Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-07-25 Gotlandring -Finnkampen motor
3004 besök totalt
LGM
Stora Svalås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 13


Trådstartare
Någon som var där?

_________________
Lasse Mehtola
Citera
-oskar-
Visby / Gotland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 217



Jo idag.. Finnarna vann
Många magsjuka förare gjorde att man blev lite besviken.

_________________
Oskar Klimczak-Hultgren
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1803



jag var där också.. tyckte det var ganska dåligt organiserat event.. thumbs down

_________________
Mathias Lövdblad
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Var där en kort stund på lördagen. Kom vid 15-snåret och då var det idel sura miner från dom på läktarn som inte kunde höra någon speaker, att det var väldigt dålig aktivitet på banan, och dom hade betalat 180 för det.
Det var då den sk finnkampen, en m3 och en ktm åkte ett par varv på tid, sedan in i depå o så var det dött ganska länge innan dom gjorde samma sak igen.
Många var besvikna på arrangemanget och upplägget. Vi försökte påtala för ansvarig att dom måste släppa ut lite roliga bilar så publiken får något att titta på. Det dröjde till kvart i fem - och då hade dom flesta gett upp.
Fleraa selebriteter som annonserades var inte med.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Vem vann egentligen? Enligt Svarta Masken så vann Sverige.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Enligt arrangörerna så vann Sverige totalt och Finland specialloppet på söndagen.. det var väldigt luddigt vad som var vad och jag kan tyvärr bara hålla med tidigare inlägg om kvaliteten på evenemanget. (Kändes lite som lumpen gjorde en gång i tiden, man bara väntade och väntade på något man inte riktigt visste att man väntade på, m a o det hände knappt någonting )

Finsk TV var på plats och gjorde ett inslag, vet ej produktionsbolag/kanal, men speakern uttalde sig lite negativt om hur tråkigt det var att Svensk TV inte var där.. men det fanns nog inte så mycket att filma om man skall vara lite krass..

Men det var trevligt att gå omkring och titta på bilar och stjärnförare, och vädret var utmärkt.
Dottern 8 månader gillade att titta på de färgglada bilarna på avstånd och flaggor samt vindkraftverk som snurrade i vinden - så det var ett barnvänligt arrangemang thumbs up

// Johan
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



höfläkt skrev:
Var där en kort stund på lördagen. Kom vid 15-snåret och då var det idel sura miner från dom på läktarn som inte kunde höra någon speaker, att det var väldigt dålig aktivitet på banan, och dom hade betalat 180 för det.
Det var då den sk finnkampen, en m3 och en ktm åkte ett par varv på tid, sedan in i depå o så var det dött ganska länge innan dom gjorde samma sak igen.
Många var besvikna på arrangemanget och upplägget. Vi försökte påtala för ansvarig att dom måste släppa ut lite roliga bilar så publiken får något att titta på. Det dröjde till kvart i fem - och då hade dom flesta gett upp.
Fleraa selebriteter som annonserades var inte med.


Ungefär som vi befarade när vi diskuterade det där häromveckan...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 266



Va där freda söndag o när man gäspar vid banan brukar inte behövas förklara mer

Men vist va det lite skoj

tex

Men vist kika på F1 med Mika salo o Marcus Grönholm Alec Teemu Selänne va ett tervligt gäng o prata skit med

Grönholm va skön fråga om Pikes peak han kom ju tvåa.. nja så där o ryckte på axlarna bilen tapa kraft
hadde 850hk i starten o killen kan rycka på axlarna..iskallt

Pastorn va skön ta med Korset sen ut o psika på banan

Söndagsens varv i KTM X-bow jäklar vilken rolig sak o smiska kurver med

Sen det där med magsjuka. alla finnar stog på bena men inte svenarna tror mer på lite mycket alcohol
Jon olsson Ultima vilket ballt bygge o vilket ljud både på bana o på vägen

_________________
mvh Leif Ankarschiöld

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
Alx
Uppsala
Här sen Jul 2004
Inlägg: 79



Whazzup?? Sverige vann fredag och lördag. Jag vet för jag körde. Jag vann sammanlagt också.
Visst var finsk TV där, men det var även en svensk tomte som hade med sig filmkamera

http://www.youtube.com/watch?v=c3CxdGVnJTU

Ja, jag vet att jag inte är bra på att filma men pallbilder finns iaf som bevis!

_________________
Alx Danielsson
Citera
Mozzarella
08 southside
Här sen Jan 2009
Inlägg: 141



Undrar hur mkt stålar det blev till UNHCR?

_________________
Tony Jonsson
Har 63 cylindrar sist jag räknade...
Citera
Alx
Uppsala
Här sen Jul 2004
Inlägg: 79



Mozzarella skrev:
Undrar hur mkt stålar det blev till UNHCR?


Antagligen inte så mycket men kan man etablera evenemaget som en årlig händelse har man nog lagt en bra bas!

_________________
Alx Danielsson
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



om man gillar att analysera Driftbox-loggar, kanske man även uppskattar detta evenemang... Det är kul (tycker jag) att se vad olika kända förare kan prestera för tider runt banan med olika bilar. Dessutom kunde man köra lite själv på allmänhetens körning, samt gå runt och kika på bilarna och på folket...

Däremot kan jag hålla med om att det blir lite torftigt med bara en bil ute på banan åt gången. Men eftersom tävlingen avsåg att sätta den snabbaste tiden, är det svårt att släppa ut flera bilar samtidigt eftersom man då riskerar att bilar som är i vägen förstör möjligheten att sätta en bra tid...

Läs lite mer om eventet på min blogg!

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Eftersnack
2009-07-25 Gotlandring -Finnkampen motor
3004 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande