Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-07/01 TPC Anderstorp
2540 besök totalt
Y-Maleky

Här sen Sep 2003
Inlägg: 197


Trådstartare
Underbar dag, lite för varm för att vara skonsamt för bilarna, men bra arrangemang och mycket körning.

Första gången jag sträckte ut Evo femman på bana, fick till 1,59,1 enligt racecrono jag vet inte hur bra det är, jämfört med er övriga.

Tack Maciek och övriga TPC för en mycket bra arrangemang. Vi syns på Knutan.

_________________
Yashar Maleky Borås
M3 E46
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Den tiden är helt ok..
Jag kör på 2.01.88 med golfen..

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Tackar för en mycket trevlig kväll på banan! thumbs up

Mycket trevligt väder, om än som sagt lite i varmaste laget. (Som om jag inte har problem nog att hålla oljetempen nere... )

Ber om ursäkt för bredstället efter flygrakan! Bråkade med växellådan (för klena returfjädrar gör det svårt att hitta 3:an-4:an), och fick inte driv så det räckte för att hålla styr på baken.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Öberg Blyfot
Gislaved
Här sen Dec 2003
Inlägg: 106



Det var skoj att kolla.
Vem var snabbast?

_________________
Michael Öberg
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Tack för en som vanligt kanon träff av TPC!
Bilarna fick lida ordentligt i den höga värmen hehe.

Y-Maleky: Din evo såg verkligen ut att vara i mint condition för en femma, har grejat med många evos och det är sällan någon är i så fint skick. Körde bra gjorde du med

Första gången för mig på anderstorp, jätte rolig bana och speciell men jag fick inget flyt i körningen alls om de berodde på att jag var överhettad själv eller om jag helt enkelt valt fel spår vet jag inte, ska kolla om ja får upp en film sen så kanske någon kan ge lite tips. Min race chrono loggande snabbaste varv till 1,58,9.

Tyckte att bilen kändes väldigt seg i spoolupen och orkeslös ut ur böjarna, såg sen att två av rören i grenröret var spruckna runt om hehe och hade eldat upp tändstiftskåpan. Bra skit från kina

Här kommer lite bilder, vi tog bara lite under ett pass islutet av kvällen så det är därför inte mer bilar är med! Men det är alltid ngt!
































_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Bonus bild på mitt fina grenrör från kina som inte gillade värmen alls



_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003
Inlägg: 197


Trådstartare
Birdy SX:

Tack, jo den är riktigt bra skick, blev förvånad själv när fick hem den ifrån Japan.

Din såg ut och gå riktigt bra, verkar acca riktigt bra!

Min log riktigt bra på banan bättre än förväntan, och A048 däcken var de bästa R-däcken jag kört på iaf så länge.

Jag valt och köra på Axxis Ultimares belägg pga kostnad och att det funkar bra gatan och har riktigt bra livslängd. De negativa är att dem mattas ut efter några hårda inbromsningar och Anderstorp tar mycket på bromsarna så man vågade inte pressa så mycket som man ville.
Ett par XP10 fram hade nog inte skadat.

Kan du maila mig bilderna du tog på min kärra i hög upplösning om du har.
yashimotors@hotmail.com

_________________
Yashar Maleky Borås
M3 E46
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Jo den accar rätt bra, men som sagt igår saknades de både effekt och spoolup kände jag. Kinnekulle och rudskogen som jag kan går de rätt fort på med samma inställningar men igår kändes det mesta fel. Får hoppas någon ger mig lite tips till nästa gång annars är de väll bara att träna!

okej, jo jag förstår känslan. Körde på redstuff på rudskogen och då tappa ja bromsverkan ganka fort. Igår körde jag på mina nya project mu racing belägg, skriker som bara den men bromsar bra

Ajust det, vad menas med OPT laptime i racechrono, den visade 1,54 nånting. Är de de bästa mellantidern ihop från alla varv?

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003
Inlägg: 197


Trådstartare
Birdy_sx skrev:

Ajust det, vad menas med OPT laptime i racechrono, den visade 1,54 nånting. Är de de bästa mellantidern ihop från alla varv?


Exakt det betyder optimal lap time, dvs de bästa mellantiderna ihop, men om du har opt laptime 1,54 och bästa varvtid 1,58 så har du mkt och förbättra. Inte kontigt heller om det är första gången du kört anderstorp, banan är så bred så man har svårt och hitta optimalt spårval tycker jag iaf.

_________________
Yashar Maleky Borås
M3 E46
Citera
Junior
Borås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 25



Kanon dag igår även som åskådare

Birdy-sx det bakar du ihop dina bästa split tider, under alla dina varv så hade du kört 1,54, det betyder att du har mycket att träna på:) men att det finns en kapacitet

_________________
EVO II

Junior Shahin
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Här är två av de varven jag filmade, som sagt på denna bana har jag mkt att träna på. Känns som dessa två varven är helt olika. Med andra ord har jag ingen aning om vart ja skulle ligga hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=JFiekB6y1Ps

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Y-Maleky skrev:
Exakt det betyder optimal lap time, dvs de bästa mellantiderna ihop, men om du har opt laptime 1,54 och bästa varvtid 1,58 så har du mkt och förbättra. Inte kontigt heller om det är första gången du kört anderstorp, banan är så bred så man har svårt och hitta optimalt spårval tycker jag iaf.


Junior skrev:
Kanon dag igår även som åskådare

Birdy-sx det bakar du ihop dina bästa split tider, under alla dina varv så hade du kört 1,54, det betyder att du har mycket att träna på:) men att det finns en kapacitet


okej då va det som jag tänkte. Förare som inte kan banan alls men rätt ok bil!
Skoj att bilen klarar sig ok iaf! Föraren är nog billigare att träna...

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Ja tack TPC och Maciek för en trevlig kväll!

Vi ses på knutan

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
{BÅGEN}
Göteborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 176



Ja som sagt riktigt kul träff och bra arrangerat. thumbs up för TPC och Maciek

Första ggn jag körde på anderstorp med en helt ny bil typ. Färdigbygd i år och har ett noll stält chassi men lite bredare däck och lite camber så skall jagnog vara med och fajtas..

Annars gick bilen fint (vit Honda civic som tjuter på rakan he he) och bromsarna va grymt bra så över de hela så är jag nöjd med bilen...

Ser fram imot nästa ggn..

Men vi syns på Knutan...


EDIT: Ingen som råka fånga min vita civic på bild??

_________________
Mattias Bågenholm
-Göteborg-
Medlemsansvarig och kassör i Hondaklubben.
www.Hondaklubben.com
Citera
HondaJalle
Jönköping
Här sen Nov 2007
Inlägg: 67



Kul träff med mycket körning thumbs up Även trevligt o prata lite med likasinnade

Även premiär för mej på Anderstorp.

Angående banan tyckte även jag att den var svår med spårvalen och lite väl mycket lååååånga svängar för min smak, blev aldrig riktigt vän med banan. Var det bara jag som låg på "fel sida " av 2 min..
Låg o malde på 2,04 ( när hyffsat fria varv kunde fås).Fler försök lär det bli.

Synd på bilen (röd delsol) då den till en början fungerade bra, sedan började den trycka ut lite olja från ett slangläckage från nedre vevhusventen ut på grenröret med riktiga rökmoln efter vissa vänsterböjar, tror flera fick åskåda detta

Åkte in i depån fixade läckan o fyllde på lite olja o ut igen, kom till rakan o drog på 2.an så small det.

Blev bogserad till depån där vi konstaterade att antingen en ventil eller kolv på treans cylinder har gett sig och slagit sönder stiftet. Troligtvis för hög avgastemp, efter lite diskussion med boråsarna, som inte blev bättre av värmen. Vatten o oljetemp var det inga problem med.

Bogserade 6mil till jönköping, lite segt men gick bra. Blir till att riva toppen o kika..

Nu i efterhand tycker jag själv att det var lite dumdristigt att köra 13+ i komp med ganska mycket tändning, förvisso med E85, utan avgastemp

oj mycket skrivande blev det..

_________________
Jari Saren

delsol vti-re
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack allhiopa som kom och körde

Träffen gick smärtfritt och det hände inga allvarliga incidenter thumbs up
Tack till alla som förbetalade Det är trotsallt eran förtjänst att detta blev av thumbs up
Hoppas att alla vill komma igen nästa gång med och då hoppas vi på lite svalare väder för det vart varmt Efter 10 varv så hade jag inga bromsar vilket aldrig har hänt på denna banan Men det är inte så konstigt då luften var så varm att det inte kylde nåt .

Vi fick beröm utav banägaren för att angen utav bilarna som körde lät för mycket thumbs up och det är ju inte fel .

Tack alla och vi ses nästa gång , nytt datum kommer snart

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2009-07/01 TPC Anderstorp
2540 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande