Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Prima racing?
1 besök senaste veckan (4105 totalt)
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
Är det någon som har handlat där ifrån, några erfarenheter? jag mailade om pris på ett tank lock där ifrån i början på veckan utan svar, sedan i tisdags så beställde jag ett annat tanklock och supersprint grenrör där ifrån men har varken fått svar på frågan om pris på tanklocket än eller fått någon order bekräftelse via mail som dom säger att man skall få och dom kör ju med samma system som K tec att man skall uppge kort nummer när man beställer. Jag skickade iväg ett nytt mail och bad dom bekräfta att dom har fått min order och om grejerna är på väg nu ikväll hoppas på svar i morgon, men vore lugnare för nerverna om någon här kan bekräfta att man kan lita på den firman? K tec har ju alltid fungerat klockrent.

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
Jag fick ett svar från dom i morse att dom inte hade supersprint grenröret på lager och att dom höll på och kollade om dom kunde få fram ett och att det var därför jag inte hade fått något svar. Så nu är jag mindre orolig, men lite ledsen om jag inte får mitt efterlängtade grenrör

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



Jag har köpt grejer från dem via Ebay. De kan vara ganska sega på att svara men visst är det en seriös firma.
Har för mig att frakten hos dem var ganska hög men det brukar vara ganska högt från England.

Just nu är det extra dyrt att handla från England då punden ligger över 12 kronor. Var inte längesen den låg på 11 kr, iofs är kronan väldigt svag överlag nu tyvärr... thumbs down

Supersprint är ju italienskt, borde vara enklare att få tag på delarna direkt från Italien eller Tyskland.
Vad är det för grenrör du är ute efter?

Till F7P/F7R:
http://www.gg-motorsport.homepage.t-online.de/catalog/product_info.php . . . .
Lite dyrt men Reichard Motorsport har ett billigare till F7R:
http://reichhard-motorsport.com/catalog/product_info.php?cPath=25_148_ . . . .

Jag kommer eventuellt att sälja min F7R-710 motor längre fram. Har även Clio Williams kammar som passar till den.

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
Jag var i kontakt med forza för ett halvår sedan ungefär och clio 16v mk1 har utgått ur supersprints sortiment så det är inte så jätte lätt att få tag på, så när jag trillade över ett på prima racing ville jag köpa de då jag har supersprint ljuddämpare bak (lite pryl bög och ville ha samma hela vägen) samt att min motor hade supersprint rör när frdrik på educar hade den.
Annars har K tec ett billigt grenrör 2700:- nytt för vanligt svartstål och en dryg tusenlapp till om man vill ha rostfritt.. http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=380

Ungefär när i tiden planerar du att sälja motorn då, säljer du med låda och allt eller hur gör du? om du inte vill diskutera här kan du skicka ett pm till mig med pris och lite info. thumbs up

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
Tänkte bara berätta att ca 2 veckor efter jag hade beställt mina delar, så drog jag iväg ett mail och frågade om ordern hade gått fram med mera, jag fick till svar att grenröret inte fans på lager och att dom skulle kolla hur lång tid det tog att få fram, jag svarade direkt på de mailet och bad dom höra av sig så fort dom fick veta leverans datum.
Då hör det till saken att hade det varit ett seriöst företag hade dom kunna sagt "vill du ha tanklocket på en gång eller vill du vänta tills vi har fått hem grenröret?"
nu har det gått ett par veckor sedan jag svarade på mailet och har inte fått veta någonting om leverans på varken grenrör eller tanklock.
Så nu skickade jag nyss ett mail och frågade IGEN om dom har fått fram några grejer och tyckte att det var synd att dom missköter sina kunder på de sättet och att dom kan svara på mailet lite fort om dom kan få fram delarna och skicka dom eller om jag skall behöva vända mig någon annan stans vilket jag tycker är synd för dom hade ett bra utbud av vissa delar som andra tex, k tec och reichhard inte har.
Jag inväntar svar från dom, får se hur lång tid det tar den här gången men jag kan verkligen inte rekomendera någon att handla där ifrån. thumbs down

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
Fick nu svar ifrån dom att dom inte kunde få fram grenrör längre och att jag skulle vända mig någon annanstans, tråkigt att man skall behöva jaga dom för att få veta någonting. Men nu är man en erfaranhet rikare och kommer aldrig handla där igen.

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402



Har du fått tag på nåt annat grenrör nu istället?

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
jag köpte ett från k-tec deras rostfria grenrör, men vet ej vad det är för fabrikat då det inte står någonting på det och k tec döper om dom flesta varorna till "ktr"

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
RenaultSport
Prima racing?
1 besök senaste veckan (4105 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande