Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Fiat Punto GT -95
2731 besök totalt
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188


Trådstartare
Trots att det skär i hjärtat tänkte jag sälja min Punto.

Fiats GTI-version av Punton. Seriöst modifierad för att fungera både på bana och gata, riktigt rolig sleeper som skjutsar på bra vid fullgas thumbs up Testad på Ringen där den fungerade utmärkt!

Skattad och besiktigad, 10 000 mil. Aldrig vinterkörd, dessutom rostskyddsbehandlad i samband med att den blev importerad.

Såld ny till en kvinna i Berlin, där den gick fram till 2003, då den importerades av en kille i Sverige som gjorde de flesta modiferingarna. 2008 köpte jag den.

olja bytt var 600-700 mil (10w-60), växellådsolja bytt för ca 2000 mil sen. Bromsoljan är ny. Kamremmen bytt 2003 vid 7000 mil. Nya tändstift för 500 mil sen.

Utrustning:

AC (fungerande)
Elhissar
Elspeglar
2 x airbags
ABS
original radio

Enda som inte fungerar är originallarmet.

Motor; 1,4 liter, 8 ventilers turbomotor. Turbo utbytt till en TD04-16T, laddtrycket höjt till 1,6 bar. Pipercams "rallye" kamaxel. Novitech chip. Rostfritt avgassystem från turbon. Saab intercooler. Samco siliconslang. KN insatsfilter. Finns även vatteninsprutning som fn. inte är inkoppad.

Effekten ligger på ca. 190-200 hk. Motorn är efter trim körd med bredbandslambda.

Chassi: Bilstein B8 stötdämpare, Eibach fjädrar. Camber går att ställa in genom en bult thumbs up Ultra racing fjäderbensstag fram. Novitech pinnbultar.

Bromsar; Fram Brembo fyrkolvsok från Seat Ibiza Cupra, 305 mm slitsade skivor från Fiat Coupé 20VT. Carbotech XP8 belägg. Bak original skivor.

Bromsarna tar fruktansvärt bra och är både lättdoserade samt har bra känsla. Skivor och belägg är i gott skick.

Hjul; Fiat Coupé original 16" med fräscha däck.

Finns även r-däck på fälg som kan följa med för en mindre penning.

Kaross: Svart originalfärg. Har några mindre bucklor och lacken har på sina ställen några mindre repor. På motorhuven ser man en färgskarv. Trots allt är det en 95:a, men den är i övrigt i bra skick. Fiat-märkena är nyligen bytta och därmed inte solblekta som många andra Fiater. Framförallt ingen äcklig rost!

Interiör: Sparco skalstol på förarplatsen, Fiat original eftermarknadsratt i läder med airbag. Fiat golvmattor. Original radio.

Sammantaget en seriöst byggd bil som tål att användas. Inte lättad på inredning eller liknande vilket gör komforten helt ok, funkar utmärkt att köra till vardags med.

Skattad och besiktigad. Har massvis med delar till bilen, bl.a komplett OMP-koppling mm. Alla originaldelar finns kvar så man kan bygga tillbaks bilen till originalskick om man vill det. Full dokumentation samt alla nycklar finns.

Pris? Hade tänkt mig runt 35,000 kr, vill man kan bilen köpas utan racestol och då kan jag gå ner lite i pris. Är inte omöjlig att diskutera pris med. Inga byten dock.

Bilen finns i närheten av Flen/Eskilstuna men vid seriöst intresse kan den visas i Stockholm.

Frågor? Slå en signal på 073-65 68 389, PM eller skriv i tråden! Fler bilder kan ordnas!

Mvh

Patric Briby










_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188


Trådstartare
Upp! thumbs up

_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188


Trådstartare
Såld!

_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Fiat Punto GT -95
2731 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande