Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-09-26 Trackday med Snowdragon, Kinnekulle | 1, 2, 3, 4 >> 11 besök senaste veckan (20104 totalt) |
Tack allihop! Kul med ett så stort å gött gäng... (så här kändes det på banvandringen ) Detta blev en kanondag för oss som arrangörer!! och vi hoppas att ni som var där tycker detsamma!! Extra stort tack till och alla som hjälper till och får detta att funka. (snart blir det samkväm för er i humlekärr ) Johan olsson Fredrik Berntsson Andreas Gabrielsson Elin olsson Kai Nilsson Ida Toivonen Linda Karlsson Stellan Apel Gunnar Östlund Cornelia Sjöberg Mattias Eliasson Ingemar olsson instruktörer Johan Samson Thomas Pihl Henrik Pihl ngn har jag glömt med det kommer snart... tilll er alla välkommna igen och glöm inte kolla in rejsa och vår hemsidan ngn vecka efter nyår!! \matz _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||
Man kan väl säga att det var en viss klasskillnad mellan ert och det föregående.. hehe *internt skämt* Det är jag som ska tacka för en bil som gick som en dröm Kände mig som ett barn på liseberg vid halv fem, snääälla bara en gång till! _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||||
Genmanipulerad maskros nästa år ftw _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||||
Ett stort tack till Mia o Mats samt alla ni andra, ingen nämnd ingen glömd.
Det blev rejält med körning, totalt 25 mil, dvs ca 120 varv. Inte undra på att mina dåliga däck tog slut. Det gick på sladd nästan hela sista passet. Någon som lyckades ta foto eller film? Den grå Z3:an. Trevligt när flera av er kom fram och snackade. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Caterham 7 Superlight R400 -05 Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Så du är nog med på ett par av dem Skall försöka hinna få upp dem i veckan |
||||
Tack Alla för att ni kom och gjorde det till en så bra träff!
Eftersom vi inte ens försöker hinna fotografera så vill jag gärna att ni som fotograferade mailar mig eller PM. Vi köper gärna några bilder till vår hemsida! Tack olof för tipset! Vi tar gärna emot fler tips på hur det kan bli bättre nästa år! Vi ska t.ex. ta med en whiteboard där vi skriver vilka tider respektive grupp ska bli utsläppt. det var ett önskemål från några, eftersom man kanske inte kollar klockan så noga när man slutar sitt pass så det är svårt att ha koll på när man ska ut igen. |
||||
tack Mia och resten av Snowdragon gänget för att proffsigt arr.
tyvärr gick min bil sönder efter bara 2pass dålig efterkoll efter avåkning i Falkenberg i torsdags ... men räknat i nöjesvärde så var det värt att dra släp i 3timmar för de 2pass som det blev.. mer sånt här nästa år ..snälla _________________ Peter Börjesson Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1 |
||||
Tack hela snowdragon gänget för en toppen dag. Det var årets absolut bästa bandag så motsvarande är redan förbokat för 2010 (oavsett datum). Har en del bilder, tagna av Velle (som bara körde 1 varv med sin bil, KRAFTIG PUNKTERING), som inom kort laddas upp.
Kom hem och var lite mör efter ca: 170 varv med den alldeles underbara LOADED. (Tack Anders!) _________________ Jonas Nilsson |
||||
Även jag deltog i "vit grupp" under dagen med Mats som instruktör. Tack för ett väl genomfört arrangemang, även om det kanske inte var 100% tydligt i början vart vi skulle vara och hur turordningen gick med instruktörsmedåkning/följa john. Men när det väl satt flöt på det på bra. Största skillnaden under dagen upplevde jag att den kom efter att Henrik åkte med bredvid och guidade mig genom banan. Oj, hur mycket fortare det gick att åka efter det! Hade tiden räckt till så hade jag velat ha en till runda med en instruktör bakom ratten på min bil. Just på eftermiddan när man tycker allt börjar gå så bra skulle det vara bra att komma ner på jorden igen och se att man har mycket kvar att lära :-)
Förslag på förbättringar: * Han en funktionär väntandes i uppliningen (i början iaf) så att ingen kommer fel i liningen och rör till det för grupperna. * Dela upp banvandringen i 2 grupper. En sån stor klunga som det var nu har svårt att ta till sig det instruktören säger, pga en sån enkel sak att instruktörens röst är begränsad i volym. * Kopiera Alfaklubbens koncept vad gäller dagsschema tidhållning. Dagschemat är satt i förväg med körintervaller, raster, mm. I depån finns sedan en klocka (helt vanlig köksklocka) på en tavla och det är den enda klockan som gäller. Om ett pass blir sent eller tidigt så justeras klockan framåt eller bakåt, så att det alltid stämmer överens. På tavlan hänger också en vimpel eller annan markör som visar vilket pass som är på banan (grön, blå, röd) samt en annan vimpel som visar vilket som är nästa pass. På så vis kan alla hänga med och vara redo inför sina pass. På det stora hela är jag dock mycket nöjd och jag kan inte minna mig att jag någon gång tidigare haft större behållning av en bilträff! :-) |
||||
va en gryyym dag för mig med som flagg vakt, vill tacka dom man fick åka med ,samson,loaded,stellan och så klart galna grannar,mats å mia
http://www.garaget.org/?car=164215 _________________ Mattias Eliasson |
||||
Jag kan bara hålla med doktorn - Rikard, att Alfa klubbens upplägg fungerar jättebra.
Enkelt och tydligt när olika grupper skall köra och ungefär när nästa pass är. Det blir mer avslappnat i depån, för att "sparka däck" och gå igenom bilen. Kanon med alla bilder _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Caterham 7 Superlight R400 -05 Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Eftersnack 2009-09-26 Trackday med Snowdragon, Kinnekulle | 1, 2, 3, 4 >> 11 besök senaste veckan (20104 totalt) |