Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GT4
1, 2   >>
11911 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hosta upp en slant o var med i toppstriden i årets 24-timmars på Ringen?







Citat:

Specifications:
 Race bodyshell GT4, painted in alpinwhite
 Carbon roof , Makrolon rear and side windows
 S65 8-cylinder engine with single mass flywheel, race clutch and release bearing
 optimized race exhaust system
 6-speed H-pattern gearbox (series ratios)
 final drive i = 3,85 with lamella differential and cooling
 FT3-fuel tank system 100l
 air condition system of series car
 optimized suspension with adjustable ÖHLINS race shocks, stiffer anti-rollbars and
suspension mountings
 AP racing brake system 385 mm (FA) and 355 mm (RA) with monoblock calipers
 ABS race spec.
 BBS rims 9,5x18" and 10x18" with Dunlop tyres
 Quick-release steering wheel
 Race seat Recaro Pro Racer SPG Hans and safety belt
 Fire extinguisher system and necessary safety devices
 Basic display with laptimer
 Xenon headlights
 Airjack system

Price: 120.000,00 EUR (excl. VAT)

options:
 RECARo seat Pro Racer SPA Hans 950,00 EUR
 RECARo seat Pro Racer size XL 1.050,00 EUR
 Deletion of FT3- fuel tank system minus tba
 Deletion of airjack system minus tba
 Spare engine in flight case tba
 Set rims BBS 9,5x18" (FA), 10x18" (RA) 1.180,00 EUR


Fler bilder och stora skrivbordsbakgrundsversioner:

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=249950

_________________
Magnus Thomé
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Hur många har du till salu Magnus?


(Själv gillar jag gamla brutala E85 Z4 GTR och E46 GTR lite mer)

_________________
BMW MC-klubben
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Relativt vettigt pris för en racebil med AC

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007
Inlägg: 278



Jag gillar specielt , kan ju vara bra att ha =)

_________________
Pontus Oldberg
Ring Knutstorp - 1:07.8
Sturup Raceway - 1:10.6
Mobil: 0768 582240
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Tja, att ställa upp i årets 24h-race är lite svårt då det redan är kört
En M3 GT4:an med bla. Müller och Priaulx kom 47:a totalt och 3:a i klassen SP10 (GT4)

Trevlig bil till en rimlig kostnad, den är ju uppbyggd kring mycket standarddelar vilket håller ner priset avsevärt. Har varit på tal om att starta en GT4-klass i Sverige http://www.lindstrom-motorsport.se/news_details.php?id=349

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



Arne skrev:
Tja, att ställa upp i årets 24h-race är lite svårt då det redan är kört
En M3 GT4:an med bla. Müller och Priaulx kom 47:a totalt och 3:a i klassen SP10 (GT4)

Trevlig bil till en rimlig kostnad, den är ju uppbyggd kring mycket standarddelar vilket håller ner priset avsevärt. Har varit på tal om att starta en GT4-klass i Sverige http://www.lindstrom-motorsport.se/news_details.php?id=349


Var tvungen att leta upp seriens hemsida (tänkte på Lotus 2-11 GT4 så fort jag läste GT4). Det är ganska många bilar som är "färdighomoglaniserade", detta borde kunna bli en stor serie i framtiden?
GT4-Cup klara bilar

off topic: 2-11 GT4 på Pistonheads och en till

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Arne skrev:
Tja, att ställa upp i årets 24h-race är lite svårt då det redan är kört

radikalt megahjärnsläpp

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Tycker även jag att det är en rimlig peng för en "färdig" bil. Det står inget om det är en godkänd bur i den men det får man kanske anta att det finns.
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Självklart har den FIA-godkänd bur.
Priset är mindre än hälften jämfört med en 320si S2000, dessutom kommer GT4 lackerad/monterad vilket 320si inte gör. Dessutom är ju driftskostnaden bara en bråkdel av dito för en S2000-bil.

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Geijer
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 110



Arne skrev:
Självklart har den FIA-godkänd bur.
Priset är mindre än hälften jämfört med en 320si S2000, dessutom kommer GT4 lackerad/monterad vilket 320si inte gör. Dessutom är ju driftskostnaden bara en bråkdel av dito för en S2000-bil.


OT:

Du låter lite oroväckande väl insatt Arne, tröttnat på BMW Cup

_________________
Tobias Geijersson
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Duktigt fin bil, men kunde inte dekoren varit lite fräckare ????

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



"Spare engine in flight case" betyder det att man tar den som handbagage?

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004
Inlägg: 410



Står ju inte vad extra motorn kostar men 30k Euro lär ju inte vara omöjligt.

_________________
Johannes Ericson
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009
Inlägg: 162



Det var ju en sån som Richard Göransson co-körde på sista VLN 6-timmars, "Har precis testat GT4an, tung men mycket körglädje".

_________________
Björn Fehrm E46 M3 Cabrio
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Björn Fehrm skrev:
Det var ju en sån som Richard Göransson co-körde på sista VLN 6-timmars, "Har precis testat GT4an, tung men mycket körglädje".


Jag har letat överallt men hittar inte vikten någonstans, något som vet?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Uppar denna lite med tanke på detta:

http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev/news/19444/m-chef-vi-str%C3%A4 . . . .

"Jag kan också avslöja att vi just nu överväger att bygga en serie M3 GT4 som ska bli gatlegala. Beslut om en "civil version" av M3 GT4 tas inom kort."

Det borde ju i praktiken innebära en ny CSL thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Neeeeeeeeejjjjjj! Ingen liten 1-serie M-modell


Varför så stora tunga M-modeller

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Magnus Thomé skrev:
Neeeeeeeeejjjjjj! Ingen liten 1-serie M-modell
Varför så stora tunga M-modeller


Näe det är trist att det inte kommer någon M1:a dock har ju BMW länge sagt att 135 blir det närmaste M de kommer med 1-serien.

Det jag fortfarande undrar är vad en GT4 väger och i synnerhet hur mycket en gatvariant (typ en CSL) skulle väga

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Hur mycket väger en E92 M3?
Dra bort ca 50-100 kg så får du "CSL"-vikten.

Mer är vanligtvis inte att förvänta då moderna bilar inte har mycket "dödkött" om alla lagar och regler ska följas.
Bilarna blir ju inte tyngre varje år bara för att biltillverkaren tycker att det är kul....

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Magnus Thomé skrev:
Neeeeeeeeejjjjjj! Ingen liten 1-serie M-modell




Jag väntar förtfarande på att Tii-konceptet ska förverkligas.
135Tii Coupe

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2864

Namndispens
Namndispens

Hmm... Undrar om:

"optimized suspension with adjustable ÖHLINS race shocks, stiffer anti-rollbars and suspension mountings"

Passar Lille Skutt, dvs en BMW 335xi E92 - bak lär passa rakt av, men fram har jag ju ett par extra vikter i form av drivaxlar...

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GT4
1, 2   >>
11911 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande