Men det gör inte så jätte mycket har en del annat att stå i också. Bland annat har jag fått tag på en massiv stav av toppkvalité att förstärka krängaren med Tanken är att montera krängaren innan subframen ska upp, det är så besvärligt med bussningarna annars som ska dras först när bilen står på hjulen. Har inte tillgång till någon smörjgrop. |
||||
Växelådsinlägget på sid28 uppdaterat med bilder och text från dagens montering av lådan.
|
||||
|
||||
Lådan slutmonterad och klar, bilder finns i tråden på sidan 28.
För att kort summera det hela var det största problemet att få av de båda dreven till femmans växel. Detta moment är riktigt kinkigt och jag skulle aldrig göra om det utan rätt specialverktyg, bara tur att jag inte råkade förstöra dreven. Dvs har du inte eller kan låna rätt prylar ge dig inte på att knäcka en Clio låda. Mer om detta i huvudinlägget |
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio Sport (182) Gordini -04 -*Till Salu?* | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 65, 66, 67 >> 29 besök senaste veckan (391384 totalt) |