Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3, 4 ... 29, 30, 31 >> 9 besök senaste veckan (418853 totalt) |
Matchportat = Matchat, - inte ökat. Det finns inga kanter mellan insugstrattar och topp, det är fixat från doktorerna i München redan och du, färgen på blocket, = näääää. Boyd Coddington gillade den kulören på jänkemotorerna, och Penta gillar den på båtmotorerna, men BMW Motorsport har nog en annan bild av färgkartan Att svära i kyrkan är helt accepterat i jämförelse med detta Kör på, kul bygge! _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||
F-n så tråkigt med svetsarna på buren. Jag är Licenssvetsare och hade gärna TIGat ihop den åt dej utan kostnad om du dragit hit skiten, men nu har du ju gjort ett fint jobb själv. Fortsätt så. Denna bilen kommer bli kalasbra när den är klar.!
( behöver du hjälp senare med svetsning så bor jag 11mil från Linköping, bara att höra av sej. ) _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Tyska ingenjorerna, de kan!
Far vell ta och tanka over fargen lite till det att motorn skall renoveras. Men nu ar det fokus pa vaghallning. Har haft en hel sommar nu utan nagot banaka, har endast mattat min hunger med lite gokart! Sommaren 2010 kan ni rakna med mig pa banan! Det kandes faktiskt trakigt det dar med smidesverkstan. Tack Cammo, det later verkligten intressant. Det kommer att bli mer burbygge, men da vet jag att du finns _________________ David Greiff Kallentoft |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
När ditt nuvarande block spruckit så kan du måla nästa svart
Doktorerna i münchen var upptagna med matchportning när blocken dimensionerades, blocken blev sprickbenägna istället OBS!, sarkasm... Tycker det är kul med en annan kulör än orginal. Kalasbil kommer det att bli!! Kul med s38 helt klart, går sååå fint! /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||
Var inte meningen att lägga så stort fokus på ditt val av färg, sorry
Tycker projektet är skit coolt och helt i linje med mina egna ideér, en 5-serie racer kan aldrig bli fel, är ju inne på min tredje själv, och vem vet, en E60 kaross är ju inte så tung så kanske blir det fler... Kör på, detta blir bra! _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||
Hej,
Då var det dags igen att berätta lite vad jag håller på med och hur pass bra/dåligt det går för mitt projekt. Har under den senaste perioden jobbat rätt mycket för att finansiera det som kommer att bli en förhöppningsvis bra svängarbil. Har även lyckats hitta ett mycket bra garage ihop med några likasinade, vilket förhoppninsvis får det hela att gå ytterligare bättre. Måste säga att det känns väldigt skönt att äntligen ha en bra platts att jobba med bilen på, och inte nog med det, alla vi tre som har garaget ihop har var sin lyft, det ni! om man avrundar den senaste perioden lite så känns det som att jag har en bra grund för att lyckas med bilen, och kanske till sommaren. Har ändrat alla mina planer för M5:an. Planen från början var att bygga om bilen "lite snabbt" för att komma ut och gasa. Det är inte kanske så dåligt tänkt, då det roligaste är att köra! men det är också imot mina principer, det värsta jag vet är att slarva! Det jag har gjort hitils vet ni, jag har byggt en bur som lämnades iväg för bra svetsning och blev förstörd. Jag har rensat rent bilen, lackat den och mycket annat. Men nu är det slut på slarv!!! Nya planen är att bygga en helt regelriktig bil. Den skall med lätta åtgärder kunna tävlas med i BMW cupen, men första året för ren bankörning, för att utveckla mig själv som förare. Detta är planerat: -UT med buren som jag byggt, och en klant svetsat! -Finess bygger en ny åt mig i februari. Beställt -Nästan allt jag kommer att köpa in kommer att tas från Sellholm(Bra pris om man håller sig till en leverantör) -Proflex 3-vägs coilovers. Beställt -Sellholm camber/caster svetsplattor fram. Beställt -Alcon bromsar runt om. Beställt -Sellholm/Proflex topplagringar runt om. Beställt -ombyggd bakvagn med camber/toe justering. -ombyggd framvagn med camberjustering. -Pinbult runt om -Sellholm hydralisk handbroms -Busningar i alu eller powerflex. -Lexan runt om förutom framruta. -Sellholm Bränslesystem med allt. -Motor kommer denna sesong att vara lätt renoverat. Nästa vinter kompressor eller sugtrim. Jag avslutar med lite bilder på hur den nu ser ut. Håller på med skrapning utav underrede. _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Tänkte jag skulle bjuda på en liten uppdatering.
Detta har jag gjort: -Grovskrapat hela underredet -Renslipat hjulhus -Kapat och slipat dän det som inte behövs -Kapat ur buren för att ge plats åt en ny Man kan säga att vinkelslipen har gått varm Håller på att planera lite inför burbygget. Det jag gjort till skilnad från förra gången är att jag läst igenom hela reglementet, haha. Tror att jag hade lite brottom sist. Det är dock en sak jag inte lyckats lista ut. De rör som jag ringat in med rött, får jag ha så eller måste jag ha ett rör direkt mellan. Ni ser kanske att jag utgått från den bild som reglementet har gjort som exempell. Har dock ritat in lite rör och undrar alltså om jag får gå via bakvagnsinfästningen? Har varit och hämtat min nya växellåda också, det är en elektrisk sekvensiell låda som kommer att styras med hjälp utav padlar bakom ratten. Växellådan är en så kallad smg 3 och sitter i nya generationens m5 och m6:or. Chassiet är nu rensat från den gamla buren och en ny kommer att byggas innom kort. Har tagit bort de boxar som satt i motorrummet då dessa skall sitta inne i kupén. Fick hem än begagnad tigsvets också som jag tror kommer komma väl till pass. Var tvungen att bjuda på lite godis från Sellholm också Skall även passa in dessa plattor för camber justering. Caster sitter sedan i topplagringarna. _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Den kommer förhoppningsvis att få en bmw m5 v10 i som kompis, om detta skulle vara svårt att hitta till första sesongen blir det en m5 v8. Båda är ju bra motorer, men på sikt ska det i en v10
_________________ David Greiff Kallentoft |
||
Ser bra ut!
Håll bara koll på reglementet när du bygger och gå varsamt fram med vinkelslipen, lätt att ta bort otillåtna saker som gör att den ej kan användas i cupen sedan. Glöm dessutom överladdning för att åka där, det är sugtrim som gäller. Men bara bygg, det är långt kvar, och skriv ut och plugga reglementet under tiden. Kör hårt! _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||
Tack Mats,
Har faktiskt aldrig tänkt att överladda denna bil, men V10 kommer att åka i från M5 E60. ???Fråga till alla här på forumet ??? Hur skall jag på bäst sätt behandla underredet på bilen efter att det är färdigskrapat och slipat? (Det skall ju vara lätt) Skall till garaget nu och torrköra lite, haha snart är det RACE MVH// David _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Angående buren...
Du får inte lägga till NÅGRA rör alls som inte omnämns i regelboken. Jag har mailat Gert tror jag det var som håller i burfrågorna speciellt om infästningen till bakvagnen, men det var ett blankt nej därifrån. Enda sättet att få dit dem är att låta en certad burbyggare göra det tror jag... _________________ Peter Sternersson |
||
Det här var ju ballt. Kopplas det med "plus och minus", eller behöver du knäcka något CANprotokoll för att kunna styra den? vad kostar en sån där på ett ungefär? |
||
Då är det nog mer som att knäcka Ryska ubåtskoder Tror inte orginalsystemet vill lira ihop med min bil, men jag skall iallafall tästa detta. Annars har jag tänkt att bygga ett eget styrsystem till lådan.
_________________ David Greiff Kallentoft |
||
Å %&)¤ i gatan! En SMG-låda i generation III, det var minsann inte dåligt
Ska bli mycket intressant att se om du får lådan att lira. Av de projekt jag sett där V10-motorn tagit plats har det i samtliga fall varit manuell låda som gällt så om jag inte missat något kan du bli bland de absolut första att ha SMGIII i något annat än en M5/M6 av senaste snitt. Lycka till! _________________ Fredrik Nehlén |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3, 4 ... 29, 30, 31 >> 9 besök senaste veckan (418853 totalt) |