Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30-88 2 dr - Hartge Kit.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9 besök senaste veckan (91646 totalt)
addam
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 103



jontelinlugg skrev:
Så länge det inte är Rieger kit, då börjar det likna våldtäkt av bil men det är endast min åsikt,
Annars är väl det mesta ok tycker jag... blir nog fint det där!


Jag är villig att hålla med rieger är lite för extremt iaf med plasten som går över hela sidan.

Men i snack om "vanliga" kjolpaket så är det mkt som är ok.

_________________
adam ståleby
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Hade stora planer i det fina vädret med bilen,sket sej direkt... hade lovat att hjälpa en kompis med lite rostlagning på en gammal Ford
- tog hela dagen och fram till 19 ungefär



Men han i alla fall passa in frontspoilern och skruva dit den på plats.



Kvällen nyttjades till att göra färdigt insidans kanter på nya bakluckan vad gäller slipning och
grundning - skulle varit perfekt om det inte var för att den diamant svarta färgen tog slut...
får fixa ny som ska läggas innan karosserikit läggs runt hela kanten.

Nya tag i morgon ...

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
lite dålig motivation i dag, men det kom igen framåt kvällen...

Lossade på avgassystemet framåt eftermiddag och försökte justera det gentemot Hartge spoilern, vann väl sisådär 5mm på det .
Funderar allvarligt på att i stället flytta/plasta om öppningen i spoilern cirka 5 cm åt höger... alternativet är väl att lämna bort systemet
och svetsa om slutrören, men plastar nog hellre om bakspoilern...



Påbörjade sedan skrapningen av ytor som påvisar begynnande ytskador, tänkte börja med bakstammen och arbeta mej framåt, tyckte det
funkade bra med bara ett stämjärn faktiskt, fortsatt renslipning/blästring/grundmålning i morgon, då även det ska rengöras innanför locken/
kanten i reservhjulsbaljan.



Hur i helsike får man upp den här ???



Sitter ett halvt borr i Hartge bakvingen, irriterande och ska bort.... på nåt sätt.

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Sandlåda nästan hela dagen, har fortfarande grus i öronen ...

Började med att göra färdigt kanterna runt bakluckan med karosserikit, får härda ett tag nu innan jag lackar över det.



En jäkla massa tejpande senare... Och lite kitande.



Hade ett elände med att blästerpistolen inte ville fungera som den skulle, var full med sandblandat glurr - konstigt att den fungerade
över huvud taget. Men efter en grundlig rengöring, så var den som ny .

Fortsatte med att skrapa och göra reservhjulsbaljan plåtren (2/3 delar är nu klart) samt några få andra ställen och insidan av baljan,
avslutade med att spraya zinkgrund över dom gjorda ytorna som grundskydd.







Var också och besökte den lokala lackeraren och investerade i zinkgrund och alla rejsputtars favoritvätska - Hagmans
CA-primer 2k (gul) som ska läggas på när jag väl har synat hela botten och lite andra ställen som ska blästras och skyddas och
förebyggas mot elaka rostmaskar....



Tyvärr såg jag att G-Power systemet verkar ha en sprick mellan utblåsen i bakgaveln, och då det ändå måste svetsas så kan jag
låta vinkla om utblåsen lite, typ 5 grader så det passar med Hartge spoilern.

I morgon blir det att fortsätta avsyning av botten!

Älllskar att blästra....

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Har i dag fortsatt med blästring och renslipning av begynnande skador + en del förebyggande åtgärder.
Började med att hiva ut all inredning i bagaget på morgonen, endast bagagerumsmattan kommer att
läggas in igen + klädsel mellan bakljusen - dels en viss viktbesparing och för att slippa en massa fukt
innanför sidopanelerna, reservhjulet kommer bara att användas på längre turer, däck på burk annars om
det skulle behövas. Fortsatte sedan med att slipa klart och grunda reservhjulsbaljan, var några ytliga
saker där hjulet har legat. Lika bra att slipa varvet runt...



Gick sedan över höger sida, där jag i och för sig ej sett några skador, men ville kolla skarven - inga rostmaskar där inte .



Har sedan tidigare tillfälligt lagat i vänstra baljan, där kondensvatten kommit in genom baklykts packningen. Äger ingen svets
och tycker det inte är värt att dra iväg bilen till någon som kan göra det i nuläget för dom små skadorna som finns i skarven, funderar
på vad som är bäst - glasfiberspackel eller kemisk metall Var ett riktigt elände att få bort och slipa bort all gammal gummimatta
och blästra på 2 små ställen i baljan....



Fortsatte med att slipa och blästra nedre yttre kant bak, hittade 3 yttliga småskador som var lätt åtgärdat Värmeskydds-
plåtarna ska tas ner och blästras när tid finnes...





Han slutligen med lite skrapning och slipning samt blästring under högra baljan - men nej ingen rost här heller, finns dock
en ytlig högre upp på kanten som ska få smisk av blästern i morgon.



Striden fortsätter i morgon...

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
I dag blev det tyvärr en del blästring av Forden med fläcktyfus egen och tog naturligtvis nästan hela dan men framåt eftermiddagen
blev det ändå en del gjort på bakstammen.

Slipat/blästrat hela nedre delen av ytterplåten samt nedre delen från insidan - rätt bökigt att komma åt kanterna för att blästra inifrån vid
utblåset och fyllt igen. Har även lagat småskadorna i högerbaljan med kemisk metall, har även gjort färdigt det som var kvar på reservhjuls
baljan.Ska i morgon fortsätta med övre delen på ytterplåten bak (ska senare på med Hagmans Ca primer 2k samt ny sprutskyddsmassa igen)
och fortsatt slipning och lite blästring vid baljorna på båda sidor.





Ska senare även slipa ner blandannat båda tröskellådorna och på med Hagmans Ca primer 2k samt ny sprutskyddsmassa igen
(inkl. hålrumsbehandling), så att allt är fräscht och tipptop även på undersidan innan Hartge kitet ska monteras.

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Fortsatte på söndagen med skrapning/slipning och lite blästring, det lilla jag hittat har varit ytliga saker.
Har som vanligt inte hunnit hälften av göra listan, men målade med Hagmans 2k primer på ytorna innan
avfärd mot Stockholm igen, tyckte det var lite dålig täckning på färgen så det ska bättras lite vid nästa vända.
Ska plocka ner avgassystemet och fortsätta med att syna botten och tröskellådorna + demontera stötfångare
bak och skrapa/slipa/blästra upp till och med stötfångarfästena nästa gång.


























_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Har varit och pillat lite med skrotet igen...

Fixat bla. utsidan på bakstammen färdigt och i bagaget.

Övre delen...




Lite bulig yta som fick fixas till....


Färdig med nytt stenskottsskydd.


Har också efter lite pyssel tagit bort resterna från dragkroken...


Tänkte ev. fortsätta med att slipa och grunda nedre delen av tröskellådorna samt lite i fronten i morgon.

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Varit sandlåda nu på kvällen, går ju inte att vara ute nu - så det blev att blästra inne . Blästrade nedre delen av tröskel-
lådan samt nedre del på skärmen (+ bakom den) på förarsidan och grundade den med 2k, och som förväntat hittades inget farligt här heller....


Ska målas en gång till i morgon innan jag sticker tillbaka till Stockholm - svarta faran är grymt dammig nu,
så först på listan efter att jag gjort tröskellådan på p-sidan nästa gång blir att tvätta av den lite

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Var för ungefär 2 veckor sedan nere i småland och slipade/blästrade och 2k primade hela tröskellådan på passagerarsidan, upp till och med den smala listen under dörren
- hittade inga direkta hemskheter.... dock lite begynnande småpynt. Samma operation ska göras på förarsidan, där är dock nedre delen redan blästrad och 2k primad
lite mindre jobb där i alla fall

Kom då fram till att allt under dörrlist inklusive dörrar, skärmkanter bak och fram och insteg på båda sidor ska lackeras om av lackfirma framåt. Skärmarna ska också tas
bort så jag kommer åt hjulhusen ordentligt fram ordentligt för skrapning/slipning och blästring, hade tänkt göra detta vid ett senare tillfälle, men är lika bra att ta tag i nu...

Har också efter en del letande fått tag i delar för att sätta batteriet bak med 325 bitar har sedan tidigare redan en del i garaget av vad som behövs
- måste dock proviantera en del smådelar på BMW.... Och fixa ett fäste för jordningen.

Vad jag hämtade på Bussgods i eftermiddags.



Har en del huvudbry om säkringen på 50A som ska sitta på + kabeln, antar att det är denna?


_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
spectrum
Markaryd
Här sen Jun 2008
Inlägg: 87



jontelinlugg skrev:
Var för ungefär 2 veckor sedan nere i småland och slipade/blästrade och 2k primade hela tröskellådan på passagerarsidan, upp till och med den smala listen under dörren
- hittade inga direkta hemskheter.... dock lite begynnande småpynt. Samma operation ska göras på förarsidan, där är dock nedre delen redan blästrad och 2k primad
lite mindre jobb där i alla fall

Kom då fram till att allt under dörrlist inklusive dörrar, skärmkanter bak och fram och insteg på båda sidor ska lackeras om av lackfirma framåt. Skärmarna ska också tas
bort så jag kommer åt hjulhusen ordentligt fram ordentligt för skrapning/slipning och blästring, hade tänkt göra detta vid ett senare tillfälle, men är lika bra att ta tag i nu...

Har också efter en del letande fått tag i delar för att sätta batteriet bak med 325 bitar har sedan tidigare redan en del i garaget av vad som behövs
- måste dock proviantera en del smådelar på BMW.... Och fixa ett fäste för jordningen.

Vad jag hämtade på Bussgods i eftermiddags.



Har en del huvudbry om säkringen på 50A som ska sitta på + kabeln, antar att det är denna?



Tror snarare de e en kabelsko

_________________
Eddie Bergh


Bmw e30 325iM
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Varit och pillat lite nu igen...

Båda tröskellådorna är nu slipade och grundade med 2k Hagmans gula, även inre skärmkanter bak är slipade, blästrade och grundade
- hittade inga otrevligheter heller...

Var i dag och hämtade ett begagnat fjädertornstag i aluminium - okänd tillverkare, men är fjäderlätt
Återstår att hitta ett till bakänden också.



Var också förbi Schmiedmann när jag ändå var i krokarna och köpte en ny växelspaksknopp, min gamla är fin - men kände för en liten smakfull förändring
i inredningen, så det blev en sån här (BMW orginal).



Har ju länge haft funderingar på att konvertera till batteri bak, så började med att fundera ut hur jag skulle sätta jorden eftersom att fästet som finns i
325:an inte finns standard i min kaross, blev två jordpunkter för säkerhetsskull - en i fästet i baljan och en i ena fästet som håller stötfångaren.



Delar från en 325:a och jordkabel delar från Roja bildelar i byn



Funderade länge på om jag skulle strunta i inredningen bak, men eftersom den främst ändå ska vara gatbil och att det ser betydligt trevligare ut, så har
jag passat ihop det med batteriplatta och kabel på ett hyfsat sätt.





Funderar också på om jag kanske skulle låta flocka kåpan, så den smälter in bättre med övriga inredningen.

Är tänkt också att byta ut det stora batteriet mot ett betydligt mindre och lättare 45 Ah istället och göra ett specialfäste i aluminium för att fästa det i plattan.

Var inga svårigheter alls att dra strömkabeln från bagaget längs med tröskellådan, fick lossa på mattan och lite småprylar bara...

Hade dock lite huvubry om var exakt kabeln skulle komma ut i motorrummet, men efter lite nogrann inspektion, och tittande på bilder samt lite knackande med
hammaren så var det fixat, plåten var förstansad och gav vika lätt.





Tog sedan en gammal 0,75 elkabel runt strömkabeln och fiskade strömkabeln igenom hålet, tog sedan lite symaskinsolja och med hjälp av en
tång, som tvingade upp hålen så fick jag efter ett tag igenom kablarna i gummimuffen.





Sedan var det bara att koppla in kablarna



Batteriplattan var lite skadad, så efter slipning grundades den och hålet som strömkabeln kommer ut igenom med 2k Hagmans.



Nästa gång blir det förhoppningsvis att måla tröskellådorna med svart topcoat och passa in sidokjolarna, spackla skärmkanterna bak och
fortsätta med skrapningen av botten.

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Nya tag i garaget...

Blev klar med slipning och grundmålning av hela tröskellådan på förarsidan samt skärmkanter och tänkte att nu ska man väl äntligen få prova in sidokjolarna, trodde jag .
Pallade upp bakvagnen på pallbockar och tog av bakhjulen, och fick se ytrost uppe i hjulhuset - troligtvis har hjulen tagit i högst uppe i hjulhuset med dom gamla stöt-
dämparna, så vad gör man , fram med alla sliptrissor och blästerpistolen.... så nu är hela hjulhuset utom en liten bit på insida av skärmkant renslipad och grundad, var
ett rent helvete att komma åt på inre skärmkant så har nu beställt 1 liter Smedjans Rostlösare ( www.smedjansrostlosare.se ) för smågrejer jag inte kommer
åt på annat sätt . Blir i morgon att slipa den sista snutten kvar och lägga på Hagmans gula 2k.... tyvärr hittade jag en mindre rostskada som jag måste få hjälp med
vid tillfälle då jag inte har någon svets ännu . Blir väl att göra samma elände med andra hjulhuset bak. Längtar....




Halvvägs...


Rostskadan.....


Hittade ju ett begagnat fjäderbensstag i aluminium, behöver dock lite puts vid tillfälle... ett elände att få dit


Tillverkade också ett bakre fäste i aluminium till batteriet, borde väl inte vara nåt problem vid besiktningen.

I morgon blir det att åka och köpa nya sliptrissor, alla är helt utslitna

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Ett jäkla slit, kommer aldrig göra om samma grejer som hjulhusen igen utan en karossvagga ... är nu tillbaka i Stockholm för att ladda batterierna igen.

Men så här långt är i alla fall båda tröskellådorna slipade och grundade med Hagmans 2k, hjulhuset bak på förarsidan är färdig slipat och grundat och har
börjat att bråka med nästa hjulhus bak. Den lilla tanken uppe i hjulhuset samt tankrör ska demonteras och slangar/tankrör som eventuellt sitter kvar ska
plomberas så att jag kommer åt ordentligt överallt vid nästa tillfälle, lite delar och slangar ska beställas...



Tankrör/tank och slangar ska bort.

Men lite gjort blev det innan det var dags att sätta sej i bilen och åka 40mil hem igen...



Med en liten spegel och lite bromsrör... så var det lite lättare att komma åt innerkanterna.



Satt en del skit innanför plåtskyddet, lite ytrost runt dom gängade pinnarna annars ser det fint ut.





För övrigt så har det kommit upp en hel del nya hyllor samt en efterlängtad enkel arbetsbänk i garaget.


_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
timmi89
trelleborg
Här sen Nov 2008
Inlägg: 22



ett fint jobb du gör med rosten! blir kanon bra!
en fråga angående blästringen? blästrar du bort tektylen (bodyn) eller du skrapar bort de sitter som ett hårt skal annars?

_________________
Timmi Nilsson

bmw 320/m3 -90
volvo 940 TDIC -94
Plymouth roadrunner -70
Citera
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 464



jontelinlugg skrev:
Har ju länge haft funderingar på att konvertera till batteri bak, så började med att fundera ut hur jag skulle sätta jorden eftersom att fästet som finns i
325:an inte finns standard i min kaross


Skumt. Jag hade detta fäste på min 320. Har du kollat under ljudisoleringen du har där?

_________________
///BMW - Was sonst!

Johan Eriksson
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Blästring biter bäst på hårt underlag, så det gäller att skrapa med ett stämjärn eller slipa med borrmaskinen innan man går på med blästern.
I bland kan man väl stå och nöta lite på någon fläck - men är bara ett slöseri med sand, blästern behövs bara där just rosten sitter.

"Skumt. Jag hade detta fäste på min 320. Har du kollat under ljudisoleringen du har där? "

förstår inte riktigt vad du menar?

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Var på besök i ett garage nu i kväll och shoppade lite...

Investerade för ett överkomligt pris nya orginal bränsleledningar under bilen, hade tänkt att montera i koppar i stället,
men dessa duger lika bra tror jag .

Fick även tag i lite grejer för mitt framtida projekt att få lite mer knuff i orginalmotorn





- E30-325 Fuelrail av nyare modell och btr 3 bar
- E30-325 Luftmängdmätare
- E30-325 Motronicbox (org.)
- E36-325 Spridare, gröna Bosch 0280150415 som flödar 160cc vid 3 bar, resistans 15,9 ohm.

Ska också övertala en kompis att rengöra spridarna med sitt nya ultraljudbad .
Nu fattas bara E30 325 insug och spjällhus så kan jag pilla dit allt.... eventuellt gärna även en trimkam senare.

Har även beställt ett nytt skydd för bränsleledningarna hjulhuset bak på BMW som ska hämtas ut snarast.
Blir väl eventuellt att dra ner till Småland och fortsätta slåss med hjulhusen i mitten av månaden.

Körde spridarna ett par gånger med diskmedel i ultraljudsbadet, dom blev bra mycket renare på utsidan i alla fall...



Har också hämtat ut ett nytt skydd för bränsleledningarna i hjulhuset, lite i överkant med 405:- för den lilla plåtbiten - men måste ju ha en.



Den gamla var uppäten inifrån > inte lönt att försöka rädda...


_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Varit och gjort ett ryck med chassiet, men på grund av lite sjukdom > så han jag inte så mycket som jag velat.

Har slitit bort avgassystemet för att komma åt chassiet ordentligt på den sidan, tyvärr är ett fäste till avgassystemet spräckt - verkar vara jäkligt pissig
kvalité på dessa i gjutgods, och har blivit svetsat förrut - blir att lämna in på verkstan igen för svetsning .



Lagt lite tid under bakänden och tagit bort en del gummimassa på förarsidan och grundat en gång hittills, pilligt som 17.... #"%&¤ att komma åt
i hörn och fästen, tar mer tid än man tror - och man blir skitigare än man tror också . Blästra har jag dess bättre bara behövt göra på övre
fjäderbenplattan och fästena för avgassystemet, då det var lite ytrost på dessa stället.

Två pissiga bilder på härligheten , lite färg på bakvagnen gör inget - ska ju ändå bytas .





Börjar bli gult lite här och var nu .

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Måste säga att jag är imponerad av uthålligheten och noggrannheten på jobbet som sker med din bil, fortsätt så!

Alla smådelar man byter, som plåtbiten du visade, kostar pengar men det är lätt värt det, för väl på plats så ser det riktigt snyggt ut.

Fortsätt skruva, kommer bli kalas

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264


Trådstartare
Folk brukar påstå att jag är envis.... alldeles för noga och inget är ju gratis .
En egen mekaniker att plocka fram ur byrålådan vid behov skulle också vara mums

Kollar aldrig kvitton, sånt ger ju bara ångest.... men i dessa tider får jag tyvärr hålla igen en hel del .

Ev. ska jag smiska underredet runt månadsskiftet, ska försöka hinna med resterande på reservhjulsbaljan och hela botten runt den.
Är ju inte fråga om någon helrenovering i detta läge, är i alldeles för bra skick för det tycker jag - men det jag gör nu ska göras
noga och ordentligt.

Den snygga blondinen i området jag pratar med ibland, nämnde i kväll att utflykter i sommar i den "svarta" bilen hon sett skulle
uppskattas.....
så jag får väl öka tempot lite (dock utan avkall på noggrannheten ) och få ut den ur garaget till sommaren.

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30-88 2 dr - Hartge Kit.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9 besök senaste veckan (91646 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande