| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Problem med banor till Etcc!
|
2504 besök totalt |
Nu har jag testat din guide, men det funkade inte riktigt som jag hade tänkt Bilen är AMG 24H Nr 42, tittar man i mas filen så finns det två filer för 42:an CK42VD.MTS och CK42SWA.MTS. 01ffNose_LCD.mts filen har jag döpt till "CK42SWA.MTS" är det rätt ? Med CK42VD.MTS så får jag ingen display eller spegel i någon vy.
Vy 1: Spak mellan benen. Välkommen till CLK flightsimulator
http://hem.passagen.se/krokus/vy1.jp Vy 2: Den skulle jag kunna tänka mig att köra med. Om spegel och diplay hade varit lite större, och inte roterat med ratten. http://hem.passagen.se/krokus/vy2.jp Vy 3: Hände ingenting. http://hem.passagen.se/krokus/vy3.jp Kalle kanske har något tips om vad som är fel? Eller det kanske bara funkar till ETCC? _________________ /Anders Kronberg |
||
|
Jag gör som så...
Jag beskriver ett exempel här: Ta din AMG 24H Nr 42 som exempel: Låt oss säga att du vill ha vyn med backspegel, lcd... the works. Börjar med att ändra i min default.cfg så att cockpit vyn har värdena i readmen. Genom att titta i team.mas filen (mha mastudio) ser jag att cockpit filen heter ck42cpit.mts. (man kan titta i den .gen-fil som denna bil använder också... men det är fler steg.) Det är detta namn filen skall ha. Jag flyttar alltså filerna från paketet till AMG_24H_Service katalogen. Ändrar namnet på filen "01ffNose_LCD.mts" till ck42cpit.mts Ändrar Eyepoint värdet i DTM_AMG_24H_Service42.veh till Eyepoint=(0.00, 0.79, 0.45) Stänger av alla headmovement effekter i min plr fil enligt readmen. Klart! Det här blir resultatet:
_________________ Kalle Larsson |
||
|
Den vyn som HOOPoo visar skulle jag helst vilja ha, men den sista som Kalle posta var inte dun heller.
Men innan jag börjar ändra så vill jag veta hur det blir med missmatches om man meckar runt såhär. Det är ju inte alldeles poppis med missmatches om man kör i ligor och liknande.
_________________ Christian Waltgård |
||
missmatches?? Inte ska väl det spela någon roll... eller?? Jag har den vyn som Kalle visar ovan. Passar mig perfekt. Jag hade dock lite problem att få till "positioneringen" som jag ville ha det men nu är den okey (det var för lite för stor skillnad mellan "cookpit-" och "hood-vyn" vad gäller "avstånd" så jag fick problem med bromspunkterna när jag växlade mellan vyer - eller rättare sagt - växlade mellan bilar. jag har bara gjort ändringen på en bil...). Eftersom jag har fått till vyn som jag vill ha den så hade jag tänkt gå vidare och byte "skin" på bilen men efter CWaltgard inlägg så blev jag lite fundersam för det borde vara större risk med detta vad gäller missmatches... Hur är det med detta? om jag "lackar" om bilen så borde det ju inte synas för andra när man lirar "över nätet". Motståndarna borde ju bara se min bil i originalutförandet och inte som jag ser den? eller "synkas" mas-filerna över nätet med denna typ av information? Jag tycker att det finns en hel del som talar emot detta men det främsta skälet borde vara att det i sådana fall skulle det bli en ganska stor och onödig overhead på kommunikation. _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
|
De filer som ger missmatches är:
gdb-filer, de filer där det bla står hur många varv man skall köra, vilket förklarar varför hdv, tbc, terrain.ini, ja... allt som har med fysiken att göra. Ganska självklart här med av vilken anledning. Däremot ger ändringar av skin (dvs bmp och tga), mts-filer (3d-mesherna), dvs allt som har med det grafiska några missmatches. Vad gäller veh-filerna är jag inte helt på det klara huruvida de ger missmatches eller ej. _________________ Kalle Larsson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Problem med banor till Etcc!
|
2504 besök totalt |