Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes Brabus CE36 1989 Projekt 300 Yellow peril | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 77078 besök totalt |
Höger sida nästan klar...nära nu. ..och jag geggar vidare med att klippa till plast. Svårt att få till men jag har en idé som kanske kan funka _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Är det OZ Rally Race kopiorna som är för stora? De fälgarna är otroligt snygga, nån gång ska jag skaffa en uppsättning. Så om du inte hittar nån som kan ge plats för dina fälgar vet du vem som kan tänkas att förbarma sig över dem (och som har plats att husera dem) _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Föresten är bilen omlackad av Brabus? Vart själv sugen på en CE. Försöka hitta en AMG Duck tail vinge, tycker dom passar otroligt bra på CEn
Jag ska ha EVo 1 skärmbreddare och dom har större hjulhus än standard 16v, fram är lugnt finns org större skärmar att köpa, bak är det dock enklast att kapa upp plåten än att byta ut all plåt om EVo plåt _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Jo, det ser så ut - bilen levererades svart men är ordentligt gul överallt efter sitt besök i Bottrop. Hur mycket plåt behöver du klippa bort? Som du kanske kan se av mina bilder sitter innerskärmen dikt an mot yttern - det lär bli ett hål om du bara klipper bort ytterskärmen. Så det är inte alldeles enkelt att göra plats bak... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
om jag får tycka till lite här så tycker jag att du skall behålla original kofångare, eftersom bilen är ritad med linjal som huvudverktyg så tycker jag den nya kfångaren blir lite för rund....
Men i övrigt tycker jag bara om bygget. |
||
Jo, jag har också tänkt på det. Jag kommer att spara originalet och reparera det för att ha som alternativ. Två skäl till att byta - nya väger åtskilliga kilon mindre samt har lämpliga hål för diverse kylning. också hade jag lust att prova för att se hur det blir _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Här följer en liten snabb genomgång hur man lägger igen ett hål i karossen - i det här fallet hålet efter den antenn som normalt sitter baktill på skärmen på W124. Genom att ta bort den vinner jag säkert 2 km/h i högre toppfart vilket kan vara skillnaden mellan 299 o 301 i slutändan.
Det här ska bort... klipp till en lämplig plåtbit och punkta fast en bit svetstråd (bensindunken i bakgrunden försvann ut ur bilden innan några heta jobb påbörjades) Passa in den nya biten... Svetsa dit plåten lite i taget... Kyl av med tryckluft mellan varven så plåten inte slår sig Svetsa lite till... ...och voilá! Efter lite slipning blev det såhär - redo för lack (nåja, nästan) _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Idag fick bilen ut och åka lite - inget skrap i skärmarna längre! I övrigt lite småfix - ex.vis snygga till huven så den följer strålkastarnas linjer Rosten har fått sig en sandstorm att bita i... Nu har tiden också kommit för att gegga till vad man tidigare svurit över att få bort. Namnet till trots är detta lagligt Ser ju ganska skapligt ut... Lite tennspackel så blir det kanon _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
|
||
Men vanudå? Marty har tydligen tröttnat på att gömma sig i bakluckan och har rymt. Hmmm - om man nu inte vill byta bussningar i farten bör nog någonting göras åt detta... Bengt to the rescue... Mmmmm - mera kladd Sådärja Dags att borra hål för någonting man vanligtvis inte hittar i en Mercedes... Popnitar! Men duger det åt flygindustrin duger det väl åt mig...även om fjäderbrickor hade varit mer old-school Mercedes. Rostfläckarna bränner som saltsyra i ögonen, skall åtgärdas. Klart för mera fart. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Det har även tillverkats lite distanser till att hålla fast nya kofångaren Någon som kan gissa vad detta ska bli? Allt är inte svetsa här i livet... För att citera Razor: "Bryna nuppa fjässa sponken" Eld i berget! _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Själv har jag målat stiliga röda blaffor lite här och där på bilen Det börjar bli dags att dra vidare... Allt blev plötsligt så grått och trist när bilen åkte sin väg... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
|
||
Jag förstår inte vad ni talar om? _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes Brabus CE36 1989 Projekt 300 Yellow peril | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 77078 besök totalt |