Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Långlopp 2010 | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (30067 totalt) |
SLC / 5papp+ kommer köra hel säsong nästa år.... |
||||||||||||||
Endurance Racing Cup "ERCup" kommer att köra 6 deltävlingar som vanligt + eventuellt en extra inbjudningstävling.
Rejsen går på banor som: Sturup Knutstorp Falkenberg Anderstorp Kinnekulle Samt att vi jobbar på att få börja köra på: Gottland Mantorp Gelleråsen Men serien håller sig gärna till just 6 deltävlingar, men frågan om vi ska köra fler tävlingar tas alltid upp på ERCups förarförenings årsmöte varje år, där alla teamen bestämmer allting tillsamans om hur serien ska skötas och efter vilka regler vi ska köra. _________________ Mattias Pålsson-#25 tornado |
||||||||||||||
Bmc motorsport kör säkert vidare med 4h långlopp!
www.bmcmotorsport.com Jag kör där i HT2 klassen, mycket trevlig och billig racing! _________________ Mattias olefeldt Team Blyfot Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||||||||||||
Naturligtvis fortsätter också NSHC 2010. Tävlingarna körs på Karlskoga och Kinnekulle (och kanske också i Norge i år)
Serien består av 3 klasser. Klass 1 är en klass med bensinbegränsning, klass 2 är i princip en Grupp N klass och klass 3 är en betydligt mer öppen klass, varken klass 2 eller 3 har bensinbegränsning. www.NSHC.nu _________________ Tony Jacobsson |
||||||||||||||
BMC Racing Cup kommer att köra 2010 och under säsongen 2009 har ca 30-35 bilar varit med och tävlat i varje race.
vi har pratat med de flesta teamen och inga team har sagt att man kommer att sluta köra 2010 däremot har ett par team hört av sig och är intresserade att köra med oss till nästa år. BMC Racing Cup indelas i fyra klasser: Standard: Hundkojor med motorer som härrör från motorblock för 1000 och 1275 cc. Enhetsdäck. Sport: Hundkojor med motorer som härrör från motorblock för 1000 och 1275 cc. Slicks och diffspärr tillåtna. HT1: Standardbilar med bränslebegränsning 100liter. DOT eller E märkta R-däck med max storlek 205x16. HT2: Standardbilar med bränslebegränsning 80liter Vi har plats för fler team till 2010 så om ni har frågor angående serien eller om ni bara vill höra er för så är ni hjärtligt välkomna att kontakta oss så hjälper vi till så gott vi kan. MVH BMC Motorsport _________________ Roger Andersson |
||||||||||||||
Vi är tre grabbar som ska ta tag i våra motorsportdrömmar nästa säsong och börja åka långlopp. Tanken är att det bli nån klass motsvarande SLC klass 1 eller 2.
Vilken serie skulle ni säga är intressantast. Vi bor i Strängnästrakten och har hyffsat nära till Mantorp/Sviestad där MSLS kör. Men även Kinnekulle och Gelleråsen ligger ju skapligt nära. |
||||||||||||||
SV. Ta en titt på inlägget ovanför eller gå in på www.bmcmotorsport.com
Vi har kört på Gelleråsen, Mantorp, Kinnekulle och Sturup 2009 och HT-klasserna kanske skulle passa. MVH Roger Andersson BMC Motorsport HT1 o HT2 _________________ Roger Andersson |
||||||||||||||
Klass 2: "Hjulupphängning skall vara omodifierad orginal, och av samma fabrikat som karossen. Bussningar fria" Räknas stötdämpare/fjädrar och krängningshämmare in i hjulupphängning? Eller är det bara bärarmar och liknande? I klass 3 står det ju uttryckligen at fjädring är fritt, då är det ju glasklart. Men nu blev jag lite osäker. |
||||||||||||||
BMC Motorsport med HT- Klasserna har nu en preliminär tävlingskalender klar för 2010 som ser ut så här
Program 2010 | Tillbaka Preliminär tävlingskalender 2010 Datum Bana Klasser 24/4 lördag Kinnekulle Licenskurs 25/4 söndag Kinnekulle BMC+HT1+HT2 13/6 söndag Falkenberg BMC+HT1+HT2 22/8 söndag Kinnekulle BMC+HT1+HT2 11/9 lördag Sturup BMC+HT1+HT2 2/10 lördag Gelleråsen BMC+HT1+HT2 med avslutningsfest observera att dessa bokningar endast är preliminära..!!! _________________ Roger Andersson |
||||||||||||||
Detsamma _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||||||||
Önskade det fanns utrymme för det, men jag tror att det inte går att blanda kl.4 med övriga.... och att köra separat finns det inte ekonomiskt utrymme för i dagsläget, då inte tillräckligt många verkar vilja kommitta sig på att åka en hel serie i kl.4. |
||||||||||||||
Blir det något för klass 3 bilar ??? _________________ Peter Sundqvist |
||||||||||||||
ja och det har vi haft på dom tävlingar vi kört redan i år...... Och nästa möjlighet är 24timmars den 27-28 februari 2010. |
||||||||||||||
Fjädrar,stötdämpare,bärarmar och spindlar är det viktiga. Krängningshämmare kommer vi inte att se så alvarligt på. Det är ju gruppN reglerna som gäller alltså de tilläg som fins i homologeringshandlingen för GruppN är OK /Peter J _________________ Peter Johansson |
||||||||||||||
Med klass 3 bilar, menas det då i princip SLC klass 4, fast med andra däck? _________________ Christian Larsson |
||||||||||||||
Allmänt banåkaforum Långlopp 2010 | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (30067 totalt) |