Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 177, 178, 179   >>
11 besök idag (865260 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11892



johan sjöström skrev:
CE lovade att åka med lite imorron och kanske hitta saker att förbättra både vad det gäller körstil, attack bromspunkter osv.. Lite pirrigt då jag som vanligt är osäker och inte vill göra bort mig inför duktiga förare



Ta det lugnt han är ju inte snabb direkt jag menar 8.37 säger väl allt


















































Underbar reseberättelse Johan thumbs up
Tur att alla inte skriver såna då skulle jag ju sitta här dygnet runt.
Blir intressant att höra vad CE säger om din körning, får väl ringa honom imorrn, hej CE

Johan keep up the good work, är inte ett dugg avundsjuk....

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Härlig läsning Johan

Tack för en trevlig helg och lycka till resten av turen.

var det förresten för lite bensin som gjorde att bilen krånglade??

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Fantastiskt kul läsning, men varför lägga det här och inte som en reseberättelse i Ringenforumet?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



Fredrik Larsson skrev:
Härlig läsning Johan

Tack för en trevlig helg och lycka till resten av turen.

var det förresten för lite bensin som gjorde att bilen krånglade??


Som jämförelse kommer jag ca 7-8 varv med min E30 325i innan det suger luft i kurvorna. På det nionde är det hög tid att fylla på... Efter ca 190 Km går det då i knappt 40 Liter; dvs ca 20 l/100km. Hur funkade det för dig Johan?

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Sörpan skrev:
Fantastiskt kul läsning, men varför lägga det här och inte som en reseberättelse i Ringenforumet?


Tanken var nog att lägga länkar där men det tar jag därhemma nu skall det köras till Flügplatz med Martin sen blir det mer kvällskörning.

Sünd ni inte hängde med du och Gunnar, vi har det furstligt trevligt här.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Lät trevlig läsning som alltid thumbs up

Se att du fått upp bra fart på bettan 8.45 är verkligen bra tid thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Instämmer i kören.. mycket trevlig läsning!

M v h

// Johan
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 2008



jag skulle städa lägenheten

Fastnade som sagt lite! underbara berättelser, inte många som kan skriva så bra! väntar på mer, och inte minst längtar ner själv!

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Så här mycket närmre curbsen kan du ligga säger Dr Eick


_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Efter en härlig dusch har jag nu förpassat mig till altanen utanför vårt boende, solen skiner, fåglarna kvittar, kaffet som var klart när jag kom ner smakar guld men framförallt skriver jag detta till ljudet från massor av bågar som matar fullt på GP banan. Väderleksutsikterna för dagen ser lovande ut och det känns klockrent, söndagens väder var KANON och om jag sa att det var en av dom bästa dagarna på länge ligger minsann inte måndagen långt efter.

Även gårdagen börjades med kaffe och blogg, varför ändra på ett vinnande koncept Efter frukost var det skönt att bara precis ha lite semester och inte stressa, vi låg och pratade lite och hade helt enkelt gemytligt på förmiddagen. Själv var jag inte orolig men lite nyfiken på om en tankning skulle lösa problemet med att den gick på 5 cylindrar igår, vi hade en diskussion om det och vi kom fram till att det mkt väl skulle kunna vara så även om jag aldrig upplevt det på detta vis hemma. Nåväl uppstarten av bilen funkade bra, den gick klockrent och jag körde bort till Döttinge Höhe för att fylla upp bettan med lite Super Bleifrei. Precis när jag hade tankat klart kom 10 st Mercor från AMG i form av 6.3 och 55:0r, det visade sig att dom hade banan idag och man insåg att Mercedes och automat till trots skulle dom ha en riktigt trevlig dag på banan.

Efter tankning bar det iväg mot Raeder Racing som Christian hjälpt oss att få fram skivor från, stället låg inne på en liten liten gata i en liten liten by, högst diskret ställe men väl där hittade man gott om trevliga bilar i olika prisklasser. Tanken var att Tobbe skulle göra sig oskyldig och ev. få till en balansering av sina fälgar, vi åkte därifrån ganska omgående då mannen vi sökte inte fanns på plats. Vi beslutade oss för att ta en fika på Blaue Ecke så jag kunde komma online då jag hade ett par småsaker att fixa med jobb och sedan att publicera det jag skriver vilket såklart inte är helt oviktigt En alldels underbar uteservering på det lilla torget, solen jobbade på BRA för att värma oss och livet kändes inte så jobbigt precis. Här fanns ganska mycket trevligt att titta på och som jag förstått det så är det "se men inte röra" som gäller så det körde jag på

Tiden flöt på och vi beslöt oss för att åka vidare, Martin och Tobbe vile åka upp till det nya komplexet och besöka Ringwerk, själv var jag inte så tände på det utan beslöt mig för att hitta på något på tu man hand. Jag började med att besöka rewe och getränke markt för att införskaffa lite av livets nödvändigheter som Bit's och chips, jag kan ju passa på att tipsa om att precis vid ingången till Reweamarkt står där 2 datorer med fri tillgång till internet, gissa om jag kunde låta bli att besöka rejsa då? Efter att detta var avklarat bestämde jag mig för att köra bort till Breidscheid alltså den del av banan som passerar över genomfartsleden i Adenau, här brukar vara rätt trevligt att stå och kika på banan. På vägen dit konstaterade jag att bilen verkligen funkade bra nu, det var alltså det faktum att tanken var i stort sett tom som orsakat att bilen bara gick på 5 cylindrar, något om att sista eller första spridaren inte fick tillräckligt med soppa hördes från Tobbes håll tidigare men jag förstår ju inte det språket riktigt så jag nöjde mig med att det var löst thumbs up

Uppe vid Breidscheid var det lugnet som gällde, ganska tidigt passerade en AMG merca men sedan tog det nog en kvart innan det hände något, jag hade dock inga problem med att bara lapa sol och drömma mig bort om klassikern "jag vill flytta hit och bo här resten av livet" dom tankarna dyker upp VARJE gång jag är här och det drar starkt i mig. CE som har förverkligat detta är man ju grymt avundsjuk på och jag är övertygad om att han har en ljus framtid här uppe i Eifelbergen. Helt plötsligt hörde man hur det mullrade i bergen och sen kom ett helt koppel av feta V8 AMG Mercor, lika fort som dom kom försvann dom men efter ett kort tag kom dom på fel håll, gissa om jag första gången blev paff men så fortsatte det under den timmen jag var där, fram och tillbaka och nöta spårval mm. Man kan ju ha en sämre sysselsättning tror jag. Själv gick det ingen nöd på en i heller, jag låg i gräset och lapade sol och drömde vidare.

Till slut var jag nöjd med detta och beslöt mig för att ta en tur i landskapet, jag körde omkring lite grnad och bara tittade, uppe i Nürburg tog jag smågatorna upp till borgen, förbi Krämer och bort längs med GP banan, jag tog en runda bort till Müllenbach och sedan tyckte jag det kunde vara skoj att plåta bilen lite borta vid gamla Südschleife, sagt och gjort, jag hittade en del av den gamla sträckningen precis i anslutning till just vägen vid namn Südschleife, tog en del bilder och kikade lite på dragningen, jag tycker det är ganska häftigt att sen en snutt racingbana som växt igen och knappt syns längre men som har en sådan grym historia i sig, tänk om asfalten kunde tala vad mycket den hade haft att berätta om alla tokiga bilar/chaufförer som masserat asfalten genom åren, hur jag än försökte fick jag inte asfalten att tala så till slut bestämde jag mig för att åka vidare.

Precis då ringde dom andra och tyckte det var dags för lunch vilket passade klockrent, det blev en sub på komplexet och på ett par minuter var jag där, lustigt men ett flertal gånger har jag glömt att jag är hungrig men sen när det vankas mat inser man att jag är ju faktiskt hungrig, troligtvis ett tecken på att man har det bra och har huvudet fullt av annat än mat. Strax efter lunch sms:ar Chistian att vi träffas vid insläppet 17.15 vilket känns klockrent, verkligen skoj att en så pass kompetent kille ställer upp helhjärtat. Det finns massor med andra som kan köra banan men att lyckas med att förmedla hur man göra kan inte alla, Christian kan och dessutom väldigt bra!

Väl ute på första varvet så blir det som ofta annars i början att jag överkör en smula, Schwedenkreutz utan stödgas är som bungyjump utan gummiband och känslan jag får där är ytterst obehaglig när baken vill köra om fronten. Jag har även lite problem med Kallenhard där inte sällan får en obehaglig känsla av att jag skall driva ut i armcrot i vänsterkant. Christian fortsätter stötta mig med tips på vad som går att förbättra och det går framåt hela tiden, dom olika partierna har sin egen lilla klurighet som skall övervinnas och sakta men osäkert känner jag en viss förbättring av mig själva. Det som jag fortfarande först utvecklas inom är att jag generellt sett överkör mindre, bromsar mjukare, nyttjar banbredden bättre och får till en bättre turn-in. Redan innan idag har det avverkats 18 varv och till idag köptes 25 nya varv, detta efter förhandlingar med frugan då budgeten för resan knäcktes rätt ordentligt.

Då jag är här sällan så känns det knasigt att hålla igen och det verkar som frugan höll med thumbs up Dagens skörd blev 7 varv vilket jag ansåg vara lagom, resterande skulle fördelas på en kvällskörning och en heldag på onsdagen som skulle bli vår avslutning. Summa sumarum var jag VÄLDIGT nöjd med dagens körning, jag hade helt klart utvecklats och det som gällde nu var att nöta spårvalen för att få lite flyt i det. Jag kände lie att jag visste var jag behövde förbättra mig och jag visste hur, nu skulle det bara praktiseras.

Efter dagens körning åkte vi hem och tog en kall Bitburger och i vanlig ordning smakade den bättre än någonsin förr. Efter lite tvagning och någon liten pilsner till begav vi oss till Adenau för att spisa och målet för kvällen var Asian Bistro som vi provat med framgång förut. Vi fick in klockren mat till småpengar vilket var perfekt för då kunde vi handla fler pilsner thumbs up Lite senare begav vi oss till Blaue Ecke där vi sammanstrålade med Christian och tjötade gott ett bra tag, senare på kvällen blev det ett besök på Brauhaus som låg en bit bort, även här bidde det tjöt och goa pilsner. Till slut var vi alla möra och beslöt oss för att det var dags att nanna kudde.

Dagen hade varit helt underbar även idag, inte bara körmässigt utan även vädret och allt annat. Det kändes som varje dag försökte toppa den föregående och i viss mån lyckades. Stort tack till Christian för ditt tålamod och engagemang. Imorrn är det dags igen för ett kvällspass men först blir det transport till flügplatz men mer om det i nästa blogg.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Rutinen börjar komma i detta, gå upp tidigt, dricka kaffe, blogga och sedan frukost med dom andra när dom kommit igång. Tisdagsmorgon var inget undantag från detta och det såg ut att bli en strålande dag med en molnfri himmel och en sol som redan var sugen på att visa sig från den goda sidan. Även idag hade vi en lugn förmiddag där vi satt och diskuterade livets mysterier (bla. kvinnor då alltså )

Idag var det dags för Martin att åka hem och jag skulle transportera han till Frankfurt Hahn som låg en 8-10 mil bort. Medan Martin packade och tackade för sig så passade jag på att sätta lite mer neutral camber,mjuka upp fjädringen och putsa rutorna. Lite senare drog vi ner till Adenau för att shoppa lite, jag skulle dessutom titta efter en borttappad 50 eurosedel i Breidscheid då jag tror jag tappade en sådan i gräset där, konstigt nog blev det inget handlat och givetvis hittade jag ingen sedel i heller. Precis när vi skulle köra mot Frankfurt Hahn så ringde Christian och erbjöd sig att köra Martin för en högst human summa pengar. Hade vi vetat detta lite tidigare hade vi nog inte tvekat men nu var vi i stort sett redan iväg och tackade för erbjudandet men beslutade att köra själva.

Vägen vi skulle ta helt plötsligt avstängd och vi fick ta fram en ny rutt som var lite kortare men tog lika lång tid, detta lät bra och vi körde vidare på små vägar. Farten var ganska låg med relativt mycket trafik men så sakteliga tog vi oss fram mot målet. Efter en stund blev vi av med lite trafik och vägarna blev trevligare med vackra vyer och lite högra kvalitet på underlaget. Helt plötsligt var vi inne i en stor dal med en otrolig utsikt över bergens sluttningar där det odlades druvor, detta kom vi inte på då men det var Moseldalen, vyerna var helt otroliga och vi tappade hakan båda två, vi kom ner till en liten fantastiskt vacker by där vi var tvungna att stanna och plåta lite och dricka lite. Det är svårt att få fram på bild hur vackert det var men summan av vädret, grönskan och dom otroligare vyerna gjorde denna stund till något absolut speciellt det konstaterade vi båda. Vi åkte ganska omgående vidare och blev nu inledd på en underbart slingrig väg som hade en 9:a på en tiogradig skala över körglädje. Det var 180 graders svängar som drog oss upp på bergen och efter ett tag var vi tvungna att stanna igen och plåta då vi fick en SJUKT underbar vy över hela området.

Det blev väl stundtals lite rallyinspirerad körning men det var ju så sjukt roligt och det var verkligen svårt att låta bli. Vägarna verkade aldrig ta slut men även korven har en ände och till slut kom vi fram till Frankfurt hahn, jag släppte av Martin och tackade för den här tiden. Jag passade även på att tanka bilen och få mig en bockwurst till lunch innan återfärden. Vägen tillbaka var tänkt att bli en snabbare variant men än en gång var det ett "umbau" så jag kom in på småvägar, otroligt nog fick jag en ny omgång helt otroliga vägar genom böljande landskap och pittoreska småbyar. Redan hem gick något fortare och väl hemma var klockan så pass mycket att jag började göra i ordning bilen för kvällskörningen. Mer camber, hårdare sättning, putsa rutan kolla oljan och toppa upp tanken. Passar även på att plinga John som enligt egen utsago skall komma under dagen, jodå John var på plats på Burgstrasse 1 för inkvartering. Jag åkte dit och hälsade dom välkomna, även Herr Jirhall var på plats med sin Hungriga MINI. Vi hade en trevlig stund och snart var det dags att äntra banan för en härlig kvällskörning i helt sjukt bra väder, tempen var uppe runt 27 grader och nosade och vem klagar på det i september?

Christian åkte gärna med lite till och det uppskattades i vanlig ordning, väl framme var det relativt lugnt på parkeringen men visst hade pulsen stigit ett snäpp och den fanns rätt många svenska Porrsjes men även en del annat trevligt att kika på. Vi tog oss ut ganska omgående och tog oss fram i sakta mak, lite värme i däcken gör ju aldrig ont och en rek av sträckningen innan attack är nog rätt vettigt. Bilen kändes helt ok och det handlar med om att jag skall nöta spårval,turn in, bromsteknik samt VÅGA hålla stumt eller nästintill på dom ställen det går som tex. Fuchsröhre, högern efter lilla karusellen och sist men inte minst Angstkurve..

Christian är extremt duktigt på att läsa av mig och situationen, jag känner att med hjälp av hans råd och instruktioner längs med vägen utvecklas jag enormt och det är så så roligt, hade jag kört på egen hand är jag övertygad om att tiderna hade sjunkit men inte troligtvis inte under 8.40 och då med betydligt osäkrare spårval. Jag känner ju nu att framfarten är tryggare men att jag har utvecklat tekniken att behålla den lilla fart jag jobbar upp. Nåja dagens körning med har varit enormt givande och jag nästan bubblar av glädje när jag tänker på vår framgång. Tiderna under dagens körning med Christian känns stabila och "avslappnade" tyvärr är fokuseringen på tider alldels för stor och egentligen tror jag att om man bara struntat i att kika på dom hade man säkerligen fått till det hela bättre, risken att man överkör och tappar fart på avgörande partier är relativt stor i alla fall i mitt fall.

Efter en kort vätskepaus i depån fortsätter vi nöta spårval men fortfarande är det rätt mycket fokus på ett relativt fåtal kurvor, bromsa klart och hålla stödgas i Schwedenkreutz, inte svänga in för tidigt i Kallenhard (kan gå illa) rätt turn in i backen efter Breidscheid, stumt i Angstkurve, inte FÖR fort i karusellen, stumt i partiet efter karusellen upp till Hohe act, samt rätt turn in i sista långa kurvan innan Döttinger höhe. Jag tycker själv att jag kommer riktigt nära dom mål vi satt och dom gånger man känner det där flytet och välmåendet när man får till ett parti är livet på sin topp! Dagens lektion avslutas efter några varv till och det känns ganska lagom. Ett par roliga minnen är partiet mellan Kallenhard och ner till Breidschied där jag hakade på en F430, sen har vi passerat både R26R, en M3 E36 som jag fick kämpa mig förbi men efter att ha agerat klistermärke i gumpen ett tag blinkade han åt sidan, även en 997 GT 3 RS MK II fick se compactens rumpa idag och ibland undrar man hur dom tänker när en liten "skitbil" som kostar i stil med deras däck o fälgar kan passera dom, kanske inte enkelt men faktum kvarstår. Christian skall åka ett varv i Tobbes bil och jag tror han dras till Tobbes bils likt en fluga dras till en sockerbit (vem gör inte det) Jag beslutar illafall för att ta ett eget varv nu när jag är uppe i varv och banan sitter skitbra. Trafiken är fortfarande relativt lugn och med lite flyt och planering kan man få ett riktigt fint varv även nu.

Ut på banan och matar på direkt, bilen skjuter på rätt bra och utan beifahrer får man ju allt lite mer far på lilla gumman. Jag får in ett bra flyt innan T13 och svängen in tas på 3:an i imponerande fart, T13 och vänstern därefter får jag till gott, jag har anammat Fredriks val att gå ut lite extra till höger för att få en rak fin sväng, sedan matar jag på, växlar upp till 4:an innan det blir en dutt på bromsen inför den feldoserade högern i Hatzenbachpartiet, full fart, ner på 3:an och passerar i rask takt genom alla svängarna upp mot Flügplatz och släppar av gasen precis innan backen för att sedan gå på fullt strax efteroch svänger in i en rak linje som jag försiktigt rätar ut, matar på upp till kanske 220 innan en bestämd inbromsning inför Schwedenkreutz där jag håller en relativt hög fart fram till Aremberg, ner till 4:an, 3:an hård men kort broms tidigt på gasen och matar fullt ner mot Fuchsrörhre där jag i stort sett håller stumt på 5:an, snabbt ner på 4:an, dutt på bromsen och genom nästa parti och sedan 3:an innan Adenauer forst där jag försöker att inte överköra, tidigt på gasen och matar på bra ner till Metzgefeld,

hård men kort broms turn in och sedan full fart och ut mot höger sida, ner på 3:an innan vänstern, matar på friskt ner till Kallenhard där jag får till svängen riktigt bra nu med riktmärke på Scuderianpunkten långt nere i hörnet, partiet fram till Wehrseifen går jag igenom i stort sett stumt men inte riktigt och sedan blir det en hård inbromsning ner på 3:an inför den sjukt tighta vänstern, fullt ner mot Breidschied och här går det riktigt bra, jag har ett sjukt bra flyt och trafiken är inte så farlig, ner på 3:an tidig turn in och sedan fullt upp mot Ex Mühle , här försöker jag knappt nudda curbsen på högersidan i Ex-mühle annars tappar bilen sjukt mycket fart, får till det bra och matar på friskt fram till Bergwerk, ner på 3:an, hård broms och inte för tidig turn in för att få ett vettigt flyt genom hela partiet som är typ en dubbel kurva med 2 apex egentligen (säger man så ni banrävar?)

Bilen saknar nu effekt upp för berget men visst kommer jag framåt, håller stumt genom Kesselchenpartiet fram till Angstkurve där jag från högersidan släpper av extremt kort och sedan svänger in tidigt med full gas, även Klostertal tas med i stort sett stum pedal. Framme vid Steilstrecke blir det ner på 3:an hård broms och en inte alltför tidigt sväng för att få ett flyt genom den relativt långa kurvan, fullt ös och jag har för mig att 3:an räcker nästan ända fram till karusellen med kanske 1s övervarv (valet är enkelt) ner i karusellen med bestämd hand, håller igen lite på farten för att få något som påminner om flyt här, studsar ut och matar på fullt, i med 4:an från högersidan och håller stumt in i den branta vänstern, ser till att lägga mig på högersidan så fort jag kan och kan även här hålla stumt genom chikanen upp mot Hohe act vilket är jätteviktigt annars tappar jag sjukt med fart på 4:an, ner på 3:an lite broms och sedan matar jag på riktigt bra genom Wipperman, Escbach, växlar ner till 3:an och håller mig nära vänstern i Eschbach med bra fart ner mot Brünnchen så jag får ett rakt fint spår ner till botten, full fart genom heal Brünnchen, ner på 3:an, broms, håll hårt i ratten genom högern så man inte glider ut för långt i vänsterkant, drar mig åt höger duttar bromsen och matar sedan på genom Eiskurve, lägger i 4:an direkt efter höjden och ser till att hamna rakt innan Pflanzgarten 1, duttar till bromsen innan hoppet och en dutt till direkt efter för att nyttja lastväxlingen, får till bilen bra och bara precis matar på genom Pflanzgarten 2, rakt bil i lilla "hoppet" håller hårt i ratten i nästa parti då den schwungar till rätt bra på höjden, full fart och ser till att inte glida ut på dom platta men rätt stygga plattorna i Pflanzgarten 3, mjuk broms i 2 omgångar håller ett rakt spår länge innan turn in, ner på 3:an innan Schwalbenschwanzpartiet och sedan fullt bort till lilla karusellen och även här håller jag igen en gnutta och får ett bra flyt,

fullt ös i med 4:an och från vänster sidan får till ett riktigt fint rakt spår ut mot armcrot på vänster sida i Galgenkopf, inte för tidig turn in i andra partiet så att jag får ett fett flyt ner mot Döttinger höhe och Gantryt, varvet har gått ruskigt bra och det kändes som att farten infann sig hela tiden. Kyler av bilen och taxar in till depån för att varva ner lite, det pirrar lite i kroppen då man fått till ett fint flyt och jag kände att det räckte för idag, första 15 kortet var slut och mitt nya 25 kort skulle njutas av LÄNGE, jag var givetvis nyfiken på om jag fått till någon vettigt tid och kollade Racechrono som sa 8.29, en tid jag aldrig trott jag skulle kunna få till med Compacten, efter att jag parkerat och tittat på Racechrono igen och konstaterat att där verkligen stod 8.29 så tänkte jag bara att nu kan jag åka hem, bättre än så här blir det inte och resten blir bara en jakt efter något jag inte når.

Jag traskade bort till påfarten och hittade Christian och Tobbe som hade haft ett fint varv, Tobbe har både bil och kapacitet, här handlar det mer om en mental spärr för att få ner tiderna och Christian verkade nöjd med hans insats. Christian skrattade gott när han såg tiden och konstaterade att det var en riktigt bra tid, jag förstår att han blir glad då jag under ett antal varv varit hans skötebarn och även om både bilen och jag står för en del så är det HELT KLART Christian som satt grunden för min framfart. Vi sitter och njuter lite av alla bilar och "annat" man kan titta på  området mullrar av alla bilar och den ena efter den andra coola bilen passerar förbi oss, här finns otroligt många porrsjes något vi kan leva med även om det blir lätt blasé med tiden och man höjer med på ögonbrynen när man ser en Saab 9000 vid insläppet än en 997 GTRS vilket egentligen är rätt sjukt..

Jag träffar på John som otroligt nog har fått punka på sina HELT nya däck redan efter någon kilometer på banan, snacka om trist början på semestern. Han undrade om vi skulle ta ett varv i Compacten och trots att jag egentligen inte hade tänkte det var jag inte SÅ svårövertalad Varvet blir relativt snabbt trots att vi nu är 2 dunderklumpar i bilen, tyvärr överkör jag i något parti vilket som vanligt straffar sig i form av under eller överstyrning, John tyckte jag körde lite som han med hornen ute, om det var bra eller dåligt minns jag inte, vi fick ett 8.41 varv i alla fall och även med mina små missar var det ett roligt varv. Även John tyckte bilen matade på bra. Efteråt var vi väldigt varma och en kall dryck i Devils inn satt som en smäck för att runda av dagens besök vid banan. Vi åker bort till Döttinger höhe för att tanka compacten och se om Johns däck går att rädda, det visar sig att det verkar sitta felmonterat och en eventuell ommontering kan KANSKE lösa Johns problem. På macken glider in något som ser ganska extremt ut, gul, låg och BRED, det visar sig vara en Apollo Gumpert och den diskreta texten 7.11.xx på huven talar sitt eget språk RESPECT!

Vi hade tidigare under dagen beslutat oss för att förlägga kvällen hos Christian och grilla och dricka pilsner, Jag och Tobbe stack hem och duschade av oss vilket var sjukt skönt efter en lång svettig men alldeles underbar dag. En Bit under västen sen börjar festen stämde bra idag, John skulle vara med o grilla idag vilket var roligt. Det blev en skön kväll med god mat, massa spännande pilsnersorter som Christian valt ut. Lite senare tittade lite rejsafolk in i form av Nillet,Meldert och en till som jag givetvis glömt namnet på (sorry) vi rundade av ganska sent och nu skulle det minsann bli ruskigt skönt att få sova. Morgondagen skulle bli lång då det var en heldag på banan och vädret såg ut att bli grymt.

Kort sammanfattning får blir att vi har haft ännu en helt underbar dag med massor av roliga minnen, Christian har flera gånger under veckan sagt att bättre kan vi inte ha det och det blir ju bara bättre och bättre!! Vi somnade ganska fort och drömde söta drömmar om vårt underbara liv i Eifelbergen.

Ha översikt om dom olika partiernas namn är felaktiga, jag har inte full koll på detta precis.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11892



Grattis Johan till en jäkligt bra tid! Grymt imponerande thumbs up
Pratade med Christian i telefon nyss och han skvallrade lite om din körning och bilen. Du måste vara rätt nöjd med 8.29 med tanke på vad du hade för mål

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Bra fart i Bettan thumbs up thumbs up thumbs up

Kul att läsa blir inte så lite sugen att åka ner blir nog en resa till nästa år.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Jäkligt bra tid Johan thumbs up . Förstår att du är nöjd.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Hocheichen heter sista vänstern ut ur Hatzenbachpartiet, Ex Mühle är backen efter Breidscheid, Wehrseifen är den tvära vänstern innan Breidscheid, Lilla karusellen heter även Schwalbenschwanz, den långa högern innan Döttinger Höhe heter Galgenkopf och den långa högern vid Steilstrecke heter Klostertal.

Annars var det rätt...

Härlig reseberättelse, men min undran sedan tidigare kvarstår, flytta texten till Ringenforumet.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Mats Thur skrev:
Grattis Johan till en jäkligt bra tid! Grymt imponerande thumbs up
Pratade med Christian i telefon nyss och han skvallrade lite om din körning och bilen. Du måste vara rätt nöjd med 8.29 med tanke på vad du hade för mål



Tackar, själv nöjd med bilens prestation, jaha var det bra eller dåligt det Christian sa?


Stacken skrev:

Jäkligt bra tid Johan . Förstår att du är nöjd.


Tackar, nöjd ja men bättre kan det bli, blir nog lite pluggande framför skärmen i vinter och några varv på speldatorn.


Michael Bäck skrev:

Bra fart i Bettan


Jo den rörde på sig förbenat bra, synd det inte funkar lika bra här hemma. Det måste vara mitt Asientillverkade Chassie som fixade biffen

Sörpan skrev:

Hocheichen heter sista vänstern ut ur Hatzenbachpartiet, Ex Mühle är backen efter Breidscheid, Wehrseifen är den tvära vänstern innan Breidscheid, Lilla karusellen heter även Schwalbenschwanz, den långa högern innan Döttinger Höhe heter Galgenkopf och den långa högern vid Steilstrecke heter Klostertal.

Annars var det rätt...

Härlig reseberättelse, men min undran sedan tidigare kvarstår, flytta texten till Ringenforumet.


Har rättat till en del nu, länkar kommer i reseberättelser till respektive dag, vill gärna ha originalet i "min" tråd då det är en del av mig, bilen och tråden.

Mer text kommer så fort jag bara hinner.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
BaaderMeinhof skrev:
Fredrik Larsson skrev:
Härlig läsning Johan

Tack för en trevlig helg och lycka till resten av turen.

var det förresten för lite bensin som gjorde att bilen krånglade??


Som jämförelse kommer jag ca 7-8 varv med min E30 325i innan det suger luft i kurvorna. På det nionde är det hög tid att fylla på... Efter ca 190 Km går det då i knappt 40 Liter; dvs ca 20 l/100km. Hur funkade det för dig Johan?


Jo det var fakitkst bränslebrist som gjorde att den gick på 5 cylindrar. Lite konstigt då den brukar dö ut på ett helt annat vis i sverige, goft att det var en sån enkel sak iallafall. Lösningen är ju att göra som Compactmaffian Richard och Johan montera en extra pump.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577




_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
Här fanns en bild

http://www.boelsphotography.be/2009-09-09%20Nurburgring/slides/sized_2 . . . .


Coolt, hittade minsann en till när jag agerar frimärke i rumpan på tobbe
http://www.boelsphotography.be/2009-09-09%20Nurburgring/slides/sized_2 . . . .

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32



Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1141



Som jag sa när vi talades vid så är jag GRYMT imponerad av dina framsteg!
Som "gammal banåkaräv" så är det så fantastiskt roligt att se din entusiasm och utveckling.

Du har presterat tider som är få förunnat på ringen!
Det snackas ofta om sub8 osv. men de som kan köra under 8.45 är få i verkligheten.

Du har bevisat för mig och övriga att du är mäkta kometent som chaffis!
Jag åker i ditt passagerarsäte när som!

/D

edit: 8

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 177, 178, 179   >>
11 besök idag (865260 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande