Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1276 besök totalt |
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2009
Jaha ingen tråd? Dåligt intresse eller mycket att göra? Rejset var ju helt sjukt i början. Kval med regn och omväxlande väder. Kanon , spännande & ändå rättvist. Rejs med helt galen start och första varv. Mycket spännande.......ända tills Webber tog komandot. Webber fick sin seger. Gillas eller inte men han förtjänade det ändå. Sutil ![]() Sutil hade grym otur. Låg 2:a ett tag med klara chanser på poäng. Force India överhuvudtaget gjorde en kanonhelg. Men ikke denna gång mer beroende på andras girighet. Räkan ![]() Räkan förstörde Sutils rejs helt och hållet. Kimi lär väl fortsätta vara i utförsbacke i sin karriär. Ifrågasatt om han blir kvar hos Ferrari. Gör misstag och nu ett till. Massa ![]() Webber ![]() Vettel ![]() Båda Brawn var jagade. Får fortsätta att känna sig jagade. Godkänt men inte mer med toppar och dalar i detta rejs. MEN mycket trevlig underhållning hur som helst! _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Jag som var där och aldrig varit där förut, får väl i samband med denna tråd säga att jag imponerades av ett antal saker; En riktigt läcker inomhusanläggning med utställningar och försäljning samt en enastående Rollercoaster som man kunde åka med under race och till och med åka parallellt med övriga bilar på start och mål rakan! Väldigt effektivt in och ut körning till anläggningen i enlighet med Deutche Industrie Normen (DIN). Och trevligt race var det.
_________________ Stefan Hasselgren |
||
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Tyckte det var en konstig incident mellan räkan och sutil.
Det var tufft kört av bägge men jag tycker nog inte någon större skuld ska läggas på räkan... han höll sig på yttern och hade ju ingen annan stans att ta vägen. En ren raceincident i mina ögon. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Bedömningen från tävlingsledningen var att det var en race-incident, men jag tycker nog Kimi kunde hållit nån cm till åt sidan. Tråkigt för Sutil när det såg ut att gå bra, men det ska ju funka hela vägen för att räknas.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Re:
Fick ni testa Ring Racern? Vi förstod det som att den bara testkördes med VIP personer och sedan öppnar den för allmänheten den 15 augusti. Attans, jag skulle också vilja ha åkt en sväng i den! 0-217 km/h på 2,5 sek! ![]() _________________ Lasse Alfons |
||
Re:
Helt rätt. Tyvärr tillhörde vi inte heller den kategorin ![]() ring°racer is a Formula 1-themed roller coaster due to open on August 15, 2009[1] at the Nürburgring race course as part of the Nürburgring 2009 project. It will be manufactured by S&S Power and will feature a pneumatic launch. It will accelerate 0-217 kilometres per hour (0-130 mph) in 2.5 seconds. This will be the second fastest launch acceleration on any roller coaster (the fastest is Dodonpa, which accelerates from 0-171 kilometres per hour (0-110 mph) in 1.8 seconds). Ring°Racer will be the fastest roller coaster ever built (a record currently held by Kingda Ka at Six Flags Great Adventure, which has a top speed of 206 kilometres per hour (128 mph). _________________ Stefan Hasselgren |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1276 besök totalt |