| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Nostalgi: Race vecka 1 - GTR2002
|
2 besök senaste veckan (8360 totalt) |
Det där med att hålla sig på har jag stora problem med. Jag sladdar hellre av...
Jag hoppas dock att körningen blir lite säkrare med ratt o pedaler. Är ju tex trevligt att kunna bromsa utan att låsa dem, svänga utan fullt rattutslag osv...
|
||
|
Mitt stora problem är att jag kör för fort in i kurvorna
med resultat att det understyr och jag tappar linjen.
Vad ska man ändra på för att få mindre understyrning under hård broms/början på svängen ??
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Ja ta det lite lugnare och definitivt ha bromsat klart innan du börjar svänga om du kör porschen är mitt tips. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Har kört på 1:38,00 så jag verkar vara långsammast här.
Får väl försöka kompensera med att hålla mej på banan. Fast tyvärr brukar det vara lite si och så med det också.
Kör med analog gamepad a la playstation. Imponerande tid med tangenterna får jag lov att säga! _________________ /Ove Mörk |
||
Din tid känns rätt avlägsen kan jag säga. Efter lite kämpande så pressades min till 1.36.96...
Att tiden är under 1.37 är iaf oerhört viktigt!
Min ratt med pedaler kommer antagligen i eftermiddag så jag hoppas att jag iaf sänker tiden något med den.
|
||
|
Ligger själv på strax över evigheten 1.49
Börja vänja mig vid att växla själv, nu sladdar jag inte av längre när jag växlar ner
Hoppas kunna träna bort ett antal sekunder på det till på Söndag, man lär ju inte vinna på att alla kör ur, eller
_________________ Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||
|
Jag är inte heller snabb, körde ett varv med kvalsetup på 1.37 någonting. Annars bukar jag ligga på runt 1.40.
Lustigt, får alltid köra på hårda däck för att dom inte ska ta slut på 3-4 varv. HAr jag så kantig körstil? _________________ Pär Hylander |
||
Dammit!!
Ska man ha en chans på söndag så måste jag få tag i min ratt! Den verkar tydligen vara på villovägar för tillfället. Det blir väl som förra gången då jag kom sist och blev totalt förnedrad genom varvning...
Nu klarar jag inte köra bättre än typ 1.38-1.39 halvstabilt.
|
||
|
Den som kör felfritt kommer ju att vinna, sen lär det smälla nått ruskigt i någn av de första böjarna men jaja om alla har lite is i magen så kan man kan klara sig helskinnad. Sen blirdet lite annan stressfaktor oxo i race en på träning så kommer nog inte köra några 1:34 tider under racet.
_________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Japp det kommer bli intressant att se hur race:n artar sig!! Banan e ju så smal!!! o de snabba kurvorna i början lär ju ta sina offer...
(jag kan redan se mig själv ute i gräset.. hehe)
|
||
Precis knappt 2 bilar i bredd och jag vetefan hur bilarna beter sig om man får för sig att åka ytterspår. Bara man tar det lungt eller startar i första startled så ordnar det sig nog. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
omkörningar!??.. 1.34 tider!?..
Jag tror jag hoppar denna omgången. När jag sätter min bästa tid 1.45 fladdrar min 360 hejdlöst över banan. Kanske inte så populärt bland er andra som skall förbi. Jag har fram till idag suttit med gamepad med på/av styrning, nu har jag äntligen skaffat en ff-ratt men nu kan man inte hålla sig på banan. Medans jag kör in mig på ratten får ni ha det så kul i morron. Jag kommer att joina er så småningom.. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Alla ligger inte på 1:34 tider!! Jag själv lyckades idag få ned min tid till 1:36.. krävs fler varv på banan för att få ner den mer känner jag.. Var med imorgon vetja! Första gången jag körde me grabbarna här spann jag minst 4ggr/varv och lyckades även bli varvad Men det var roligt ändå!
Laddar du setup:en för bilen du kör? |
||
Kom igen Eddie, jag vill inte vara ensam med 1.40+ tider
Det är ju bara på skoj ju
_________________ Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||
|
Här tog det skruv. Jag anmäler mig. Men jag varnar er och ber om ursäkt för alla som jag kommer preja av banan(jag försöker undvika det men med gamepad blir det inte alltid som man tänkt sig..).
djungal-jim du har pm. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
That's the spirit!!
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Nostalgi: Race vecka 1 - GTR2002
|
2 besök senaste veckan (8360 totalt) |