Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 60, 61, 62 >> 81 besök senaste veckan (325322 totalt) |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jajamän Norska GT klassen hade en viper, 2st Z06or, en c3 corvette och en V8 volvo 850! Kjelle holgersson körde med sin Nascar monte carlo -94. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Hur gick den ? Synd att jag inte hann dit och kolla.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
oj!! Nu hamnade man på framsidan.
Kan erkänna att jag är rejält besviken på mig själv att jag inte hann montera kameran på kvalet på lördagen. Då hade det varit lite action iaf...
Joo, den gick väl bra men trodde den skulle gå bättre om jag skall vara ärlig. Han körde bara 2 tiondelar snabbare än mig enl. http://www.sskracing.com/Resultatind Dock var nog Kjelles och min bil som var tystast på hela racet, bara bakaxlarna hördes. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Tanken rymmer ca 45 liter.
Fick med mig lite bilder från min klass, tyvärr med mobilen... Nascar, Supra och corvette.. Norsk Monster Volvo 850 med V8 rörram och hela rasket. Var snabb i kurvorna... Audi RS4, corvette, E30 och sierra _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Jaha, ett lyft på ventilkåpan med bild på 7ans avgasfjäder och vippa.
Ett knastret har gett upp och ventilen har åkt ner (tallriken har åkt upp ). Känner mig ganska kaxig som Hörde att det inte lät rätt, INNAN det rasade. Ingen aning varför våra knaster gett upp... Felsökning pågår... Farsan rev av topparna för att gå igenom dem. Inget skadat under topparna iaf, kolvar, cylindrar, lyftare o kam mm såg jättefint ut. Skönt En annan tråkig grej är att vänster framok och alufälgarna inte gillar varandra och har skavt. Konstigt, provsnurrar alltid hjulen efter montering. Måste ha kommit in en sten eller nåt. Det var ju tråkigt på de nya oken, men det är ju RACE det här så... _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Nej ingen rullkam i
Sitter en mekanisk i nu men det lutar åt att vi sätter i en hydraulkam _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Vilken tur... Fy vilket ras det kunnat bli... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Bara två dagar kvar till SSK raceweek och det verkar bli fullt i klassen! Lite är gjort på bilen:
Motorn ihopsatt. Tommy Flitt fick gå igenom topparna. Bilen provkörd och allt verkar lira. oljekylare till servot har monterats. Misstänker att det blir ordentligt varmt. Gällde att hitta en kylare med bra flöde som samtidigt var tunn nog att passa framför vattenkylaren. Ett besök på skroten erbjöd Motoroljekylare från Hyundai Carnival Monterat och klart Bakom: Spetziallmetode der Davidsson! Har kört utan nät i luftintaget till kylaren tills nu. Blir nog bra försäkring mot paj kylare. Kylslangarna till bromsarna tål inte strålningsvärmen från skivorna. Egentligen är det inte rätt slangar då de inte är speciellt värmetåliga med bara stålarmerat gummi men de är grymt slitstarka och elastiska, dessutom gratis. Löste det med värmeskydd: Tillverkat nytt gemensamt luftintag för bromskylning och växelådsoljekylning. Helt fantastiskt material att jobba med. Hårt och segt men värmepistol och en hink vatten kan forma det hur som helst. efter 10 min: Klart! _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
|
||||
Brorsan är röris så de är lugnt... _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Så då går det gött i rört Jag behöver lite hjälp hemma. Det är stopp i ena vasken > |
||||
Hej Björne!
Sitter på verandan i Dalarna och kollar in lite rejsatrådar. Lycka till på Raceweek!!!!!!!!!!!! _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 60, 61, 62 >> 81 besök senaste veckan (325322 totalt) |