Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Lånar Driftbox i helgen, hur gör man?
1 besök senaste veckan (2699 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Hoppas på lite hjälp av er här

Lånar en driftbox i helgen för att utvärdera mot racechrono.

Kikade lite snabbt på SD kortet och noterar att det finns en datamapp med massa för mig icke logiska filer.

Behöver få in knutstorp och ser gärna att den är förkonfigurerad innan jag kommer till banan. Hittade någon fil här som hade "alla" banor, den har jag tankat ner packat upp i roten på kortet, VILKEN fil skall jag klicka på sen och hur fasiken vet jag att allt är klart liksom?

Någon som orkar med en guide för typ en 7 åring

Kan man se i klartext vilken bana man laddar in på själva boxen?, har inte pillat med boxen än då jag inte orkade sitta i bilen i går kväll.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



johan sjöström skrev:
Hoppas på lite hjälp av er här

Lånar en driftbox i helgen för att utvärdera mot racechrono.

Kikade lite snabbt på SD kortet och noterar att det finns en datamapp med massa för mig icke logiska filer.

Behöver få in knutstorp och ser gärna att den är förkonfigurerad innan jag kommer till banan. Hittade någon fil här som hade "alla" banor, den har jag tankat ner packat upp i roten på kortet, VILKEN fil skall jag klicka på sen och hur fasiken vet jag att allt är klart liksom?

Någon som orkar med en guide för typ en 7 åring

Kan man se i klartext vilken bana man laddar in på själva boxen?, har inte pillat med boxen än då jag inte orkade sitta i bilen i går kväll.


Var det inte nån som skrev att den var så mycket enklare att handaha än en racechrono
johan du är inte första som jag hör säger den är krånglig i handahavandet första gången
innan man lärt sig
Det skulle ju bara vara att stoppa in kortet så funkade allt

Ska bli riktigt kul att höra vad du får för skillnader i hastigheter mot racechrono

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



johan sjöström skrev:
Hoppas på lite hjälp av er här

Lånar en driftbox i helgen för att utvärdera mot racechrono.

Kikade lite snabbt på SD kortet och noterar att det finns en datamapp med massa för mig icke logiska filer.

Behöver få in knutstorp och ser gärna att den är förkonfigurerad innan jag kommer till banan. Hittade någon fil här som hade "alla" banor, den har jag tankat ner packat upp i roten på kortet, VILKEN fil skall jag klicka på sen och hur fasiken vet jag att allt är klart liksom?

Någon som orkar med en guide för typ en 7 åring

Kan man se i klartext vilken bana man laddar in på själva boxen?, har inte pillat med boxen än då jag inte orkade sitta i bilen i går kväll.


Den är enkel om man ger den 5 minuter innan man sitter i bilen (precis som ni gjort med Racechrono ).

Du laddar in .dsf-filen i DATA-mappen alt. skapar en egen start mål med en knapptryckning. Annars trycker du på Menu-Load Splits-ok, klart.

Vad som ligger på ditt SD-kort i övrigt vet jag inte.

Lycka till!

_________________
Johan Bergin
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Bra, om jag tömmer kortet HELT och skapar en "data" mapp, VAD skall ligga där för att knutan skall vara ready to go imorgon tro?

Räcker det at jag BARA lägger knutans DSF fil och kör igång grunkan i morgon eller måste den prepareras imorgon på nåt vis?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Pratade precis med en vän som kört BOX ett bra tag, han bara drog igång den och körde för att kolla loggar senare, varför? frågade jag, "äsch den är så krånglig att ställa in" Nåja kanske det är så att folk inte orkar ge saker o ting ett par minuter, eller så vill man kanske bort i från stressmomentet att se tiderna hela tiden?

Jag provar iallafall att bara lägga in knutans .dsf filen i mappen data.

Fick även det lite trista beskedet att Knutan utan extern antenn kan vara knivigt och funkade inte i hans fall, dock visste han någon som kört utan och där hade det funkat. Funkar det inte utan extern antenn är jag till råttorna då den inte hittades igår

nu går jag ut och pillar lite i bilen med boxen!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



johan sjöström skrev:

Fick även det lite trista beskedet att Knutan utan extern antenn kan vara knivigt och funkade inte i hans fall,
dock visste han någon som kört utan och där hade det funkat. Funkar det inte utan extern antenn är jag till
råttorna då den inte hittades igår


Jag har aldrig använt antenn på Knutan och det har funkat bra, men det kanske har ändrats på senaste tiden?
(Min antenn är också spårlöst försvunnen..)

När det gäller setup, så brukar jag köra enklast möjliga. Jag använder boxen uteslutande som laptimer
på banan och analyserar när jag kommer hem.
- Sätt den i Laptiming Mode och så sätter du en start- och mållinje, antingen när du kör ut första lugna varvet,
eller så kör du helt enkelt ett varv genom bandepån och klickar när du passerar mål, det funkar oftast också bra.

_________________
--
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Perfekt att få höra, det KAN ju vara så att han kör med någon form av toning på framrutan som bromsar mottagningen. Själv bor jag i skogen och pillade lite på DB idag, först fick jag low sats men när jag hade kört ett tag så kollade jag och då gick det att köra alla lika mode.

Allt verkade funka och det var inte något märkvärdigt med det, man hade ju önskat att allt var lite tydligare, gränssnittet behöver verkligen en uppfräschning även om det funkar.

När jag kom hem kollade jag minneskortet och kunde direkt konstatera att den loggat då den skapat ett antal filer i någon slags ordning.

hur man lattjar med dessa sen är nästa kapitel i sagan.

Det enda jag skulle vilja VETA nu är om det räcker med enbart knutans .dsf fil i mappen data och att jag slår på den och får kontakt med satteliterna för att den skall logga och vida varvtider i realtid?

tack för alla hjälp alla!!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Lånar Driftbox i helgen, hur gör man?
1 besök senaste veckan (2699 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande