Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3603 totalt) |
Gött att ÄckelFlavio försvinner från Renault, hoppas han aldrig mer sätter sin fot i F1.
|
||||
Kan ju inte ses med annat än svarta ögon hos Renault (bilfabrikanten) som får sitt namn förknippat med fuskare!
Skulle inte förvåna mig om dom hoppar av... // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Tror inte heller Renault hoppar av. De har gjort sig av med de som syndat nu och ska visa att de kan vinna ändå, utan att fuska. Att ge upp vore katastrofalt tycker jag.
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
Re:
ok de kanske stannar då?!
Som Honda , BMW eller annat liknande team då eller? Renault har ju hoppat för så vad hindrar dem denna gång? Alonso lämnar ju åxå så de har ju inga bra odds nu. Bara en fundering! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Det var inga skandaler som låg bakom det, bara ekonomi och andra beslut.
Renault har ett rykte att rädda, och om de ger upp så ser hela koncernen "skyldig" ut. Så tänker jag ![]() _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
Sant att de inte var skandaler.
Men i vissa fall tar de väldigt små ursäkter för att dra sin kos. Man undrar ju ibland hur de tänker de som styr. Vi lär ju se hur de gör? Men vad som än händer lär de få börja om helt från början. Nya förare , ny bil och ny ledning. Inte lätt oh inte kul.......eller så är det kul? ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
får dom lika mycket i böter som mclaren fick så skiter dom nog i att fortsätta, dom lägger nog hellre pengarna på att bygga bilar än att komma kast till i tabellen,måste dom fuska för att vinna kan dom skita i det...
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Renault uteslutna till slutet av 2011.
Symonds i 5 år. Briatore for life. http://en.f1-live.com/f1/en/headline _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
HÅRDA straff helt klart. Bra ...... ja förmodligen , Briatore är ju en profil. Men är han bra för sporten? Njaeeää kanske eller? Menar de inte att straffet är "suspended" tills i slutet av 2011? Bara undrar , är lite dålig på att tolka detta rätt bara ![]() Som jag fattar det blir de endast avstängda OM de finnes skyldiga. Vilket de troligen befinnes iofs!? Men OJ va sura Renault ska vara på Briatore! De lär ju knappast ha gett sitt medgivand till fusk eller fula trix. Detta skadar nog deras rykte kraftigt. Tror ni fortfarande att Renault stannar? Jag är fortfarande tveksam men......ja de kanske blir kvar? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Står det inte att Renault är uteslutna fr.o.m. 2011/2012 Renault received a permanent disqualification from the sport, but this is suspended until the end of 2011 Eller läser jag galet? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Re:
Precis. Men detta gäller endast OM de blir dömda som jag får det till?? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Ja, hur skall man läsa det? Jag läser det som att Renault är permanent diskade från sporten, men att det dras tillbaka i slutet av 2011. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
"Dom är permanent diskade, verkställigheten är uppskjuten till 2011 och kommer endast att träda i kraft om en ny händelse av likartad magnitud inträffar under den tiden".
är min tolkning av texten _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re:
Så har jag tolkat det oxå. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||
Är det bara jag som tycker uppståndelsen kring detta är överdriven?
Jag tycker detta var ett mycket fräckare och finurligare sätt att team-köra än så dom gör/har gjort i DTM under flera år. En eloge till Nelsinho som gjorde det hela rätt snyggt - mycket bättre än när Schumi försökte en liknande grej under kvalet i Monaco -06 (?). Sånt här hör till F1-sporten, det passar in i dess profil på ngt sätt. Precis som Flavio Briatore gör. Dessutom ger det massor med extra uppmärksamhet - All reklam är bra reklam - något som verkligen behövs i dessa tider. Det har knappast skadat sporten. Kanske Renault. Men mest Flavio och hans yngre adepter som tydligen blir av med sina FIA-licenser. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||
Re:
Nja det är väl så att de inte får sina superlicenser förnyade så länge de har Porr-Flavio som Manager. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3603 totalt) |